Cambridge versus Weight Care wie heeft DE ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Troelala21, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben 22kg afgevallen met Benfit, een verantwoord voedingspatroon in combinatie met 3x per week sporten.
    Crashdieten zijn heel ongezond voor je lijf en je bloedsuikerspiegel en op lange termijn moeilijk vol te houden of je streefgewicht te behouden.
    Ben eind februari begonnen en was in augustus 17kg kwijt. Heb door het vele sporten ook een veel mooier figuur gekregen, stevigere spieren en betere houding.
    Ik val nu nog steeds af, gewoon door het gezonde eetpatroon en het sporten, gaat echt vanzelf, hoef er helemaal niks meer voor te doen eigenlijk.

2. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Een heel tevreden ex-Cambridger hier. :) Ik ben begin dit jaar 25 kilo afgevallen. Inmiddels ben ik ruim 20 weken zwanger, dus een kleine 6 kilo aangekomen, maar voor mijn zwangerschap kon ik netjes op gewicht blijven.

De 50 Euro per week klinkt veel, maar je hebt voor jezelf verder ook niets nodig, die boodschappen spaar je uit.

Let erop dat je goed drinkt, dat voorkomt hoofdpijn. Als je netjes Cambridge doet, hoef je na een tijdje geen hongergevoel meer te hebben. Dan is je lichaam gewend. Als je gaat smokkelen krijg je wel honger en is het veel moeilijker om vol te houden.

Ik had om de 3 weken een eetweek, dat houdt een lichte maaltijd in 's avonds naast je shakes/repen. Na zo'n eetweek wel goed streng weer! Ik was de eerste twee dagen na zo'n eetweek behoorlijk chagerijnig, maar even doorzetten en je bent zo weer gewend.

De consulente die ik had vond ik heel goed. Ik heb veel aan de wekelijkse afspraken met haar gehad. Ik bleef er ook actief mee bezig, doordat ik elke week naar de consulente moest. Volgend jaar na de zwangerschap wil ik, zodra het kan en mag, nog wat verder afvallen en ik ga Cambridge zeker opnieuw overwegen.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bedankt voor je info! Ik hoorde vele ook over slechte adem. Had je daar ook last van? en zo ja wat deed je er tegen? En duizeligheid en hoofdpijn had je daar ook last van toevallig? de een heeft er last van de ander weer niet vandaar...

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb wel een slechte adem met Cambridge.. helaas.. want ik erger mezelf hier dood aan.. ik kauw dus veeeel kauwgom :)

Hoofdpijn in de beginweek is het afkicken van de suikers, daar zul je helaas doorheen moeten. (En als je dus gaat snaaien, moet je er daarna weer doorheen, want je hebt weer suikers binnen gehad)

Van duizeligheid heb ik wel regelmatig last, dus ik heb altijd een zakje suikerbvrije zoute drop bij me.. ff een oppeppertje.

Hongergevoel heb ik nooit last van, ik vergeet wel eens een shake :)

Inmiddels ben ik 11,9kg kwijt, ben nu 6 weken bezig.. met de kerst/einde van het jaar zou ik graag 20 kg kwijt zijn :)

5. Troelala21

Hou je dat het hele dieet die slechte adem? Kauwgom mag toch niet net als drop? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

12 kg is netjes zeg! Dan haal je de 20 vast ook wel aan het eind van het jaar!

6. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Misschien is Atkins dan ook iets voor je? Het lijkt op camebridge (koolhydraten arm) maar je eet gewone producten. Die slechte adem komt omdat je ketonen uitscheid. Dat houdt in dat je bezig bent met vetverbranden ipv koolhydraten. Door vetverbranden verdwijnt je hongergevoel en kan je (als je eenmaal vd suiker bent afgekickt) het goed volhouden. Hoofpijn is inderdaad een afkickverschijnsel. Atkins is veel eten, geen hongerlijden en goed afvallen. Atkins is wel een manier van leven, dus niet even snel afvallen en dan weer normaal eten. Het gaat om een goede vet/koolhydraten balans (die voor iedereen verschillend is) als je daar eenmaal achter bent dan hoef je in principe niet meer aan te komen.

7. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    Hier Cambridge gedaan, nou na een week moeten stoppen.

Zo veel bijwerkingen, hoofdpijn ,duizelig extreme haaruitval, niet meer na toilet kunnen. trillen, extreem kuid terwijl dit pas later hoort te komen. (ben 13 weken na bevalling begonnen)

Maar had geen honger, wel onwijze geur uit de mond echt durfde niet meer te praten. maar in 1 wk wel 5 kilo kwijt.

Allen vond het niet meer opwegen tegen de bijwerkingen en moest dan ook verplicht stoppen van consulent.
    Dus ja het is per persoon heel verschillend!!

8. Troelala21

Atkins mag ik niet doen vanwege me cholesterol. Atkins is te gevaarlijk, door het vette eten gaat mijn cholesterol omhoog en dat mag bij mij absoluut niet vanwege familiere cholesterol....

9. Troelala21

Volgens mij horen die klachten ook te komen de eerste week, hoe verder je komt hoe minder het weer word omdat je lichaam er aan went. Buitenom die stink uit de mond haha, die zal wel blijven tot je klaar bent.

Ja dat is het zeker. Me ene buurvrouw viel er zo even 36 kilo mee af, me andere buurvrouw zakte na 3 dagen inelkaar. Het is denk ik net of je lichaam het trekt.....

10. Tese

Tese Niet meer actief

Voor de stank nam ik van die sportlife velletjes die je op je tong moet leggen. Weet je wat ik bedoel? Die mogen wel nl. Want ze hebben ze van Cambridge zelf ook. En het verfrist je adem voor even heel goed.

11. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    In hoeveel weken/maanden heb je dit behaald? Wil het zelf ook gaan proberen, maar ik ben benieuwd in hoeverre mijn streve haalbaar is. Ik wil namelijk voor mei 30 kg kwijt en begin in januari...:)

12. Troelala21

Dat moet wel lukken! Sommige zijn in 10/12 weken al 25 kilo kwijt. Dus voor mei ben jij die 30 kilo wel kwijt!

13. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Dat zou niet verkeerd zijn !

14. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben sinds woensdag gestart met weight care (2daagjes dus), kon het deze morgen niet laten om me toch al eens te wegen: -1,3 kilo!

Ik vervang enkel mijn ontbijt en middageten, 's avonds eet ik gewoon mee met mijn gezin! Tussendoor eet ik 1 stuk fruit en een dagelijks een koekje!
    Zo vind ik het heel goed te doen en als de kilo's er zo snel blijven afgaan zal ik vlug op mijn streefgewicht zitten :d

Deel Deze Pagina