Hallo mama's Gister heb ik een topic geopend over zwemluiers maar nu schiet mij nog iets te binnen. Het omkleden van jou en je baby. Ik heb gezien dat ze bij ons in hetzwembad zelf aankleedkussens hebben dus het klaar maken voor het zwemmen is geen probleem. Maar als we klaar zijn hoe doe je dat in zo'n klein krap kleedhokje????? Ik bedoel die kleine kan ik wel weer aankleden op het aankleedkussen maar zelf afdrogen en aankleden met een maxicosi in dat hokje dat is toch veelste krap???? Hoe hebben jullie dit ervaren?
Ik deed het het liefst in een familie hokje (zo'n hok met aankleedplenk e.d daar heb je meer ruimte en anders in de gezamelijke dames kleedkamer. Heb het 1x in een kleedhokje gedaan...... Men ik kreeg het daar panisch benauwd zeg!! ik niet weer.
De zwembaden waar wij komen, hebben altijd een babykleedhokje, waar je een mooie grote 'plank' hebt met vaak een aankleedkussen erop, waar je dus je kleintje om kunt kleden. Ik legde Thirza dan altijd lekker in een handdoek daar neer, kleedde mezelf om en dan daarna haar.
Ik had begrepen dat ze bij ons zwembad maar 2 van die hokjes hebben , dus ik zal wel telkens mis grijpen. Ook zo'n grote kleedkamer hebben wij niet dat zou helemaal iedeaal zijn. Ben dus bang dat ik panisch in zo'n klein hokje moet. En ik ben dan bang dat mijn ventje zelf ook een beetje hysterisch gaat worden
In geen enkel zwembad hebben ze een hele serie van die babyhokjes hoor, en dat misgrijpen is mij tot nog toe enorm meegevallen
Hier maar 1 zo'n hokje en heb 'm toch regelmatig te pakken met zwemles. De gezamenlijke omkleedruimte vind ik vaak te druk dus is het babyhokje vol dan ga ik een klein hokje en parkeer de wandelwagen voor deur en blijf kletsen en zingen
Oke, nou misschien dat ik me nu al druk zit te maken en dat het straks allemaal (hopelijk) wel mee zal vallen .
Wij liepen ook al zo moeilijk te doen vorige week Ik wilde niet bij het zwembad zelf omkleden en dan met spullen heen en weer moeten sjouwen en de gezamelijke ruimte zagen we ook niet zitten. Volgens mij is er niet eens ruimte om je maxi cosi veilig kwijt te kunnen. Wij zijn dus op de fiets heengegaan. Er was 1 gezins kleedhokje waar we gelukkig maar even op moesten wachten. We pasten er met zn 3en in ,maar er was geen aankleedkussen. Ik heb dus mn dochter in de hoogte gehouden en mn man heeft zo dr badpakje aangetrokken nadat we eerst onszelf hadden omgekleed We hebben er naderhand enorm om moeten lachen
Ik kleed me altijd om in de gezamenlijke kleedrruimte. Vooraf zorg ik dat i mijn bikini al aan heb, zodat ik in het zwembad zo uitgekleed ben. En ik zorg dat ik wat makkelijks aan heb.
Ik kleed me ook gewoon om in de grote kleedruimte. Kan ik niet zo mee zitten. De wandelwagen kan daar ook gewoon binnen staan, daar zette ik haar dan alvast in.
Bij ons heb je gewone een grote ruimte. De baby's kun je aan en uitkleden bij het zwembad. Daar hebben ze allemaal omkleed plekjes gemaakt met aankleedkussens. toen we afgelopen zomer in centerparcs waren hadden ze genoeg familie hokjes maar daar lagen geen aankleedkussens. Wel een plank dus daar gewoon een handdoek opgelegd en omkleden maar.
Hier in de gezamenlijke ruimte hangen van die bakken zeg maar die je open kan klappen. In die gezamenlijke speciale babyruimte ziijn ook nog twee afgesloten ruimtes. Maar ik zie t probleem niet van de gezamenlijke ruimte. Je kan er je kinderwagen of buggy laten staan. Maxi cosi mag je als je wilt zwembad mee in nemen. Ik kleed eerst mezelf om terwijl kleine wacht in wandelwagen. Na t zwemmen kleed ik haar als eerste om en dan mezelf en wacht ze weer in wandelwagen. Gaat echt heel goed.
In t begin ging ik altijd naar center parcs vanwege de babyfaciliteiten maar ook t zwembad hier redelijk vlakbij is dus super babyvriendelijk en babywelkom.
Ik snap het allemaal en zou ook echt geen moeite hebben met een gezamelijke kleedruimte maar die hebben ze bij ons zwembad niet. Het is of die standaard kleine hokjes of de 2 iets grotere hokjes. Maar aangezien het babyzwemmen is zal ik niet de enige mama met een baby zijn hihihihihihi Ik kan dus niet met mijn kinderwagen naar binnen en daar mijn zoontje in leggen. We gaan het maar gewoon uitproberen en als het echt een drama wordt is het jammer denk ik