wat is dit voor beestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    we hebben ze in huis sinds we nieuw behang hebben, daar vind je ze steeds op terug, en ook nog nergens anders op. ze zijn niet lichtschuw, en lopen redelijk vlot over de muren.

heeft iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn??
    ze zijn ongeveer 3 a 4mm lang

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb ze weleens gezien, maar verder geen idee.
    Wat een griezel zeg!

(niet dat je daar iets aan hebt, maarja :) )

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

misschien iets van een zilvervisje?

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Papiervisje, zilvervisje of ovenvisje?

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zelfde gedachte ;)

6. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hahahhaha ja idd wel een smerig beest om te zien hahahaha

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

iiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeewwwwwww!!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben sinds we verhuisd zijn zilvervisjes, die lijken er op, maar wat minder 'harig' dan deze eruit zien. De kleine krengetjes komen achter de plinten vandaan en ze waren ook in de verhuisdozen gaan zitten. Vorige week hebben we het huis flink ingespoten met insectenspray en toen lagen er de volgende dag een heleboel dood op de grond. Zelf zijn we maar een nachtje ergens anders gaan slapen, zo lekker gezond is die zooi niet.

9. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

lijkt mij ook iets van zilvervisje achtige soort

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Aanpakken die handel. Dit is een voorstadia van een of ander kevertje en deze larven...of de kever weet niet meer zeker, eten gaatjes in je kleding ed (vooral wol geloof ik)
    Denk ook aan je vloer bedekking want dat kan ook natuurlijk spul zijn waar je dan gaatjes in terug vind.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    papier, zilver of ovenvisjes zijn het niet, dat had ik al bekeken :)
    het kunnen idd best larven zijn van iets, maar waarvan... het zijn er godzijdank niet zoveel, en ik heb nog geen idee waar het in uitgroeit, heb nog geen kevertjes oid gezien in huis. alleen heel veel van die irritante 'zebra spring spinnetjes' zoals wij ze noemen, maar die hebben weer niks te maken met deze griezeltjes.

maar euh.... ik haal weg wat ik op de muur zie lopen, maar zie nooit waar ze vandaan komen. we hebben geen tapijt oid?

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

#12 zustertje, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2009
    foutje

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Misschien in de gordijnen, of achter de plinten?

14. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    lijkt wel een kleine versie van een rupsje. misschien toch ff je huis behandelen met spul dat de boel meteen dood.

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
  16. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Het ziet er uit als een behaard rupsje. of pissenbedje.. het ziet er wel raar uit hoor.. Zilvervisje is het niet. die zijn nie zo behaard hahaha.
    Zou het niet uit een boom kunnen komen ofzo? Wat dan naar binnen komt kruipen :S

Succes met wegwerken van die beestjes! ;)

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
  18. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    #18 Jalea, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
    heeee dat is interessant zeg!! jullie maken me heel wat wijzer. ik heb me suf gezocht maar had dit nog niet gevonden. het zal idd waarschijnlijk zo'n tapijt/museumkever zijn

dan rest nog dat ik het bijzonder vind dat ik nergens de bijbehorende kevers vinden kan... want deze beestjes liepen een half jaar geleden ook al op mn muur. het zijn er ook niet heel veel overigens. en tapijt e.d. hebben we helemaal niet in huis, we zijn volledig voorzien van laminaat overal. dus wat hebben die dingen in mijn huis te zoeken?? (moet wel zeggen, ik vind ze steeds op mijn glasvezelbehang... misschien eten ze dat??)

oftewel, wat moet ik hier nou aan doen, behalve ieder exemplaar dat ik zie vermoorden ;) want ik weet echt niet waar ze vandaan komen en zie ook nooit volwassen kevertjes

19. Maia

Maia Niet meer actief

gewoon goed spuiten met anti beestjes spul ;) en dan gaan ze wel dood en dat over een maandje nog herhalen en dan over een half jaar en dan heb je de meeste echt wel weg.

20. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    En ik maar denken dat het een pissebed was die in de haargroeimiddel was gevallen :p
    Hoop voor je dat je er snel van af bent!

Deel Deze Pagina