We hebben een huis gekocht en ergens in september gaan we een uitbouw plaatsen. Hier komt de keuken, dus we hebben dan eindelijk ruimte voor een grote woonkamer en keuken met kookeiland. We zijn voor de lockdown al keukenzaken af geweest, maar man wat is het moeilijk om een keuze te maken! Mijn man wil graag een zwarte keuken, maar ik ben bang voor vingerafdrukken en dat het snel stoffig is. We hebben nl ook 2 honden en 2 katten. Wellicht is een zwarte keuken veel te donker. En is bv een witte keuken tijdlozer. Ik ben dus erg nieuwsgierig naar andermans keuken!
Ik kijk mee. Wij wonen nu 2.5 jaar in onze huidige woning en het plan is de keuken nog eens te verbouwen. Maar ben er wel een beetje huiverig voor, om je keuken een tijdje niet te kunnen gebruike
Ik heb zelf een simpele witte keuken maar mn vriend heeft wel een donkere. Het is hout wat een hele dikke laklaag in heel donker bruin heeft. Dus je ziet de houtstructuur nog. Met een dik beetje gebroken wit blad. Het is erg mooi maar je moet het zeker wel schoonmaken als je hebt staan koken maar dat is met een witte keuken niet anders hoor. Daar komen ook vlekken en vegen op.
https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/zwarte-keuken-handig.720028/ Misschien heb je hier ook nog wat aan. Ik heb laatst een Topic over een zwarte keuken geopend.
Laats ook al geplaatst maar onze keuken. Super blij mee, hij is door COVID perikelen alleen nog niet helemaal compleet. We krijgen als het goed is volgende week de laatste 2 juiste frontjes en de levertijd van de kookplaat en combioven is inmiddels naar onbekend. Wij wilde specifieke bepaalde apparaten dus dat betekend geduld hebben als je daar niet teveel waarde aan hecht kan je denk ik eerder al je apparaten compleet hebben.
Bevalt het goed? Wij moeten de vloer nog regelen. Ik denk dat we gaan voor een gietvloer. Maar zo’n visgraat vind ik ook prachtig, alleen in onze woonkamer ligt nu nog een mooie houten vloer.
Ik ben zelf verbaasd over de kwaliteit tot nu toe! We wonen er nog maar 2,5 mnd maar geen last van krassen etc, daar was ik echt heel bang voor. Maar eigenlijk super tevreden tot nu toe ook met kleine kinderen en 2 grote katten.
Hier een witte keuken, waar je overigens ook snel vlekken op ziet We wonen hier nu een jaar en toen we het huis kochten zat deze keuken er pas een jaar in, dus maar goed dat we het allebei een mooie keuken vonden, zou anders haast zonde zijn om te vervangen.
Wij hebben 'm antraciet grijs met een soort van metallic glans. View attachment 712172 Net geplaatst: View attachment 712175 View attachment 712174
Ik wil onze keuken best in een berichtje sturen als je dat wil ! Wij hebben nu sinds 3 maanden ongeveer een nieuwe zwarte keuken met een beton look aanrecht blad. We zijn er echt super blij mee. Hiervoor hadden we een witte keuken, daar zag je ook genoeg op. Doe vaak elke dag even een doekje over de kastjes waar je het goed ziet en het is weer schoon
Ik zou in ieder geval absoluut niet voor een wit keukenblad gaan! Echt ellende qua schoonhouden. De eerste maanden is het leuk, maar daarna krijg je het niet meer schoon.
Wij hebben lichte eikenhouten fronten van koak design op een basis van Ikea. Daarop een wit dekton blad (zonder schoonmaak problemen overigens, er kan niks in trekken) Omdat wij voor een gietvloer look marmoleum vloer gingen wilde ik een warme uitstraling in de keuken en het mocht niet te donker. Ben er super blij mee!
Die ervaring heb ik totaal niet! Wij hebben nu 2 jaar een wit keukenblad en ik vind het ideaal. Ik kan er alles op laten vallen en er trekt niks in. Misschien net een verkeerd materiaal gekozen? Anders misschien contact opnemen met de keukenboer om te kijken of het onder de garantie valt?
Ik gok dat wij geen garantie meer hebben na 8 jaar Maar ik vind het echt te gevoelig voor vlekken en zou er nooit meer voor kiezen.
Wij gingen eerst voor een houten keuken maar eenmaal in de winkel was dit ver boven budget, toen dachten we aan een witte keuken en de kastenwand in een andere kleur. Uiteindelijk kwamen we op antraciet met een wit blad. Wij zijn zo tevreden met onze keuze! Mochten we het blad zat zijn (of er zouden vlekken in komen) dan past er ook een houten blad op, een zwart granietenblad of marmer. We kunnen dus alle kanten op. Even een idee van de kleurstelling.. View attachment 712189