Cambridge-dieet

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door monkeylove, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Crisje jij gaat echt super goed joh! Al 20! Kilo lichter!

Jaa ik vind dat proteïne dieet ook erg duur zeg. Idd wat crisje zegt dat verschil lekker in een potje sparen om te shoppen :D

2. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

20 kilo al! Superknap hoor :)
    Dan gaan die andere 20 kilo je ook nog wel lukken hoor ;)
    Wel een duur dieet dan wat je deed.
    Cambridge is medisch verantwoord dus volgens mij moet het gewoon kunnen hoor, horen het wel, kan je erbij op de steeds langer wordende lijst :D

3. monkeylove

Ik heb het ook zoooo koud gehad he... Lag onder 3 dekens met een dikke trui, lange broek en dikke sokken en een kruik haha...
    Maar je moet maar denken, alle energie die je lichaam verbruikt om je lichaam op proberen te warmen verbrand weer vet :p

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik ga het echt niet redden :(
    heb gister maar even een stukje gerookte kip gegeten want werd helemaal niet lekker van de honger. daarna ging het goed.
    maar ja met elke dag een moment van zwakte kom in nooit in ketose en zal het altijd moeilijk blijven..
    net ook vreselijk moment, met de kinderen aan tafel brood eten en ik zit daar met mn shake.. ik kon wel janken omdat ik zooo graag een boterham wil.
    ik weet niet of ik nog verder ga als mn week menu op is..
    natuurlijk wil ik dol graag die kilo's er af, daar droom ik al jaren van maar wanneer ik zo honger heb dan lijkt dat ineens niet zo belangrijk meer.. dan denk ik: wat is het leven dan zonder lekker eten.. ik weet dat het maar een half jaar is maar toch..
    snik snik

5. monkeylove

Jah het enige wat ik je kan zeggen is: even doorbijten. Ik weet precies hoe moeilijk het is. Stond ook te koken voor mijn gezin. Ik stond te watertanden boven die pannen GRMBL!!!
    Maar mijn wil om af te vallen was groter om op te geven of te smokkelen. En kijk nu eens waar ik sta: meer dan 20 kilo kwijt en ik voel me beter dan ik me de laatste jaren heb gevoeld.
    Ik wist gewoon dat, als ik op zou geven of stiekem toch iets zou eten, ik er niets mee opschoot en achteraf alleen maar spijt zou hebben en dat dat het ook niet waard was.
    Eten is een momentopname. Na 5 minuten heb je het al niet meer en heb je alleen maar spijt en blijf je met overgewicht zitten.
    Probeer die knop om te zetten en echt niet meer te smokkelen. Het is maar 3 dagen die zo moeilijk zijn daarna word het makkelijker en ben je misschien elke week net zo gelukkig als mij met de kilo's die je kwijt bent door je eigen discipline.

Ik had een beloningssysteem. Elke 5 kilo een kadootje voor mezelf. En geloof me, 5 kilo gaat hard met cambridge. Zo doe je het als het ware in "stapjes".
    Ik had de ene week een zonnebankje, andere week een pedicure etc. etc.
    SUCCES!!!!

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mrieken weet preces hoe je. je voelt! Heb het vandaag ook echt moeilijk. Heb heel erg honger. Ik was gisteren ook begonnen na het ontbijt haha ik besloot toen ineens op te beginnen. Vandaag ook in de keuken paar keer gedacht van 1 boterham met kaas. Maar heb het niet gedaan heb echt aan bijv Monkeylove en crisje gedacht. Kijk hoever zij nu zijn. Al 20!!! kilo lichter!

voordat ik dit stukje begon te typen dacht ik echt ja daaaag laat maar ik ga gewoon wat eten. Maar las het stukje van monkeylove en sta nu weer vol energie achter het dieet. Ik ga niet smokkelen is idd maar een moment opnamen later krijg ik er toch alleen maar spijt van. Houd vol meid je kan het! Ben je al in ketose? En kijk naar de voor en na fotos op het cambridge forum da motiveert enorm!

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @MvB, super dat je je in hebt kunnen houden. Echt geweldig. Kun je er morgen weer een dag bijtellen dat het je gelukt is.

@Marieken, al zou je elke dag een stukje gerookte kip en wat sla eten dan kun je nog wel in ketose komen. Duurt misschien een dag langer. Beter is natuurlijk om t niet te doen. Maar het is altijd beter dan een boterham of wat dan ook.
    En probeer die gedachten om te zetten naar een andere. Het lijkt dan niet meer belangrijk voor je dat je al jaren droomt van een mooi gewicht, dat je zo graag iets lekkers wilt eten. Als je daaraan toegeeft zit je dus nog tig jaar met die gedachten dat je graag slanker wilt zijn. Dan kun je nu beter doorzetten, een paar moeilijke maanden ingaan en dan daarna heel tevreden zijn met jezelf en vooral ook trots dat het je toch gelukt is. Dat lekkere eten komt wel weer.

Het is net wat monkeylove zegt, het is een moment opname dat je honger hebt en als je eraan toegeeft heb je meteen erna spijt.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb wel vast sla, gerookte kip en blikvis in water gehaald. ga daar zo wat van nemen.
    dan is het toch beter uit te houden dan bij 100% cb. dan gaat het maar wat langzamer. meer op de soyaslim manier.
    ben sinds maandag al 1 kilo kwijt en dat was ´s ochtends wegen en nu ´s avonds. ben benieuwd naar morgen ochtend.
    zijn er nog meer groentes bijvoorbeeld die dan beter zijn dan de rest?

en MvB, wat knap van je dat jou het wel lukt. hier nog geen dag zonder smokkelen.. ga zo door. ik zit nog duidelijk niet in ketose. hopelijk jij morgen wel.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zal straks even voor je kijken Marieken. Moet zo weg...ff wegen...

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Marieken ik heb vandaag ook een faaldag gehad. Ik heb tweeplakjes kaas op :( en gisteren was ik na het ontbijt begonnen dus hier ook elke dag wat op. Ik heb gelukkig niks anders op. Ik denk dat ik morgen ook wel wat tonijn in water haal. Beter dat dan de mist in gaan

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Marieken kijk anders even op koolhydraten.nl
    mijn consulente zegt ook van als je duizelig ofzo bent een gekookt eitje met wat zout nemen.

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    @Marieken, dit zijn de groentes die je mag eten als je het niet trekt.
    Bleekselderij, paprika, retich, radijs, bloemkool, komkommer en alle soorten sla.

@MvB, jammer van die 2 plakjes kaas. Had je achteraf niet het gevoel van "is dit het nu waard geweest?" Nu duurt het langer eer je in ketose bent en echt, als je dat eenmaal bent is het een stuk makkelijker. Natuurlijk moet je dan ook nog wilskracht hebben.

Ik ben niks afgevallen, wel aangekomen. Was 1,1 zwaarder.
    Maar heb dan ook 2 dagen gezondigd en ik zit in mn maandelijkse periode, dat kan ook invloed hebben. Op naar de volgende week.

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Crisje dat gevoel had ik idd wel. Maar in kaas zitten toch geen koolhydraten? Raak ik dan toch niet in ketose?

14. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    @ Marieken: Het is echt zo dat het minder word dat honger gevoel en het echt verlangen naar eten. Ik ben vandaag precies 2 weken bezig en heb ook echt op het punt gestaan om op te geven want ik trok het niet meer. Maar ben toch zo blij dat ik het niet gedaan heb. Heb nu echt geen hongergevoel (vind de reep zelfs teveel) meer en kan het eten wel weerstaan.

Vanochtend gewogen bij consulente en er is nu in totaal 5,6 kilo af. En het is mijn maandelijkse periode anders was het hoogstwaarschijnlijk nog wat meer geweest.

Nu alleen de twijfel of ik door mag gaan. Zitten nu weer in behandeling en omdat je meteen moet stoppen als je zwanger bent, is het nog even de vraag of dat ook geldt voor terugplaatsing van embryo:):).

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Geen idee MvB, mijn consulente heeft kaas in ieder geval niet opgenoemd toen ze het lijstje opsomde wat ik mag eten als ik t ff niet meer trek. Dus ik denk van niet.

Goed Wennes dat je dat al kwijt bent. Dat is wel even een lastige twijfel. Meteen stoppen is niet goed, maar zoveel afvallen als je zwanger bent ook niet. Als je maar niet in de valkuil trapt dat je straks voor 2 moet eten ;) dat moet erna allemaal eraf gelijnd worden. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is.

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wennes wat goed meid! Tp van een cryo ik weet het echt niet. Maar ik denk dat IK dan zou stoppen. Heb je het al overlegt met je consulente? Of de gyn? Veel succes! En ik hoop dat jullie cryotje zich heeeeel goed gaat innestelen in mama's buikje en dat je over ongeveer 9 maanden een prachtig wondertje in je armen zult hebben

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden ik heb me net gewogen en ik weeg 118,3! dus er is al na twee dagen CB en de derde ochtend al 3,5 kilo af!!! Ik geloofde het niet maar ben 4x op de weegschaal gaan staan. En ik woog me woensdag ook ongeveer op dit tijdstip. Nu zo doorgaan!

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ola:D

Er is druk geschreven hier! Wat leuk dat het zo druk wordt:D meiden die het moeilijk hebben, zet nog even door dan komt het vast goed!

Ik woog vanmorgen 68,6. Ik heb besloten dat ik maandag ga afbouwen en dat ik sneller ga afbouwen. Want voor 6 weken staat ook 6 weken af en opbouwen dus ik wil per 4 of 5 dagen af -en opbouwen. Ik ben tevreden wat ik met dit nu heb bereikt.
    Ik ga volgende week naar die BBB sportschool, omdat ik meiden in mijn omgeving heb die super goed afvallen daar, dus wil daar de rest mee gaan afvallen.

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Goed gedaan MvB. Nu volhouden he.

Succes met af en opbouwen Ladylola. Vriend van mij is er vandaag ook mee begonnen en je mag best snel weer vanalles eten.
    En petje af hoor dat je de rest dmv sporten gaat doen.
    Daar heb ik zo'n ongelooflijke hekel aan :D ik doe het wel op de snelle CB manier:)

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt crisje!

Ladylola succes met opbouwen. Wat goed dat je tevreden bent en zo goed bent afgevallen. Laat je wel weten hoe het verder gaat?

Meiden even een vraagje. Ik geloofde het vanochtend al niet dat er in 2 dagen 3,5 kilo afwas en ben rond 12 uur dus 2 uur er na weer op de weegschaal gaan staan. En woog 120,7 ik snap er niks van is toch 2,4 kilo verschil weten jullie misschien hoe dat kan komen. Heb in de tussentijd ook niet veel gedronken. En als ik er nu opsta zit ik ook steeds tussen de 120,2-120,7

Deel Deze Pagina