Hoi lezers, Tijdens onze wekelijkse boodschappen nemen we altijd camembert mee. Wij zijn namelijk gek op deze kaas. Helaas kiezen wij de laatste paar weken telkens de 'verkeerde' uit. Met verkeerde bedoel ik...een ernstig stinkende kaas, die na 5 minuten de koelkast producten bedorven heeft met alleen de lucht die ervan af komt. Deze is dan ( na onze mening ) niet meer te eten Ruiken doen we in de winkel ( haha ), maar op dat moment ruiken we niets vreemds. Wij kopen camembert bij verschillende winkels trouwens. iemand hier bekend mee? Of heeft iemand de tip? *gaat koelkast poetsen*
Hij zit standaard al in folie + daar nog zo'n kartonnen doos omheen. Overigens als we hem willen nuttigen gaat hij of gelijk op of in de prullenbak
Ja, maar ik bedoel een AFGESLOTEN zak. Bijvoorbeeld een diepvrieszakje dat je dichtknoopt. (Of een bakje dat je volledig kunt afsluiten met een deksel.) Daar komt de geur toch niet doorheen? De folie en kartonnen doos waar jij het over hebt, zijn niet volledig afgesloten. Daar kan de geur doorheen.
Ja, dat is waar. Het probleem alleen is, dat als je de kaas al ruikt het vaak ook niet lekker meer is. Maar dat van die afgesloten zak ga ik inderdaad eens even proberen.
Ik herken dit gedeeltelijk. Ik heb het alleen met de camembert van de Jumbo. Net weer eentje, houdbaar tot einde deze maand, maar witte schimmel was al geel, en binnenkant helemaal vloeibaar. Met die van Aldi/Lidl heb ik dat nooit (maar een van die twee verkoopt ze niet meer)
Dit is misschien wel een leuk artikel voor je Camembert: het Franse gevoel voor 1 euro? | courgetteEncommunicatie Zelf heb ik jaren in een kaaswinkel gewerkt en vaak camembert die loopt en sterk ruikt is gemaakt van rauwemelkse koeienmelk en word dan een boeren camembert genoemd. Erg lekker als je er van houdt, maar het moet dan wel aangegeven worden op de verpaking. Dat geldt voor alle rauwmelkse producten omdat het schadelijk kan zijn voor zwangeren.
Eigenlijk koop je dan juist hele goede camembert! Dat soort kazen horen juist een beetje te "lopen"! Smaken verschillen natuurlijk maar ik eet ze niet "hard". Wij voelen juist in de winkel altijd of het een beetje zacht is en laten hem nog een beetje op kamertemperatuur komen. Mijn schoonouders hebben jarenlang in Zwirserland gewoond en veel in Frankrijk doorgebracht en door hun heb ik echt zwitserse en Franse kazen leren eten en kopen! Hoe zachter ze zijn hoe meer smaak eraan zit. En nu heb ik trek in Vacherin (een echte loopkaas) en camembert!
Inderdaad, hoe erger ze ruiken des te beter is de kwaliteit van de camembert juist. Heerlijk hoor. Goed afsluiten in de koelkast met een bakje en/ of zak er omheen wil zeker wel wat schelen in de verspreiding van geur.
Ja dit dus. Wij hebben dus vaak die van de Lidl. Van c1000 vinden we niet zo lekker. Die van AH dan weer wel.
Ik neem altijd le rustique, die is het lekkerst. Lekker zacht van binnen! Soms stinkt hij wel ja maar dan smaakt hij nog prima. Die harde camemberts vind ik niks aan. Van Lidl en Aldi vind ik ze niet lekker.
Je kunt een kopje azijn in de koelkast zetten, dat neutraliseert de geur. En de camembert in een afgesloten Tupperware bakje. Hier helpt het!