Cambridge-dieet

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door monkeylove, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,

Ben ik weer even.
    Heb alles terug gelezen en zo te zien gaat het goed met iedereen.
    Ik heb gisteren voor het laatst gewogen bij mij consulent en het afbouwen zit er nu op.
    Ik ben 30 kilo afgevallen en weeg nu 75 kilo.
    Ik ben heel blij,maar ook onzeker omdat ik nog steeds wel drang heb naar hartige en zoete dingen,maar dan denk ik aan hoeveel het me gekost heeft en dat geeft me weer motivatie om door te gaan zoals ik nu bezig ben.
    Ik ben van maatje 52 naar maatje 42 gegaan en hoop zo de zomer door te brengen en als me dat lukt wil ik in september nog 10 kilo kwijt raken met cambridge dus ben benieuwd hoe het gaat lopen.
    Verder hou ik jullie wel in de gaten want dat motiveert mij ook om op mijn eetpatroon te letten.
    Je mag best veel eten in je afbouwfase dus daar kom ik ook goed vol van te zitten.
    Iedereen verder veel sterkte met het dieet en het is zeker de moeite waard!

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Gefeliciteerd Buddy, U MADE IT!!!!!

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    monkeylove DEAL! je woont toch in de buurt! Gaa we samen shoppen. Hoop dat alles ook goed gaat en wij op vakantie kunne dan gaan we zeker!!! shoppen voor Turkije :D Ik word er al helemaal happy van.

Buddy SUPER!!!!!!!!!!!!!!!! je hebt het gewoon gehaald van maat 52! naar maatje 42 wauw! goed zo meid! En nu lekker genieten van je 75 kilo (mijn streefgewicht :D) dat heb je zeker verdiend. En heel veel moeite voor gedaan!

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    buddy: hier ook een maat 52 en ik hoop zoooo erg dat ik net als jij straks ook in 42 pas. dat was zeker 10 jaar geleden denk ik..
    *zucht*
    hoeveel maanden heb je er over gedaan?

5. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ik ben in september begonnen en dat heb ik zonder te smokkelen tot januari volgehouden en daarna heb ik wel wat gesmokkeld dus al met al een half jaar over gedaan....

6. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    en bedankt voor alle leuke complimentjes

Doet me goed!

7. monkeylove

Jah ik woon in de buurt haha, dus volhouden, dan kunnen we lekker gaan shoppen voor turkije. Jah ik dan niet voor turkije maar wel shoppen :p

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Supergoed van je Buddy dat je het bereikt hebt. En nu idd volhouden. Is het een idee om 1x per week een shake dag te houden om in balans te blijven? Doen er wel meer zo met allerlei dieeëten. En dan zien we je in September wel weer op de lijst verschijnen. Laat je af en toe eens weten hoe het gaat met je gewicht? Er zijn er hier natuurlijk een hoop die zich afvragen hoe het na het dieet gaat als we zelf klaar zijn.

@marieken, welkom op de lijst. Die honger van je gaat echt wel over als je in ketose zit. Maarrrrrrrr........dan moet je niet smokkelen anders kom je niet in ketose en blijft die honger dus terug komen. Als je straks in ketose bent en je kan t echt niet laten om iets te eten dan zou ik andere dingen pakken zoals alle sla soorten, daar kun je dan wat gerookte kip door mengen (of tonijn of makreel in water) en om t op smaak te brengen kun je er cambridge bouillon doorheen doen, eventueel met nog wat (gewelde) bruschetta.
    Zover ik weet bevat het cambridge dieet helemaal geen koolhydraten. Hier even een stukje tekst geplakt van t internet over ketose:
    een typische reactie van het lichaam op die ketose wordt genoemd. Dit wil zeggen dat het lichaam door een tekort aan koolhydraten over gaat op vetverbranding. Ketose is een volledig natuurlijk fysiologisch reactie van ons lichaam. Bovendien geven ketonen die hierbij vrijkomen een bijzonder effect, zij zorgen voor een gevoel van verzadiging - geen hongergevoel! - een energiek gevoel en een hoger concentratievermogen.

Het nuttigen van koolhydraten stopt de ketose en dus de vetverbranding. Indien u zich niet strikt houdt aan het dieet en koolhydraten opneemt (bijvoorbeeld een appel), duurt het opnieuw 2 dagen voordat uw lichaam zich weer in ketose toestand bevindt.

Ik kan ook niet wachten tot ik lekker kan gaan shoppen. Zo'n zin om mn kledingkast leeg te trekken:D

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    oke, bedankt voor het lijstje crisje!

10. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    ik hou jullie inderdaad in de gaten en laat af en toe eens wat horen van me hoe het me vergaat en die shake dag dat ga ik waarschijnlijk ook doen ligt eraan wat voor weekend ik achter de rug heb en dan maandag een shake/balans dag houden zo doet mijn consulente het ook.

11. Mommy070209

14 mrt 2010
    7
    0
    0
    Even gauw een berichtje (vanavond heb ik meer tijd, en reageer ik op de berichtjes) ;)

Ik kom net bij de consulente vandaan, en was gewoon een beetje teleurgesteld
    Omdat ik zoveel verhalen heb gelezen van mensen die na de 1e week wel 4 á 5 kilo waren afgevallen.
    En volgens mijn eigen weegschaal was ik 3,5 kilo afgevallen, maar die geloof ik nu dus niet meer en daar ga ik mezelf niet meer op wegen.
    Want vanmiddag bij de consulente woog ik 66,2 kilo.
    En het ''gekke'' is; er is 2,3 kilo vanaf, maar er is 2,4 kg vet (vetmassagewicht) vanaf.
    Natuurlijk ben ik heus wel blij, want na één week is het eigenlijk best veel.
    Maar ik had stiekem (met m'n stomme kop) op meer gehoopt.. :$
    Want ik heb me echt goed aan het dieet gehouden, maarja.. Het is toch 2,3 kilo! :)

Wat ik me nu alleen afvraag: Als ik me deze week weer gewoon goed aan het dieet houd (wat ik zeker weten zal doen), kan ik dan verwachten dat er ongeveer hetzelfde vanaf is? Of val je alleen in de 1e week het meeste af?
    Natuurlijk weet ik wel dat ieder lichaam anders is.
    Maar ik vroeg me alleen af of je lichaam er niet aan gaat wennen, en dat je daardoor minder snel afvalt.
    Want zelfs met iedere week ongeveer 2 kilo eraf, gaat 10 kilo afvallen in 1 maand me niet lukken..
    En eerlijk gezegd zie ik het nu al niet meer zo zitten om nog langer dan een maand zo streng met dit dieet bezig te zijn.
    3 April ben ik jarig en dan mag ik dus ook (bijna) niks eten. Dat gaat vast een moeilijke dag worden..
    Maarja, volgend jaar ben ik weer jarig ;)

Ohja over die lijst.. Ik weet niet precies hoe ik dat kan doen..
    Kan ik het gewoon kopieren en dan plakken??

12. monkeylove

Je mag ook even je gegevens doorgeven aan mij,
    begingewicht, streefgewicht, huidig gewicht en wanneer je begonnen bent.
    Dan zet ik ze er even bij op de lijst.
    2,4 kilo aan vet is tog lekker?
    Ik was 3,2 kilo aan vet kwijt de eerste week. Ik was volgens mij ook zwaarder dan jou hoor, misschien gaat het dan iets harder de eerste dagen?
    Na die eerste week ben ik gemiddeld 1,7 kilo per week afgevallen...
    Niet de moed opgeven hoor, zou zonde zijn...

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @mommy, je moet maar zo denken, wat is nou 1 (of 2 of 3 maanden) streng lijnen op een heel jaar? Dat is toch niks. En het gaat veel sneller als een normaal dieet, dan zou ik minimaal 1 jaar bezig zijn :$ Dus dan "pest" ik mijzelf liever 3 maanden dan een heel jaar. En nu komt je verjaardag eraan, dat zal zeker niet de makkelijkste dag worden, maar je zult vast nog wel andere verjaardagen hebben waar je los kunt gaan ;)
    Mijn zoon is 2-4 jarig en mn andere zoon 27-4, zal ook niet makkelijk worden, maar ach in Mei is mn zwager jarig en ben ik klaar met lijnen als t goed is.
    Aan mijn onderschrift kun je zien wat ik per week ben afgevallen. Erg variabel dus, maar nog altijd snel.

Ik had ook zo'n rare weegschaal, die klopte voor geen meter met die van de consulente, nu is dat op zich niet erg, maar t verschil was steeds variabel. Ik heb een andere gekocht en nu scheelt t iedere week 1 ons of niks.

14. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hai meiden,

Ik lees al even mee hier.

Ik ben bezig met een proteinendieet maar de kosten worden me teveel. Ik ben er nu wel al 20 kg mee kwijt en dan ben ik op de helft. Ik twijfel om over te stappen op Cambridge. Ik heb in elk geval de huisarts gevraagd wat hij ervan vindt. Ik heb namelijk wel wat medische controles nodig i.v.m. bloeddruk en bloedarmoede.

Dus heel misschien krijg ik van hem groen licht en kan ik me hier ook gaan aansluiten.

Ik had maatje 52, woog 122 kilo en weeg nu tussen de 103 en 101 en heb maatje 48 nu. Ik wil naar 70 kilo als het kan.

Ik heb nu even een stopweekje ingelast, werd het zo zat allemaal

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wat ben je dan per week kwijt aan je dieet?
    Ik ongeveer 50 euro.

Kan mij goed voorstellen dat je er even helemaal genoeg van hebt. Maar je zal t wel even moeilijker krijgen als je na je week weer gaat beginnen. Had ik en andere hier ook na onze stopweek. Even een paar dagen doorzetten tot je weer in ketose bent.
    Ik hoop dat je groen licht krijgt van je huisarts en dan kun je bij onze gezellige club komen:)

16. 40plusmama

Ik ben het dubbele kwijt, ongeveer 100 euro per week incl. consult. Het consult (22,50) krijg ik terug van de verzekering.

Ja de eerste dagen is het even hoofdpijn en honger maar eenmaal in ketose is dat over gelukkig

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dees68 hey meid wat gezellig dat je misschien ook mee komt doen. İk wilde je pas een pbtje sturen nadat ik het minimaal 24 uur had volgehouden :D maar hierbij, hihi ik ben vandaag begonnen. Hoop dat het goed gaat

18. 40plusmama

Ik duim met je mee meid, volhouden hoor, je kan het! We doen het straks misschien wel samen dus dan steunen we elkaar. Ik ben ook nogal snel in de verleiding om wat lekkers te pakken dus tikken we elkaar hier op de vingers :D

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zohee, dat is een duur dieet. En iedereen vind Cambridge al aardig aan de prijs. Snel overstappen en het verschil wat je dan bespaart in een potje sparen en dan na het dieet lekker gaan shoppen met het extra geld.

Succes MvB, even die eerste en moeilijkste dagen door en daarna is het niet meer zo moeilijk. Laat aan ons en vooral jezelf zien dat je sterk bent zodat je trots op jezelf kunt zijn.

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Haha ja dat is goed! Deal!

Nou dag 1 zit er op. En dat is best goed want tijdens de andere twee pogingen ging het op dag 1 al mis. Had het gisteravond wel heel erg koud. En heb nu echt honger maar ik neem zo een shake. Hoe gaat het met jullie meiden?

Deel Deze Pagina