Hallo, Ik heb besloten om na mijn bevalling niet meer aan het werk te gaan. Ik ga lekker thuis blijven bij mijn kindje, op mijn werk reageerden bijna iedereen positief (je hebt natuurlijk altijd zeikerds) en mijn man heeft echt geen topsalaris hoor, ook maar gewoon admistratief. Maar weet je wat het is.. de creche kost ook geld. Ik dacht zo als het me niet bevalt heb ik zo weer wat anders (detailhandel) Zijn er meer mamma's die deze keuze hebben gemaakt of nog gaan meemaken zoals ik? En bevalt het? Ben benieuwd, Tinkerbel
Ik blijf ook lekker thuis de eerste paar jaar. We kunnen het ons veroorloven omdat mijn vriend een goed loon heeft gelukkig. Ik ga wel 2 avonden per week nog een studie volgen. Dus ik heb wel iets om handen zeg maar dat vind ik wel belangrijk. Ik ben nu aardig druk en mijn dagen zijn vaak helemaal vol gepland dus ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen als ik opeens fulltime thuis zit! Maar ik heb er hartstikke veel zin in en heb al dingen bedacht die ik dan kan gaan doen, zoals babyzwemmen!
Ja ik ben het eerste jaar lekker thuis gebleven!Heerlijk was dat. Maar nu ben ik nog steeds thuis maar ben gastouder. Dus kan ik nog steeds me kids zien opgroeien!
de creche kost ook geld. sophie gaat ook naar de creche, 2,5 dag. wij hoeven maar ong 30 euro te betalen, te rest krijgen we vergoed van de belasting. dus om die 30 euro hoef je het niet te laten...
Heb altijd geroepen dat ik nooit thuis zou blijven, maar nu ik zwanger ben lijkt het me stiekem heerlijk. Meer dan drie dagen ga ik hoe dan ook niet werken. Of ik helemaal kan stoppen is even afwachten van de ontwikkelingen op werkgebied van mannetje, maar het ziet er rooskleurig uit.
Ik zou ook wel een paar maandjes of misschien wel jaartjes thuis willen blijven, maar hier kan het financieel niet, helaas. Maar meer dan 24 uur ga ik niet werken.
k had er ook voor gekozen om thuis te blijven, maar na een aantal maandne benik toch weer gaan werken ik kon het niet de muren kwamen op mij af! succes...
ik dacht er precies zo over...je kunt altijd weer gaan werken toch?! maaruh ik ben helemaal verkocht aan mn keine meis hoor haha succes
dat is wel heel weinig! Yuri gaat 3 dagen naar de creche en wij zijn maandelijks aan de eigen bijdrage toch wel zo'n 220 euro kwijt.. we mogen niet klagen qua salaris, maar het is nou ook weer niet zo dat we tonnen per jaar mee naar huis nemen (haha... I wish!). Helaas is thuis blijven hier ook geen optie. Ik heb geen hekel aan mijn werk, ofzo... maar die eerste jaren van mijn kind vind ik toch wel heel bijzonder. Ach, ik werk nu drie dagen, dat is ook goed. Maar fijn dat jij wel thuis kan blijven !
fay gaat 1 dag in de week naar de creche en dat is 236 euro per maand en we krijgen 180 euro terug dus het valt mee voor ons!
ik ben door de bevalling en zwangerschap in de ziektewet beland waardoor ik dus eigenlijk wel thuis mama ben geworden. En eerlijk gezegd... ik vind het maar niets Ik ben echt alleen maar bezig met Sam, en merk dat ik een beetje in een soort van isolement kom (ivm Sam haar ritme, waar ik me echt zoveel mogelijk aan houdt want dan is zij het beste af). Ben nu ook al druk aan het solliciteren voor na mijn verlof in augustus, dan heb ik zo'n 1,5 jaar thuis gezeten (tussenperiode beetje gewerkt) en nee, het is niets voor mij. Denk wel dat het scheelt als je hier zelf bewust voor kiest hoor!
Ik wilde ook een jaar thuis blijven, en daarna wel weer zien. Maar na 6 maanden kwamen de muren op me af! ben toen weer gaan werken, miste me kleine vent heel erg, moest echtw ennen. Omdat ik het anatal uur teveel vond(27) en niet minder kon werken daar ben ik weer gestopt. Nu ga ik per 1 mei weer beginnen voor 20 uur. tot die tijd doe ik wat invalwerk! Dit beval me nu even prima. Werk wel wat uurtjes, en kan veel genieten van Tijn. Ben ook blij dat ik zoveel van hem heb mogen genieten, kan em geen voorstelling maken hoe het moet zijn om je kindje met 3 maanden weg te moeten brengen! Snap dat het niet voor iedereen weg gelegt is! Maar helemaal niet werken was voor mij geen oplossing! voel de me er niet happy bij! kus miek
Ik werk 10 uur per week ( vaak 2 avonden ) en ik heb hier bewust voor gekozen. Ik vind het heerlijk om bij Ruben te zijn en te zien dat hij mij ook de belangrijkste persoon vindt. Wel vind ik het toch fijn om er 2 avonden uit te zijn zodat je jezelf ook wel blijft ontwikkelen.
Ik ben bewust gestopt met werken en ik heb 9 maanden lang thuis gezeten. Maar daarna vond ik het welletjes en inmiddels werk ik sinds 2 weken voor 2 dagen in de week en ik vind het heerlijk. Het is voor mij echt ff eruit zijn en mijn eigen dingen doen. Maar je kan altijd stoppen en daarna weer verder kijken.
Ik ben ook een thuis blijf mama. Ik was in de periode dat ik was bevallen arbeidsongeschikt en kon ook niet gaan werken maar inmiddels mag ik wel werken maar ben ik niet verplicht omdat een volledige werkweek gewoon niet haalbaar is voor me. En daarbij vind ik het heerlijk om alles mee te maken van mijn meisje. Soms vind het wel een lastig omdat ik hier eigenlijk niemand echt ken en de mensen die ik ken zijn werken overdag dus zit vaak thuis met mn kleine meid. Maar de lente is aangebroken(nu nog het lekkere weer) en dan kom je vanzelf overal en nergens terrecht en maak je er vanzelf een heerlijke dag van en dat doe ik nu ook. Ik geniet ervan ondanks dat ik contacten met eventuele andere mama's mis of vriendinnen maar ik mag zeker weten niet klagen. Geniet er elke dag weer van