Na twee jongens verwachten wij nu een meisje. En wil ik een echt meisjesachtige kamer voor haar. Eén muur wil ik graag heel zachtroze verven, maar wat is het moeilijk de juiste kleur te vinden. Wie van jullie heeft ook zachtroze in de babykamer, welke kleur (merk, nummer, naam) is dat, en heb je er misschien een foto van? Mijn dank is alvast groot .
Wij hebben dan geen zachtrose, maar heel licht blauw en ik ben gewoon naar de Gamma gegaan en ik heb kleurvoorbeelden meegenomen. Deze heb ik bij het behang gehouden en gekeken of ik het bij elkaar vond passen. Ze hebben bij een kluswinkel ook altijd wel folders liggen van de Flexa enzo en daar kun je best veel inspiratie uit halen!
Ik wou eerst ook voor lichtroze gaan, maar uiteindelijk voor licht blauw/groenig gekozen (doerian van gamma). Vond ik wat frisser. Als het toch roze was geworden was het waarschijnlijk Lelie van gamma geworden. Dat is een heel mooi zacht roze tint.
Melief, mooi roze, maar ik heb toch net iets lichter roze in m'n hoofd. Ik ben tot nu toe alleen bij de praxis geweest, maar nu ik jullie tips lees ga ik ook zeker nog naar de andere bouwmarkten. Heb je een foto Charise? Ben wel erg benieuwd naar jouw kleur.
Ik heb nu geen roze he?! Maar dit is de kleur nu. In het behang komt dus roze terug. En accessoires worden roze. Dus dacht om een overkill aan roze te voorkomen op een klein kamertje, heb ik een stukje muur die blauw/groenige kleur gegeven. En de rest is roomkleurig.
Grappig. Die kleur had ik zelf ook opgeslagen bij favorieten, maar dan van Flexa. Daar heet de kleur Celadon. Ik vind de combinatie met het behang erg mooi. Helaas hebben alle muren hier structuur, dus behang is geen optie. En er is zulk mooi behang te krijgen. Waarschijnlijk krijgt hier 1 muur een kleurtje en blijft de rest wit. Maar nu ik die mooie blauw/groene kleur weer zie, begin ik te twijfelen of ik niet 1 muur roze en 1 muur blauwgroen zal doen...
Ja is lastig he?! Ik twijfelde ook hoor. Ik heb dan wel behang, maar vind het roze zo leuk, maar deze kleur is ook wel heel erg leuk en fris. En met roze accessoires word het toch super meisjes achtig. Lastig he om dan uiteindelijk een keuze te maken. Jammer indd dat je geen behang kunt doen, ik ben helemaal blij met mijn pip behangetje. Als je behang hebt kun je ook makkelijker kijken welke kleur er bij past.
Wij hebben na twee boys ook een meid gekregen... Dus ok een echte meidenkamer met twee wanden zacht roze. Kleur van de Gamma en de kleur heet: geboren... Hoe toepasselijk! Behang is van esta home. Lekker fleurig! Succes met kiezen en voorbereiden!
Bij show je babykamer zijn ook een aantal babykamers langs gekomen met hele zachtroze muurtjes. Je kunt daar eens kijken voor ideetjes, op bijv.pagina 343, pagina 335 (geen roze muur, maar wel erg leuk met roze bloesemboom), pagina 319 Ik verwacht zelf een jongetje dus kan je niet helpen met een roze kamer. Hier wel wat babykamers (van internet afgehaald) met roze tinten die ik mooi vind
Dankjewel Missprincesa. Daar zit wel wat bij. De laatste foto is de kleur die ik bedoel. SLT, wat een leuk en vrolijk kamertje! Ik ga straks maar eens bij de gamma kijken om te zien hoe de kleur er in het echt uitziet.
Je kunt ook een of twee grote multiplex platen kopen op kamerhoogte en die behangen en tegen de muur vast zetten tegen bijvoorbeeld een witte, roze of wat voor kleur geverfde muur. Dan kan je toch een behangetje doen, maakt het geheel erg leuk speels!
Wij hebben in de woonkamer nu (nieuwe huis) zachtroze van flexa (heet zo, is van de lijn strak op de muur), en de tegenovergestelde muur is bloesemwit (geen spierwit, maar wit met een vleugje roze, eigenlijk is het net geen wit) https://www.google.nl/search?q=flexa+zachtroze&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AgymUd3HC-rB0QW9joGQDg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=612
Bedankt voor alle reacties! Fijn dat jullie met me meedenken en tips geven! Gisteren bij gamma geweest, en wat roze en blauwgroene kleurstaaltjes meegenomen. Nu nog een keuze maken.. Dubbelgeluk, die tip van het behang houd ik zeker in mijn achterhoofd.
Nog een tip, de kleur Soft Blossom van Histor One in extra mat. Supermooi, ieder moment van de dag lijkt de kleur wel anders.