Cambridge-dieet

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door monkeylove, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

@Monkeylove: De bedoeling van een eetweek of een eetweekend is dat je gewoon je 3 produkten op een dag neemt en 's avond neem je een lichte maaltijd. Bijvoorbeeld een kleine salade of een omelet van 2 eieren. Wacht ik zal even spieken.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Wat is een eetweek?

Wanneer doe je een eetweek?
    Het mag na 3 weken en MOET na 6 weken!

Na max. 6 weken cambridgetotaalvoeding te hebben gebruikt, houd je een eetweek.

Je neemt dan in ieder geval je 3 Cambridge dieetmaaltijden.

Daarnaast neem je savonds een 300/400 kcal warma maaltijd van vlees of witte vis, groente en sla.

bijvoorbeeld:

vlees/ vis:

-100-175 gr witte vis ( 133 kcal)
    -100-175 gr kip of kalkoen (zonder vel) (190kcal)
    -175 gr Hüttenkase (125kcal)
    - 2 medium of 3 kleine eieren.

Groente:

-alle groene soorten , sla broccoli, komkommer,courgettes
    -bloemkool
    -champignons
    -selderij
    -witte of rode kool

Als je niet teveel koolhydraten eet tijdens deze eetweek is het heel goed mogelijk dat je ketose blijft, en daardoor niet aankomt en soms zelfs gewoon afvalt.

Wat wel heel belangrijk is zijn de 3 totaalvoedingen om niet te weinig voedingsstoffen binnen te krijgen, en de 2½ liter water per dag te blijven drinken.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Die recepten heb ik toevallig van de week gekregen van mn consulente. Ik kan niet wachten tot ik ze kan proberen!!! Mijn man gaat maandag ook beginnen. Hij ziet mij slanker worden en dat wil hij ook wel!!!

@Ilona: Jammer meid! Wat had je precies dan?

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Die recepten die ik had gepost?

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat waren kerstrecepten. Ik kan er nog wel een paar hier neerzetten als je wilt?

6. Tese

Tese Niet meer actief

Salade van
    200 g sla,1 gekookt ei, 40 g tonijn (naturel op water)
    Dressing van 2 eetl. olijfolie en1 eetl. azijn
    Samen:320kcal., 2g koolh

Salade als hierboven met als extra nu 80 g tonijn ipv 40g en 2-3 ansjovisjes(blik) in stukjes.
    Samen:380kcal, 2g koolhydraten

Gevulde omelet van in 1/2 eetl olie gebakken champignons (150g), 2 eieren,
    1 eetl creme fraiche, peterselie en bieslook, zout, peper
    Samen:340kcal, 2 g koolh

Omelet (als hierboven) met als extra 50 g hamblokjes en 2 tomaten:
    Samen 400kcal, 6g koolh.

Kipfilet in stukjes, roergebakken in 1 eetl. (roerbak)olie, knoflook en sambal naar smaak meegebakken, en 200 g kortgekookte sperciebonen, ook even meegebakken
    Samen:310 kcal., 8g koolh.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Thaise gevulde omelet. voor 4 pers.

Nodig :

2 teentjes knoflook, gesnipperd 1 grote stevige tomaat, in stukjes
    4 zwarte peperkorrels 6 grote eieren
    4 takjes verse koriander 1 el. thaise vis saus
    2 el plantaardige olie 1/2 tl. kurkuma (geelwortelpoeder)
    200 g. half-om-halfgehakt gemengde groene sla, voor erbij (eventueel komkommer..enz.)
    2 lente-uitjes gesnipperd

Bereiding :

1) wrijf in de vijzel het knoflook met de peperkorrels en de koriander tot een gladde pasta.
    2) verhit 1 eetlepel olie in een grote koekenpan boven matig vuur. bak de knoflookpasta 1-2 min. tot het mengsel van kleur veranderd.
    3) roer het gehakt erdoor, roerbak het gehakt tot het rul en lichtbruin is. voeg de lente-ui en de tomaat toe. roerbak het mengsel nog 1 min. en haal dan de pan van het vuur.
    4) verhit de rest van de olie in een koekenpan met een zware bodem. klop de eieren los, samen met de vissaus en de kurkuma. giet een kwart van het mengsel in de pan. wacht tot het begint te stollen. roer dan heel voorzichtig, tot de eimassa gestold is.
    5) schep een kwart van het gehaktmengsel midden op de omelet. sla de randen van de omelet naar binnen, om de vulling heen. bak van de rest van het eimengsel nog drie omeletten
    en vul ze alle drie op de zojuist beschreven manier.
    6) schuif op elk bord een omelet. geef de gemengde salade erbij.

Calorieen 250
    eiwit 21 g.
    Koolhydraten 2 g.
    suiker 1 g.
    vet 18 g.
    verzadigd vet 4 g.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Chinese krabsoep

nodig:
    1 wortel, in stukjes gesneden
    1 prei in ringen gesneden
    1 laurierblaadje
    8,5 dl visbouilon
    2 gekookte krabben (blik)
    stukje verse gemberwortel van 2,5 cm. geraspt
    2 tl. lichte soyasaus
    1 tl. gemalen steranijs
    zout & peper

Bereiding:

1) breng in een grote pan op een matig vuur de bouilion met de wortel en de prei en het laurierblaadje aan de kook. draai het vuur laag en kook de groenten in circa 10 min. bijna gaar.
    2) haal ondertussen het vlees uit de gekookte krabben (kies je voor blik dan anders, zoals op blik staat maar wel gekookte krab! breek de poten en scharen eraf, knak de gewrichten en haal het vlees er (met een vork of haak) uit. voeg het krabvlees toe aan de boulion.
    3) voeg de gemberwortel, soyasaus, en de steranijs toe. breng alles aan de kook. draai het vuur lager en kook de soep circa 10 min. door, tot de groenten gaar zijn en het krabvlees warm is. breng de soep op smaak met zout en peper.
    4) schep de soep in vier verwarmde kommen. graneer de soep met de scharen van de krab en dien hem meteen op.

Dit onderstaande tabel geld per persoon, en met een verse gekookte krab. (heel weinig koolhydraten!)
    calorieen 145
    eiwit 40 g.
    koolhydraten 2,7 g.
    suiker 2,4 g
    vet 5,7 g
    verzadigd vet 2,6 g

9. Tese

Tese Niet meer actief

Sperziebonen met tomaat

nodig:
    1 wortel, in stukjes gesneden
    1 prei in ringen gesneden
    1 laurierblaadje
    8,5 dl visbouilon
    2 gekookte krabben (blik)
    stukje verse gemberwortel van 2,5 cm. geraspt
    2 tl. lichte soyasaus
    1 tl. gemalen steranijs
    zout & peper

Bereiding:

1) breng in een grote pan op een matig vuur de bouilion met de wortel en de prei en het laurierblaadje aan de kook. draai het vuur laag en kook de groenten in circa 10 min. bijna gaar.
    2) haal ondertussen het vlees uit de gekookte krabben (kies je voor blik dan anders, zoals op blik staat maar wel gekookte krab! breek de poten en scharen eraf, knak de gewrichten en haal het vlees er (met een vork of haak) uit. voeg het krabvlees toe aan de boulion.
    3) voeg de gemberwortel, soyasaus, en de steranijs toe. breng alles aan de kook. draai het vuur lager en kook de soep circa 10 min. door, tot de groenten gaar zijn en het krabvlees warm is. breng de soep op smaak met zout en peper.
    4) schep de soep in vier verwarmde kommen. graneer de soep met de scharen van de krab en dien hem meteen op.

Dit onderstaande tabel geld per persoon, en met een verse gekookte krab. (heel weinig koolhydraten!)
    calorieen 145
    eiwit 40 g.
    koolhydraten 2,7 g.
    suiker 2,4 g
    vet 5,7 g
    verzadigd vet 2,6 g

10. Tese

Tese Niet meer actief

Zo kun je even vooruit! ;)

Wanneer is jouw eetweek? De mijne in principe niet aankomende dinsdag maar die dinsdag daarop. Maar misschien stel ik em uit als mn man het volhoudt. Anders zit ik hem lekker te maken.

11. monkeylove

Zo, dat ziet er lekker uit!
    Pffff, maandag nog 1 week en dan mijn eetweek. Kan niet wachten. Echt lekker hoor.
    En dat is dan gewoon 7 dagen?

12. Tese

Tese Niet meer actief

Ja maar als je dat teveel vind mag het ook minder hoor. Sommigen doen ook wel eetweekenden.

13. monkeylove

Ah nou, ik kijk wel. Ga in elk geval wel wii fitten nadat ik heb gegeten, vind het ook zonde om meteen aan te komen haha..

14. Tese

Tese Niet meer actief

We stonden op pagina 3!!! :$ Dat kan niet hoor!!! :p

Even een update van mij. Ik heb contact opgenomen met Cambridge aangezien ik nog steeds aan de diarree ben en ik zeker weet dat het geen buikgriep is. Ze weten zo goed als zeker dat ik lactose intollerantie heb. Nu krijg ik dus andere shakes. Ik heb meteen maar mn consulente gemaild en ik hoop maar dat ze ze zo snel mogelijk in huis heeft want ik heb nu al moeite om de trap op te komen zo slap ben ik. :$

Hoe is het met de rest?? (welke rest eigenlijk ik geloof dat monkeylove en ik onderhand de enige zijn nog :p)

15. monkeylove

Meen je dat nou joh? Klote dus :(
    Maar bleef bij het wegen je vochtgehalte wel hetzelfde?
    Ben benieuwd wat voor een shakes je dan krijgt.

Hier gaat alles goed, ben nu zeker over de 10 kilo afgevallen, dus heb mezelf net mijn 10-kilotraktatie gegeven haha, de zonnebank. Nu nog 1 10-kilotraktatie en dat is de pedicure, even mijn voetjes mooi maken. :p

16. monkeylove

Ow en ik kreeg mijn riem niet meer om. Hij was veels te groot, zo zie je wel goed wat je af bent gevallen.
    Mijn dochter had gelukkig nog een hele leuke riem liggen die ik wel paste haha...

17. Tese

Tese Niet meer actief

Lekker hoor om jezelf zo te verwennen. En de riem van je dochter!!! Straks ga je dr kleren ook nog lenen, zal ze blij mee zijn. ;)

Ik heb mn consulent al even gesproken en ik kan dinsdagavond de shakes even ophalen. Ik heb maar chocola besteld. Ik hoop dat ze een beetje lekker zijn maar vooral dat ze werken.

Ik weeg me trouwens thuis dus mn vochtgehalte weet ik niet. Maar ik ben nog niet uitgedroogd hoor. Dat test ik regelmatig.

18. monkeylove

Jah, hoop ook voor je dat ze lekker zijn. Heb 1x een soya chocoladeshake gehad die was echt smerig. Heb m ook niet opgedronken. Maar jah, dat is weer wat anders natuurlijk ;)

19. Tese

Tese Niet meer actief

Ja das waar. Als die lactose vrije shakes niet te zuipen zijn moet ik toch met het dieet stoppen en dat is het laatste wat ik wil!!! Duim maar goed met me mee ;)

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Afgelopen weekend mn klerenkast eens ingedoken.
    En ik pas weer sommige broeken die ik tussen de 2 zwangerschappen in gekocht heb. Nog een grote maat:x maar minder groot als wat t was. Ik hoef die stomme zwangerschapsbroeken niet meer aan (heb t vertikt om gewone te kopen)

Deel Deze Pagina