Echt.. ik snap er geen hol van.. Alle was ruikt lekker, echt alles! Behalve mn man zijn truien. Wat ik ook doe, meer of minder wasmiddel, wel of geen wasverzachter, voorprogramma of niet, extra spoelen of niet. Niks maar dan ook niks helpt. Een groot deel van de trui ruikt lekker. Maar sommige stukken (vooral met van die extra stukken stof of een stukje leer ofzo) meuren als ik weet niet wat.. Iemand een tip? Behalve ze in de kliko gooien? Dat is geen optie haha. Mijn man vind het prima zo, maar ik word echt pislink als mijn schone was stinkt
Heb ik idd ook al geprobeerd 😂😂 Maar, hoe doen jullie dat? Hoeveel? En lang of kort? In de week? Whut? 😅 en naspoelen?
Ik week even in een emmer met azijn en water. De sport t-shirts van mijn man kunnen ook zo stinken dat wassen alleen niet helpt. Na een nachtje weken gewoon wassen als normaal en de lucht is verdwenen.
Kan het opgedroogd vocht zijn? De knuffels van mijn jongste stinken ook omdat hij er steeds opzit te kauwen en ze nat zijn van het kwijl. Een beetje het vieze vaatdoek effect. Pas vanaf 60 graden gaat die lucht er uit en worden ze schoon. Eigenlijk vraag ik nu of je man graag op zijn truien kauwt
Ik doe altijd azijn bij het laatste spoelwater in de wasmachine. Gewoon bakje open tijdens het spoelen en hoppetee erin.
Whahahaha nou ik heb het gevraagd en hij geeft aan zich nog net in te kunnen houden haha 😂😂 Maar oke, weken maar eens proberen dan. En als laatste toevoegen moet ik echt aan denken. En ik dacht eerst dat t misschien oud zweet was, maar het stinkt op de ellebogen en bovenop de schouders.. zo vaag.. Maar bedankt voor de tips, ga ze zo in een emmer droppen
ik gebruik ook azijn. Eerst weken en uiteindelijk in de wasmachine in het wasverzachterbakje. Succes!
Is het een beetje die natte hond geur? Dat hebben wij ook bij sommige kledingstukken. Heel vaag. Nachtje in azijn met water en dan wassen werkt vaak wel!
Ik heb dat ook, maar dan echt alleen maar met sommige witte basic longsleeves. Het ruikt echt naar kattenzeik hier ook alles geprobeerd... heb ze maar weggegooid, dat trek ik echt niet aan hah
Die lucht krijg je ook als het te langzaam droogt. Een keertje in de droger gooien ipv aan het rek helpt hier goed tegen.
Het probleem is dat het wollen truien zijn en zn werk truien met opdruk Denk idd dat het door het drogen komt.. maar dat kan ii helaas niet versnellen.. En soda? Ook weken of hoe werkt dat?
Aaah.. dan komt het toch overeen met de kwijl-knuffel van mijn dreumes Overigens helpt het hier om zijn knuffel op de verwarming te leggen en zo te laten drogen. Dat gaat sneller dan aan een waslijn, maar je hoeft het niet in de droger te stoppen als het daar niet tegen kan. Misschien heb je daar iets aan?
Hier werkt een nacht weken in koud water met flink wat azijn. Daarna, zonder uit te spoelen, wassen met poederwasmiddel en een klein beetje wasverzachter bij de laatste spoelbeurt. Daarna proberen zo snel mogelijk te drogen (vlakbij of op de verwarming of buiten) Wat jij beschrijft heb ik met mn zwarte was èn inderdaad met de dikkere delen van sommige truien. Azijn werkt altijd, mits je niet te zuinig bent met doseren