Mijn voeten zijn de nachtmerrie van elke pedicure. Eelt, ruw, enorm droog en klovig. Nu wil ik voor de zomer mijn voeten gaan aanpakken. Voor het eelt heb ik een mooi aparaatje, maar wat kan ik het beste gebruiken om mijn ruwe en droge huid aan te pakken? Welke zalf is daar goed voor? Ps liever geen zalf en dan met sokken naar bed, want daar kan ik niet tegen.
Misschien een idee om als start van deze lief-voor-voetjes-fase een behandeling bij de pedicure te plannen? Zalf weet ik niet, gebruik gewoon bodylotion maar kan me voorstellen dat je iets meer voor je voeten zoekt
Al pedicure zijnde ben ik altijd erg blij met de kloven creme van gehwol, erg vet smeert moeilijk en je kan natuurlijk ook gewoon s'morgens voor je je sokken aantrekt je voeten insmeren. Ga er niet mee lopen als je geen sokken aanhebt. en volhouden.
Ik heb zomers soms ook kloven. Bij mij kan ik het soms voorkomen door tijdig te beginnen met met een goede griffe voetenvijl zo veel mogelijk eelt weg te halen en weg te houden. Maar ik denk dat als jij er continue last van hebt heb je het beste eerst eens naar een pedicure kunt gaan voor ‘groot onderhoud’
Ik heb er ook last van. Ik vijl mijn hakken met zo’n vijlenvoetending. Uienzalf misschien? Helpt bij mij wel.
Mijn partner had vroeger ook best erge voeten, maar sinds hij mijn verzorgingsroutine volgt niet meer. Ik neem regelmatig voetbadjes 's avonds (met epsomzout, of kneip voetenbadkorrels) en daarna smeer ik met gehwol (de gewone, trekt goed in).
Ik was vroeger zo tevreden met mijn voeten. Maar sinds mijn grote nagel verpest is zorg ik niet meer voor mijn voeten. Ik vind dat zo jammer, ik schaam me er eigenlijk voor . Maar goed antwoord op je vraag. Smorgens (als je een dagje thuis blijft)een dikke laag vaseline op je voeten smeren en sokken aandoen. Daarna krijg je superzachte voeten.
zeker een zalf met ureum!! https://www.hansaplast.nl/advies-tips-verzorging/schoonheid-verzorging/wetenschap-achter-urea hier staat een leuk stukje over de werking van urea, wel door hansaplast, die ook de producten verkoopt. maar bij mij werkt het super goed. mijn eeltige kloof voeten zijn helemaal lekker zacht. ik smeer nu zowel sochtends als savonds mijn voeten ermee in. en na een paar dagen zijn ze echt zo veel zachter.
Cetomacrogol creme of koelzalf. Als je geen dikke laag smeert, kun je er zo mee naar bed. En regelmatig een voetenbadje met een lekkere olie.
Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga zeker kijken naar zalf met ureum en voetenbadjes. En 's morgens smeren en dan sokken aandoen is natuurlijk een hele goede optie.
Echt naar een pedicure gaan! Ik heb ook zulke voeten, ik deed altijd thuis raspen en vijlen. Maar op een gegeven moment lukte het gewoon niet meer. Continue kloven, elke zalf al geprobeerd. Ik ben op zoek gegaan naar een pedicure. En deze is zo fijn. Het grote verschil is dat ze het eelt eraf snijd met een chirurgisch mesje. Helaas groeit het zo snel, dus ik ga elke 4-5 weken. Kost wat, maar heb nu al een jaar geen kloven meer!