we hebben ze in huis sinds we nieuw behang hebben, daar vind je ze steeds op terug, en ook nog nergens anders op. ze zijn niet lichtschuw, en lopen redelijk vlot over de muren. heeft iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn?? ze zijn ongeveer 3 a 4mm lang
Heb ze weleens gezien, maar verder geen idee. Wat een griezel zeg! (niet dat je daar iets aan hebt, maarja )
Wij hebben sinds we verhuisd zijn zilvervisjes, die lijken er op, maar wat minder 'harig' dan deze eruit zien. De kleine krengetjes komen achter de plinten vandaan en ze waren ook in de verhuisdozen gaan zitten. Vorige week hebben we het huis flink ingespoten met insectenspray en toen lagen er de volgende dag een heleboel dood op de grond. Zelf zijn we maar een nachtje ergens anders gaan slapen, zo lekker gezond is die zooi niet.
Aanpakken die handel. Dit is een voorstadia van een of ander kevertje en deze larven...of de kever weet niet meer zeker, eten gaatjes in je kleding ed (vooral wol geloof ik) Denk ook aan je vloer bedekking want dat kan ook natuurlijk spul zijn waar je dan gaatjes in terug vind.
papier, zilver of ovenvisjes zijn het niet, dat had ik al bekeken het kunnen idd best larven zijn van iets, maar waarvan... het zijn er godzijdank niet zoveel, en ik heb nog geen idee waar het in uitgroeit, heb nog geen kevertjes oid gezien in huis. alleen heel veel van die irritante 'zebra spring spinnetjes' zoals wij ze noemen, maar die hebben weer niks te maken met deze griezeltjes. maar euh.... ik haal weg wat ik op de muur zie lopen, maar zie nooit waar ze vandaan komen. we hebben geen tapijt oid?
lijkt wel een kleine versie van een rupsje. misschien toch ff je huis behandelen met spul dat de boel meteen dood.
Even meer tijd gehad en hier heb je je tapijt kever: Anthrenus verbasci :What's Bugging You? The FashionableCare Newsletter from Margaret's Cleaners on Insect Damage to Textiles Stukkie naar beneden scrollen en dan kom je foto's van kever en larve tegen.
Het ziet er uit als een behaard rupsje. of pissenbedje.. het ziet er wel raar uit hoor.. Zilvervisje is het niet. die zijn nie zo behaard hahaha. Zou het niet uit een boom kunnen komen ofzo? Wat dan naar binnen komt kruipen :S Succes met wegwerken van die beestjes!
heeee dat is interessant zeg!! jullie maken me heel wat wijzer. ik heb me suf gezocht maar had dit nog niet gevonden. het zal idd waarschijnlijk zo'n tapijt/museumkever zijn dan rest nog dat ik het bijzonder vind dat ik nergens de bijbehorende kevers vinden kan... want deze beestjes liepen een half jaar geleden ook al op mn muur. het zijn er ook niet heel veel overigens. en tapijt e.d. hebben we helemaal niet in huis, we zijn volledig voorzien van laminaat overal. dus wat hebben die dingen in mijn huis te zoeken?? (moet wel zeggen, ik vind ze steeds op mijn glasvezelbehang... misschien eten ze dat??) oftewel, wat moet ik hier nou aan doen, behalve ieder exemplaar dat ik zie vermoorden want ik weet echt niet waar ze vandaan komen en zie ook nooit volwassen kevertjes
gewoon goed spuiten met anti beestjes spul en dan gaan ze wel dood en dat over een maandje nog herhalen en dan over een half jaar en dan heb je de meeste echt wel weg.
En ik maar denken dat het een pissebed was die in de haargroeimiddel was gevallen Hoop voor je dat je er snel van af bent!