Met een baby kan je niet zonder camcorder.. Nu maak ik wat filmpjes met de fotocamera, maar dat is slechte kwaliteit en kleine formaat zonder geluid. Ik wilde er eigenlijk eentje voor vaderdag kopen, ben er de hele wek stiekem mee bezig geweest, zoeken en vergelijken op internet maar het duizelde me helemaal. Er is zoveel keus! Pffft. En het is ook best wel een aanschaf.. Dus voor papa maar een goed boek gekocht. Begon ie dezelfde avond nog over een camcorder, dat moeten we echt hebben.. ja die wilde ik kopen, kom snel mee kijken. Ik had er 3 laten zien, en papa was al afgehaakt, regel jij dat maar, dan kan je! Efin. We zijn een week verder. Ik moet nog steeds een camcorder, maar ben helemaal bang geworden van het vreselijke aanbod. Een ding weet ik zeker, mini DV valt af, dat zijn toch nog tapejes? Ik wil digitaal. Heb dan al bedacht dat eentje die direct op dvd schrijft makkelijk is, ben toch niet iemand die 123 de filmpjes gaat bewerken enzo, helemaal geen tijd voor. Dan hoeven ze ook niet weggeschreven te worden, kunnen ze niet kwijtraken op de computer (ik ben al mijn zwangerschapsfoto's kwijtgeraakt door een computercrash vlak voor de bevalling!).. Dat zou een praktische overweging kunnen zijn. Maar op harddisk is misschien weer beter..? Kweenie. Verder, niet te veel knopjes. Aan / uit / opnemen / afspelen vind ikmeer dan zat Ik wil ongeveer 300 euro uitgeven, daar moet je toch wel wat aardigs voor kunnen kopen? Iemand thuis in de camcorders? Wat voor eentje hebben jullie er zelf en hoe bevalt dat? Graag advies..!
ik heb wel mini DV, wel met kaart en programmaatje om op dvd te schrijven, maar dat vind ik echt een gedoe! Ik laat ze dus overzetten bij de fotozaak. Ik zou even naar een goede fotozaak gaan, combi ofzo. Die mensen kunnen je precies vertellen welk produkt bij jouw past, en dan kan je daarna de folders in de gaten houden
Kijk eens op www.kieskeurig.nl, daar kun je ook de reviews van gebruikers lezen. Ik ben zelf al jarenlang hobbyfotograaf, en heb nooit anders gehad dan Canon, vanaf mijn allereerste analoge spiegelreflex. Daar zweer ik dan ook bij, ook als het om camcorders gaat With Canon you can.
Wij hebben ook mini DV. Ik vind het een ideaal ding! Zijn ook helemaal niet zo duur. Ik zet de filmpjes op de dvd recorder en dan brand ik ze op dvd. Succes met je keuze!
Digitale moet je van Sony hebben, dat zijn eht de beste... http://www.pixmania.nl/nl/nl/1060995/ar ... tech-specs Allemaal digitale: http://www.pixmania.nl/nl/nl/47/xx/0-33 ... eresn.html
Ik herken precies wat je schrijft! Ik heb vorige week een camcorder gekocht en heb me ook helemaal suf gezocht. Er is inderdaad zo veel keus. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de canon fs11. Dit is een camcorder met een 16 gb harde schijf en ook de mogelijkheid om hem met een sd card te gebruiken. Voor ons de ideale camera. Er is ook een fs10, die heeft 8gb. Met de 16gb kun je ongeveer 4 uur filmen op de hoogste kwaliteit en 10 uur op de laagste kwaliteit. Ik zie al in een vorige reactie dat sony wordt aangeraden maar persoonlijk zou ik dat niet doen. In allerlei tests blijkt dat canon en panasonic het beste scoren op camcordergebied (prijs/kwaliteit) Vandaar dat wij ook voor de canon hebben gekozen. Sites als kieskeurig zijn inderdaad wel handig, maar ik werd er af en toe gek van: kijk je naar 1 bepaalde camcorde, vindt de een hem geweldig en de ander vindt het een pokke ding. Het is echt maar wat je ervan verwacht en mee wilt doen. Succes met zoeken en vergelijken!
ik weet niet welke het beste is. ik weet alleen dat met die schijfjes er in nog wel eens niet zo goed kan gaan.door kras op de cd en zo. en als ie valt vindt de cd dat iet pretig en stopt er dan mee. en met bandje doet ik het nog. nou is laten vallen zo ie zo niet handig maar het gebeurd toch vaak
Toevallig verkoop ik camcorders dus kanel wat meer informatie geven: Mini DV: neemt ook digitaal op, maar inderdaad om een bandje, je moet het met een special aansluiting (fire-wire) op de computer zetten, het is wel relatief goedkoper. DVD: Niet veel keus meer in (dit gaat nu al langzaam verdwijnen), en is zeker ook niet makkelijk te bewerken. Tevens zijn de DVDtjes er in vrij duur, zo'n 4 euro voor een halfuurtje filmen. Neem je een Rewriteble DVD dan zal je het hoe dan ook erst op de compueter moeten zetten om op grote DVD te branden. Harde schijf in de meeste camcorders zit 30 GB, goed voor zo'n 7 uur filmen en is met USB op de computer te zetten, ze zijn iets duurder in aankoop maar losse DVD's of bandjes hoever er niet in Teens is er voor de meeste merken (JVC, SONY) een aparte draagbare brander te koop = super makkelijk, sluit je camera eraan, drukt op een knopje en hij brandt het voor je... bij Media Markt vestiging zullen dit ongeveede prijzen zijn: Mini DV vanaf 199,- euro DVD: vanaf 249,- Harde schijf: vanaf 399,- Brandertje harde schijf: 199,- of 249,- Beste merken: Panasonic, JVC, Sony en Canon. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Wij hebben de Sony dcr-sr32 voor ons huwelijk in december gekregen. Hij is echt super. Het is een sony met harde schijf van 30 GB. Helemaal super! Zie: http://www.kieskeurig.nl/product/BAADE7 ... 4EF78F.htm
Met andere woorden: Even zoeken en je hebt: Mini DV vanaf 140 euro, DVD vanaf 190 euro, harde schijf vanaf 325 euro, en een brandertje tussen de 140 en 190 euro... MediaMarkt doet alsof ze goedkoop zijn, maar zijn SCHREEUWEND duur. Bijv: Ik zocht een lens voor mijn spiegelreflex, deze was bij Mediamarkt 599,-. Ik heb hem bij Kamera-express gehaald, 420,-. Scheelde mij zo al 180 euro. En geloof die verhalen die de MediaMarkt je wil vertellen ook niet, zoals : "Jaaaaa, maar dat is grijze import, daar heb je geen garantie op", want dat is bullshit: Ik heb mijn camera uit Amerika (Scheelde me ook zo ff 250 euro) en toen hij kapot ging gewoon mooi garantiewerk van Canon. Succes
niet iederen wil via internet kopen, tevens heeft media-markt binnen 15 km laagste prijs garantie tot2 weken na aankoop. uitgezonderd internet maar dat is wel vrij logisch, ik wil graag betaald wordn. ik maak geen reclame, maakt mij niet uit waar je koopt, mar gaf zoals may2be vroeg gewoon wat informatie.... je hoort mij nergens zeggen dat t de goedkoopste prijs is toch?
Ik ben fervent hobbyfilmer en heb een Panasonic waar ik heel blij mee ben. Ik werk met mini DV die ik via een kabeltje inlaadt in de pc en daar monteer. Het gemonteerde filmje zet ik dan op dvd. Dat is wel even werk en je moet het ook leuk vinden. Ik wilde ook graag een nieuwe, maar de ontwikkelingen met de harde schijf recorders gaan op het moment erg snel dus ik wacht nog even. Dan heb ik volgend jaar meer waar voor mijn geld. Ik heb geen goede ervaringen met Sony, maar dat is heel persoonlijk. Panasonic heeft erg mooie kleuren en een stabiel beeld vind ik.
Via internet? Kamera-express heeft inderdaad een webwinkel, maar ook gewoon een (grote) winkel met normale winkeltijden waar je gewoon langs kunt voor info, kijken, advies... En die laagste prijsgarantie is echt onzin: Ik heb die lens op nog geen 6 km van de MediaMarkt gekocht, maar omdat zij dit zien als 'grijze import' valt dat mooi niet onder die garantie. Ik heb het namelijk gevraagd omdat de Mediamarkt hem wel op voorraad had, en bij Kamera-Express moest ik een week wachten. Ik heb maar gewoon gewacht. Dat jij betaald wil worden is één ding, maar andere mensen willen geld besparen, daarom geef ik die tip. Mediamarkt is gewoon veel en veel te duur. Je moet overigens voor de gein eens op fotofora vragen wat men van de kennis en instelling van MediaMarkt-personeel vind. Die zijn namelijk in 99% van de gevallen zwaar onder peil. Ik vroeg er ééntje wat APO betekende op een lens (= ApoChromatische Abberatie, oftewel het tegengaan van paarse randjes in lichtpartijen), die beweerde glashard dat de lens daardoor sneller en stiller scherpstelde (Hij bedoelde dus USM, UltraSonic Motor). Toen ik hem vroeg of hij de 2 niet door elkaar haalde bleef hij beweren dat hij gelijk had. Vraag zoiets bij Calumet, Kamera-express, Foka (Ja, allemaal echte winkels, niet alleen via internet) en je bent gegarandeerd van een kundig, ter zake antwoord. Ik wil OOK geen reclame maken, maar er wordt gevraagd naar een goede camcorder en GOED advies, en dan moet je dus gewoon niet bij de MediaMarkt zijn.
min of meer word er nu dus door jou gezegd dat ik er geen verstand van heb. Alle 6 de mensen bij ons weten er WEL wat van. ik ben tevens getrouwd met een semi-prof fotograaf, en mijn schoonbroer is cameraman. jammer ik zal volgende keer geen info meer geven...
Dus als ik een mini-DV ga kopen, kan ik hem ook gewoon met een kabeltje op de pc aansluiten? Wij hebben zelf geen dvd-brander, maar dat kan ik bij een fotograaf laten doen toch? Ik vind het nog steeds lastig, ik denk dat ik toch voor een mini-DV ga, omdat ie het goedkoopst is. Een baby is al zo duur .
let wel op dat je een fire wire aansluiting hiervoor nodig hebt in de computr. zit deze er niet in kan je hem zelf inbouwen voor zo,n 20 euro...is niet super moeilijk... mini dv zijn prima camera.s, proffesioneel worden er nig steeds bandjes gebruikt een goede en betaalbare is de hc-51 van sony... let op: sommige dv-camera.s hebben wel usb aansluiting, maar je krijgt dan webcam kwalteit..slecht dus
Je mag er van maken wat je wilt. Ik heb geen idee waar jij werkt, maar vanwege mijn persoonlijke ervaring met diverse MediaMarkts, gekoppeld aan het MediaMarkt-topic wat ik onlangs op een groot fotografieforum heb gevolgd, kan ik alleen maar concluderen dat het overgrote merendeel van de medewerkers op die afdeling er inderdaad geen verstand van heeft. Sorry. Jij zal dan net bij die ene procent horen die er wel wat van weet. Overigens mag jij van mij best informatie geven, alleen mag ik dan ook opmerken dat de MediaMarkt gewoon veel duurder is dan de concurrenten, en dat ik het kennispeil er absurd laag vind. Dat jij er toevallig werkt veranderd niets aan dat feit. Topicstarter vroeg simpelweg wat een 'goede' camcorder zou zijn met groot bedieningsgemak en rond de 300 euro. En het is nu eenmaal een feit dat je voor 300 euro ergens anders meer waar voor je geld krijgt. Dus ik denk haar een dienst bewezen te hebben door hierop te wijzen. Ik laat het hier verder ook maar bij, anders gaan we steeds verder offtopic en wordt dit een heel ander verhaal. Ik heb mijn mening gegeven, topicstarter (en ieder ander) mag hiermee doen wat hij/zij zelf wil.
Ik heb zondag deze gekocht, Sony DCR-SR35 (de opvolger van de DCR-SR32 - dus goed om te lezen dat pooh er zo blij mee is!) http://www.pixmania.nl/nl/nl/729338/art ... -sr35.html Dat nav de reviews en prijsvergelijking op oa vergelijk.nl en kieskeurig.nl. Online bij Pixmania.nl gekocht, samen met een pakket: tas, extra batterij, geheugenkaartje, en kaartlezertje. De camera was los 337 euro (met 5 euro korting) Maar al met al was het nog iets van 480 euro bij elkaar met verzenden, maar die extra dingen heb je dus ook wel nodig.. We hebben bij onze fotocamera dat de batterijen echt niet aan te slepen zijn, wil je snel een leuke foto nemen: batterij leeg. Aaarhg! Heb dus bergen batterijen op voorraad. Oplaadbare zijn in no time leeg. dat ding vreet betterijen. Als je ziet wat voor bergen chemisch afval ik produceer hier, wordt je helemaal naar van. Dus een goede batterij bij de camcorder is voor ons een must.Ik heb voor de originele Sony FH70 batterij gekozen, volgens mij kan je daar tot een uurtje of 5-7 mee doen. Die er standaard bij zit FH40 doet het maximaal 2 uur. Nu dus de batterij die erbij zit, en een reserve. Heb voor deze gekozen omdat voor mij de keuze ging tussen panasonic, jvc, canon en sony. Dit was een goede nog redelijk betaalbare hd camcorder. Heeft 30gig geheugen, en op internet (vergelijk.nl, wehkamp -superreview!- en nog een site van een winkel) stonden allemaal positieve reviews; voor mij belangrijk is dat ie met name makkelijk in gebruik is voor beginners. Ik wil gewoon een Aan knop, een Stop knop en makkelijk uploaden naar mn computer. Deze camcorder is erg makkelijk te bedienen, je kan er zo mee aan de slag, maar heeft ook nog wel extra opties die je later kan gaan gebruiken als je gevorderd bent (zegt men op internet). MiniDV wilde ik zowiezo liever niet, juist vanwege die bandjes, toch lastiger te bewaren, terug te kijken en te bewerken. Van DVD heb ik toch maar afgezien, daar waren de berichten tot wel wat minder over, dat je dure DVDs moet gebruiken, het systeem alweer achterhaald is etc en ik heb net een nieuwe laptop, dus de fimpjes bewerken vanaf een hd komt ook vast goed. Had niet verwacht dat ik voor 337 euro al een goede harddisk camcorder had kunnen kopen, maar goed, al met al ben je toch nog even wat meer kwijt aan de accessoires, waarop ik niet echt had gerekend. Maar nu hebben we wel een goede camera met alle toebehoren, beter dan een halve, waar je later spijt van krijgt. Ik denk dat ie morgen binnen is.. spannend!