Hoi, Ff een vraag, wij wonen in appartement met 2 verdiepingen. 1ste verdieping onze slaapkamer, badkamer en wc en de 2de verdieping woonkamer, babykamer en keuken. Nu raadde de kraamzorg aan om de eerste nacht de kleine in de wandelwagenbak op onze slaapkamer te laten slapen. Voor zijn ledikant heb ik gekozen voor duodeken in dekbedhoes. Maar moet ik nu voor de wandelwagen apart dan nog een deken en laken kopen? want volgens mij is die duodeken veels te groot voor in de wandelwagenbak... iemand hier ervaring mee??? Het is ook maar voor de eerste nachten, want ik wil de kleine eigenlijk gewoon in zijn eigen bedje leggen. Gr Karolien
Je moet voor in de wandelwagenbak sowieso toch een laken en deken hebben, voor als je naar buiten gaat? Dus die kan je dan ook gebruiken als de baby bij jullie op de kamer slaapt.
idd als je naar buiten zou gaan heb je toch ook een laken en een dekentje in de wandelwagen... die gebruik je ook voor binnen
wij hadden een hydrofiele luier het matrasje van de wagen getopt. dus dat was dan een soort van hoeslaken. en bij de kinderwagen zelf zat een dekentje. daar deden we ook een hydrofiele luier om als lakentje.
Voor de wandelwagenbak heb je nodig (standaard): - Twee wieg-hoeslakens (1 reserve/ in de was). Sommige mensen gebruiken hiervoor de omslaghoezen voor het verschoningskussen, dat kan ook. Maar dan moet je van bijv. van badstof houden in bed. - Twee wieg-lakentjes (1 reserve/ in de was/ vies..). - Eén wieg-deken. Je maakt het matrasje dan hetzelfde op als een gewoon ledikant: Matrasje eruit halen; hoeslaken erover (ik zelf deed er altijd nog een molton onder voor geval vlekken (plas/ spuug) zou doorlekken). Hydrofielluier in punt of half gevouwen erop leggen en om matras vouwen (baby ligt hier met hoofdje op; hydrofielluier vangt spuugvlekken op; hoef je niet steeds bedje te verschonen) Dan laken neerleggen. Deken erop; lakentje bovenaan stukje terugvouwen. En dan op de goede hoogte (klein stukje dus want pasgeboren baby hoeft maar klein stukje deken en laken) op matrasje leggen (op de hydrofielluier dus). En dan alles om matras heen vouwen en matrasje weer terug in de bak leggen. Je wordt er vanzelf makkelijk in! En... je hoeft het ook niet zelf op te maken. Liever niet misschien zelfs. Houd je spulletjes schoon tot je baby er is (bijvoorbeeld in plastic zak klaarleggen in de wandelwagenbak en in het ledikant). De kraamhulp zal dan het bedje opmaken en voorverwarmen met kruik voor de baby. Sommige mensen gebruiken geen lakentje/ dekentje in de wandelwagen. Maar bijvoorbeeld van lodger een bunker. Daar kun je de baby in wikkelen. Sommigen vinden dat makkelijker. Hoef je niet met deken en laken te proppen. Ik zelf heb altijd 'gewoon' een deken en laken gebruikt, vond ik prima werken. En zelfs een lekker bedje voor mijn lieve meisje. En verder moet je natuurlijk zelf weten waar de baby gaat slapen. Maar het is wel een goed advies de spullen in huis te hebben. Want je baby heeft 9 maanden in je buik bij je gelegen en vind alleen slapen misschien niet zo fijn in het begin...... Stel het jezelf maar eens voor Indien je borstvoeding gaat geven is het ook beter als je baby dichtbij is. Lotte lag de eerste nachten bij ons in bed. Anders was het alleen maar huilen zodra het stil was en de lamp uit ging. Zelfs naast mij in het wiegje ging niet. En ik.... ik vond het heerlijk!! Ben nu weer zwanger en kijk nu al uit naar het lieve kleintje bij ons in bed. Lekker warm en knus knuffelen en slapen. Maar nogmaals; laat je niks aanpraten wat je niet wil. Suc6
Wij hebben voor in de reiswieg 2 setjes. De meest gebruikte is onze Lodger Wrapper. Echt super handig! Daarnaast hebben we ook een aankleedkussenhoes voor om het matrasje, een wieglaken en een wiegdeken.