Cambridge-dieet

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door monkeylove, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben druk bezig met vanalles doen voor 1 van mijn zoons.
    Het 1e jong is gisteren zijn nest uitgevlogen :(
    Dikke tranen van moeders natuurlijk :$, en hij moest er om lachen8)
    Hij komt nu elke donderdag eten, heeft hij in ieder geval 1x in de week n fatsoenlijke maaltijd :D

Afvallen hier gaat super, was vanmorgen 76,2. En dat terwijl ik na die zondige week 81,3 woog, 1 week geleden dus.

@ladylola, wij hebben die rit ook al vaak gereden, vroeger toen we allebei nog n motor hadden gingen we altijd daar op vakantie, zuid frankrijk is heerlijk motorrijden. Maar dat is heel anders als dat je dat stuk met de auto doet. 1,5j geleden hebben we t met de auto gereden, 1u s'nachts vertrokken, doen we dus niet meer, merendeel rijd je in t donker, super vermoeiend. En we hadden ook nog eens de pech dat er dikke mist hing, nog vermoeiender....
    Nu is de planning om rond een uur of 5 te vertrekken en het is n andere periode, tis langer licht weer, dus we rijden n klein stukkie in t donker. We zullen zien. Mijn zus rijdt t n paar keer per jaar....pfff:$

(vorige week waren ze voor t eerst met t vliegtuig gekomen, en vervolgens kunnen ze niet terug :D, gelukkig hebben ze een 2e auto in nederland staan dus zijn ze daar uiteindelijk maar mee gegaan)

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Cambridgers 2010

*Monkeylove - 86,8 kilo - streven 58 kilo - 28,8 kilo afvallen
    Startdatum 4 januari - lengte: 1.64
    Gewicht bij laatste weging : 65,8 kilo
    Nog 7,8 kilo te gaan!!!

*Buddy - 105 kilo - streven 70 kilo - 35 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 78 kilo
    Nog 8,1 kilo te gaan!!!

*Muppet1604 - 102 kilo - streven 62 kilo - 40 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 91.0
    Startdatum 5 januari
    Nog 29 kilo te gaan!!!

*Crisje - 100,6 kilo - streven 70 kilo - 30,6 kilo afvallen
    Startdatum 8 januari - lengte 1.80
    Gewicht bij laatste weging: 78,2
    Nog 8,2kilo te gaan!!!

*Ladylola - 75,1 kilo - streven 64 kilo - 11,1 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 67,4
    Startdatum 9 maart- lengte 1.63
    Nog 3.4 kilo te gaan!!!

*Wennes10 - 98,2 kilo - streven 70 kilo - 28,2 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 91,4
    Startdatum 10 maart- lengte 1,70
    Nog 21,4 kilo te gaan!!!

*mamavanBatuhan - 121.8 - streven 75 kilo - 46,8 afvallen
    Startdatum 1 april- lengte 1.77
    Gewicht bij laatste weging: 118.2
    Nog 43.2 kilo te gaan!!!

*Marieken - 114 kilo - streven 80 kilo - 34 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 107 kilo
    Startdatum 22 maart - lengte 1.65
    Nog 27 kilo te gaan!!!

*Dees68 - 125 kilo - streven 70 kilo - 55 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 108 kilo
    Startdatum 7 december (Cambridge vanaf 5 april) - lengte 1.68
    Nog 38 kilo te gaan!!!

*Horselover - 92,7 - streven 65 kilo - 27,7 kilo afvallen
    Startdatum 8 april - lengte 1.72
    Nog 27,7 kilo te gaan!!!

*ikke1981- 104,9- streven 75 kilo - 29,9 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 99,4
    Startdatum 10 april (BCM dieet)- lengte 1.77
    Nog 24,4 kilo te gaan!!!

Olaaa...

Tis hier echt rustig! Iedereen lekker druk en van het zonnetje aan het genieten. Ik bedenk me ineens dat Monkey wellicht vast zit door dat vliegtuigdrama!!! Arme meid! Hopelijk zit ze goed:D

Crisje heb je al zulke oude kids? Altijd spannend als je kind het huis verlaat. Mijn mdr vond het ook verschrikkelijk, maar de gedachte dat ik iedere week langs kwam, vond ze erg leuk. Hopelijk genieten jullie van die avondjes!

En Ikke ik begrijp je gevoel. Ik noem dat beloningseten. Je beloond jezelf met een lekker hapje, omdat je dat zo goed hebt gedaan. Probeer het te vervangen voor een ander verwennerijtje zoals een zonnebankje, manicure, pedicure, een leuk boek e.d. Want ik kan je vertellen als je eenmaal begint, gaat het mis:S Dus zet ff door:D

Hier gaat alles super. Ik weet niet of ik het al had geschreven, maar inmiddels gemeten en 10 cm kwijt sinds ik bij BBB train (dat is 7 keer sporten natuurlijk kcal tellen)!!! Met name op het gebied waar ik voor train buik (-3.5)en taille (-2 en -2 op 2 meetpunten)! Verder ben ik definitief de 69 kwijt en al een paar dagen in de 67...dus hopelijk blijft het doorzetten en komt de 66 volgende week in zicht:D Komende zaterdag weer een meting, dus we zien het wel:D In ieder geval mijn buik is flink geslonken en heb gewoon gespierde armen, hahah!

Fijne dag allemaal8)

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat gaat goed ladylola. Misschien dat ik dat BBB gebeuren ook maar eens (tijdelijk haha) moet gaan doen in de winter. Heb natuurlijk geen idee of mijn buik weer redelijk strak wordt.

Ja, ik heb al zulke grote kinderen. Oudste is 21, die wat uitgevlogen is is 18,5 en dan nog 1 van 16,5, allemaal zoons, en dan 2 kleintjes van 2,5 (dochtertje) en bijna 1 (zoontje).
    Genieten doe ik er nog niet van, als ik zie dat het allemaal goed gaat zal dat wel komen.

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zo crisje, het afvallen gaat goed door bij jou. super.
    en zal vast even tranen zijn geweest maar hier heb je hem voor groot gebracht. nu moet hij het zelf verder redden, met een leuke meid thuis komen.. klein kinderen voort brengen..
    wat een leeftijds verschil trouwens, bijna 20 jaar tussen de oudste en de jongste. 5 kids lijkt mij best zwaar. poeh he.

ladylola, gaat goed bij het bbb dus. top!

mijn weegschaal gaat helaas niet hard... heb ook best veel gezondigd. niet veel maar een boterham bij de lunch, of wat rijst bij de maaltijd. kan het gewoon niet laten staan. verder gaan snoep ofzo en veel gewandeld. val wel af maar heel langzaam. moet echt weer even streng worden..

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Tja, daar raak je een punt, dat is dus waar ik mij al jaren zorgen om maak. Hij heeft pddnos en mcdd (autisme) en is dus anders als gezonde kinderen. Bestaat er een meisje wat met hem kan samen leven? En ik zie hem zoals hij nu is echt niet in staat om kinderen op te voeden. (met de goede begeleiding kun je veel leren, maar hij ontkent zijn eigen autisme dus dan gaat die begeleiding heel langzaam)

En 5 kids...ik heb altijd wat te doen :D verveel me nooit. De wasmachine draait bijna contineu, Zo ben ik een poepbroek aan het verschonen, en die nacht haal ik mijn oudste op na het stappen. Wel lekker gevarieerd alles :)
    Kan het iedereen aanraden, nog een 2e leg:D vind het geweldig.

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hi Crisje wat geweldig die leeftijden! Kan me voorstellend at je daarvan geniet.
    Je zoon heeft pdd-nos? Mmhz ja dan heeft hij idd wel wat tijd nodig om te leren en te ontplooien, maar goed op ieder potje past een dekseltje. Wel lastig dan hij zijn beperking niet erkend, dat kan eraan bijdragen dat hij minder goed kan leren van zijn fouten. Maar is hij de deur uit gegaan om echt zelfstandig te wonen of is het met begeleiding of op kamers?

En dat BBB gaat echt snel. Zaterdag weer een meting:D! Dus laat het dan weten!

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hij huurt een kamer in een huis waar meerdere jongeren met pdd-nos en aanverwante dingen wonen. En een aantal uur per week komt zijn begeleider hem praktische dingen leren en dan is er nog begeleiding op persoonlijk vlak.
    Dus het is wel echt zelfstandig wonen, er woont geen begeleider in huis, iedereen moet zelf koken e.d.

Hij klonk gisteren heel vrolijk aan de telefoon, was ook meteen de 1e dag al te laat naar bed gegaan en dus te laat op school en had, hoe kan t ook anders, friet gegeten :D
    Ik ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed komt, maar t blijft wel moeilijk.

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ooh leuk joh. Soort zelfstandigheidstraining? Leuk hoor. Ennuh van die frieten en pizza's ..tjah alles op zijn tijd! Geloof mij dat dat ook tegen gaat staan op een gegeven moment;)

Ik werk zelf in de jeugdhulpverlening dus heb veel jongeren die vanuit mijn huidige werkvoorziening daar naartoe groeien. Ik ga wellicht in de zomer werken op een iets intensievere vorm, waarbij er altijd begeleiding is, maar ze wel alles zelf moeten doen koken e.d.

Nou ik geloof dat ik de weegschaal bij BBB helemaal te gek vind. Thuis woog ik 67,2 vanmorgen en daar 66,8 nog geen uur later :D!! Aahja nu hopen dat die 66 echt door blijft zetten de komende week!

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    whow crisje, maar dat zal voor jullie ook 18 heftige jaren geweest zijn. ik weet gelukkig niet echt wat ik me moet voorstellen bij pdd-nos maar vind het heel knap dat je het nu gaat los laten. en zoals ladylola zegt, op elk potje past een deksel. misschien duurt het alleen wat langer.

wij gaan over een paar jaar voor nummer 2 al kriebelt het al wel hoor. vond zwanger zijn zo super. maar mag nu via mn schoonzusje mee genieten.

weegschaal staat bijna op 106. :)

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Yup, dat waren tropenjaren.
    k heb er altijd voor gevochten/gezorgd/ en veel geslikt om te voorkomen dat hij eerder het huis uit moest. Er is n.l. bijna geen fatsoenlijke opvang voor kinderen met autisme. Het doet ze geen goet als je weet waartussen die kinderen belanden. Nu heeft hij de leeftijd dat hij t zelf kan en hij wil t zelf ook heel graag, anders had hij nog mogen blijven, ga mijn kind niet t huis uitzetten, ongeacht hoe moeilijk het is.

11. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hey hey!!

Ben weer thuis hoor :D
    Heb het helemaal geweldig gehad daar, wat een TOPland!!! Ik wilde er echt niet meer weg hoor.
    Aardige mensen, supermooi weer, geweldige stranden, leuke winkeltjes, lekker eten... zucht...
    Ennem... de joden en arabieren leven in goede harmonie samen. Het beeld is heel vertekend in NL.
    De extremisten van beide kanten verpesten het maar daar merk je niets van, maar dat had Yaron me al verteld, die komt er natuurlijk al heel zijn leven.
    Wat betreft vliegen, ik ging een dag voor alles stil werd gelegt weg en ging met het 2e vliegtuig dat gewoon op tijd vloog terug naar NL. Heb er dus totaal geen last van gehad :D

Heb nog niet op de wegschaal durven staan want heb wel veel gegeten... zucht...
    Als jullie foto's willen zien kan je altijd even op mijn hyves kijken ;)

marjolein1974 s mijn hyvesnaam...

12. upc

upc Niet meer actief

Hallo meiden,

ik wil ook graag afvallen. Het probleem is dat het langzaam afvallen mij absoluut niet motiveerd. Maar ik ben bang dat ik met snel afvallen net zo snel weer aankom. Hoe bevalt het jullie? Wie van jullie is al veel afgevallen en komt niet meer aan?

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Zover ik weet is iedereen hier nog bezig met afvallen. Dus hoe dat later gaat is voor ons ook nog een ontdeking.
    Wel is een vriend van mij bijna klaar met opbouwen en die blijft op gewicht tot nu toe.
    De consulentes zelf ook, die moeten ook CB gedaan hebben.
    Misschien is het een idee om deze vraag op het CB forum te stellen.

Ik persoonlijk denk dat het heel erg je eigen verantwoording is.
    Iedereen lult wel dat je van crash dieƫten weer aankomt, maar dat ligt niet aan het dieet maar aan wat je zelf in je mond stopt. (tenzij t ontstaan is door medicijnen of ziekte natuurlijk)
    Als je in 1 jaar met een normaal dieet 30 kilo afvalt en vervolgens weer gaat schranzen...ook dan kom je aan hoor.

14. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    goedenmiddag

ik wilde eens vragen wat zijn de kosten ongeveer per week??

Ik heb sinds 26 maart een maagbandje maar deze is nog niet opgespoten en zoek dus iets wat ik daarbij kan doen waardoor ik sneller afval!!

groetjes
    Dani

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ongeveer 50 euro per week.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goedenmorgen,
    even snel een reactie, ik kom vanavond even reageren. Maar ben zo blij, na een slechte week ben ik toch nog 1,3 kilo afgevallen!!
    Weeg nu 98,1!!

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Druk, druk, druk. Geen tijd om de lijst aan te passen. Maar wil wel ff laten weten dat ik bij de laatste weging 76,1 was. (vanmorgen 74,4:D)

18. monkeylove

Whaah allemaal goede afvallers hier, hier niet hoor, heb me er de laatste weken totaal niet aan gehouden en natuurlijk lekker gegeten op vakantie.
    Gister Burger King en een wijntje, eergister onbeperkt japans haha...
    Maar op zich valt de schade nog mee. Weeg nu 67,2 dus ben 1,4 kilo aangekomen, en geloof me, na wat ik allemaal naar binnen heb gestouwd valt dat echt mee haha.

Ik ga niet echt meer cambridge doen die laatste kilo's mar wel de shakes en dan een lichte maaltijd ernaast.

Zal even de lijst aanpassen...

19. monkeylove

Cambridgers 2010

*Monkeylove - 86,8 kilo - streven 58 kilo - 28,8 kilo afvallen
    Startdatum 4 januari - lengte: 1.64
    Gewicht bij laatste weging : 67,2 kilo
    Nog 9,2 kilo te gaan!!!

*Buddy - 105 kilo - streven 70 kilo - 35 kilo afvallen
    Gewicht bij laatste weging: 78 kilo
    Nog 8,1 kilo te gaan!!!

*Muppet1604 - 102 kilo - streven 62 kilo - 40 kilo afvallen