Voeten vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Mijn voeten zijn de nachtmerrie van elke pedicure. Eelt, ruw, enorm droog en klovig. Nu wil ik voor de zomer mijn voeten gaan aanpakken. Voor het eelt heb ik een mooi aparaatje, maar wat kan ik het beste gebruiken om mijn ruwe en droge huid aan te pakken? Welke zalf is daar goed voor?

Ps liever geen zalf en dan met sokken naar bed, want daar kan ik niet tegen.

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ureum crème met 10% ureum misschien een optie? Maakt zowel het eelt als je voeten lekker zacht :).

mamameer vindt dit leuk.
  3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Misschien een idee om als start van deze lief-voor-voetjes-fase een behandeling bij de pedicure te plannen?

Zalf weet ik niet, gebruik gewoon bodylotion maar kan me voorstellen dat je iets meer voor je voeten zoekt

Zusterke vindt dit leuk.
  4. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    Al pedicure zijnde ben ik altijd erg blij met de kloven creme van gehwol, erg vet smeert moeilijk en je kan natuurlijk ook gewoon s'morgens voor je je sokken aantrekt je voeten insmeren. Ga er niet mee lopen als je geen sokken aanhebt. en volhouden. ;)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb zomers soms ook kloven. Bij mij kan ik het soms voorkomen door tijdig te beginnen met met een goede griffe voetenvijl zo veel mogelijk eelt weg te halen en weg te houden.

Maar ik denk dat als jij er continue last van hebt heb je het beste eerst eens naar een pedicure kunt gaan voor ‘groot onderhoud’ ;)

6. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb er ook last van. Ik vijl mijn hakken met zo’n vijlenvoetending.

Uienzalf misschien? Helpt bij mij wel.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Mijn partner had vroeger ook best erge voeten, maar sinds hij mijn verzorgingsroutine volgt niet meer. Ik neem regelmatig voetbadjes 's avonds (met epsomzout, of kneip voetenbadkorrels) en daarna smeer ik met gehwol (de gewone, trekt goed in).

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik was vroeger zo tevreden met mijn voeten. Maar sinds mijn grote nagel verpest is zorg ik niet meer voor mijn voeten. Ik vind dat zo jammer, ik schaam me er eigenlijk voor :oops:.
    Maar goed antwoord op je vraag. Smorgens (als je een dagje thuis blijft)een dikke laag vaseline op je voeten smeren en sokken aandoen. Daarna krijg je superzachte voeten.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Lana1986 vindt dit leuk.
  10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Cetomacrogol creme of koelzalf.
    Als je geen dikke laag smeert, kun je er zo mee naar bed.

En regelmatig een voetenbadje met een lekkere olie.

11. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Bedankt allemaal voor de tips.

Ik ga zeker kijken naar zalf met ureum en voetenbadjes. En 's morgens smeren en dan sokken aandoen is natuurlijk een hele goede optie.

12. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Echt naar een pedicure gaan!
    Ik heb ook zulke voeten, ik deed altijd thuis raspen en vijlen. Maar op een gegeven moment lukte het gewoon niet meer. Continue kloven, elke zalf al geprobeerd.
    Ik ben op zoek gegaan naar een pedicure. En deze is zo fijn. Het grote verschil is dat ze het eelt eraf snijd met een chirurgisch mesje. Helaas groeit het zo snel, dus ik ga elke 4-5 weken. Kost wat, maar heb nu al een jaar geen kloven meer!

Deel Deze Pagina