Hallo, wij vinden de naam Mace helemaal geweldig maar twijfelen heel erg omdat het een jongensnaam is. Wat vinden jullie? Kan deze naam echt niet voor een meisje? Of juist wel .. En zijn er toevallig bij die wel een meisje kennen met deze naam? De schrijfwijze doet ook wel iets. Ik vind Mees inderdaad meer voor een jongen maar Mace meer bij een meisje passen. Maar dat is mijn gevoel. Pff lastig zeg! Ik hoor graag jullie mening. Bedankt alvast!
Mace klinkt inderdaad wel jongensachtig, en Macey dan? Die zie je wel vaker als meisjesnaam voorbij komen
Ik vind het prima kunnen voor een meisje. Moet wel denken aan de betekenis; zo'n middeleeuwse knots met scherpe punten.
Als iemand ‘kom hier Mace!’ roept zou ik een jongen verwachten. Maar ik vind het ook niet heel gek. Is Maeve nog een idee? Dezelfde klank, maar wel een meisjesnaam.
Ik ken 2 meisjes met de naam Mees en 2 jongens met de naam Mace. Ik zou dus juist eerder Mees voor een meisje doen.
Ik vind Mace echt een jongensnaam. Ken alleen jongens met die naam (geldt ook voor Mees). Voor een meisje ken ik wel Macy (mee-sie). En ik dacht inderdaad ook aan Maeve.
Ik zou ook voor Macy gaan en Mace als je dat wil als roepnaam gebruiken. Mace vind ik echt een jongensnaam en zou ik zelf dus niet snel als naam kiezen. Volgens de site van het Meertens Instituut zijn er in Nederland 13 meisjes met als eerste naam Mace. Tegenover 258 jongens. (En 8439 jongens die Mees als eerste naam hebben en 382 meisjes.)
Nee. Óók niet voor een jongen trouwens. Moet ook meteen aan die middeleeuwse knots met scherpe punten denken. Maeve (meef) of Macy (meej-sie) prima voor een meisje.
Ik vind het een echte jongensnaam en dan geen leuke. Ik ken 1 jongen met deze naam. Ken ook 1 meisjes mees en veel jongens mees.
Klinkt als een afkorting van mason. ik zou ook denken dat het om een jongen gaat. Maar ik ken Mees ook niet als meisjesnaam.
Mace zou ik niet zo snel doen ivm pepperspray associatie, maar hier heb ik altijd de liefde gehad voor de naam Maze voor een meisje. (Doolhof - I know) Je spreekt het wel hetzelfde uit, op papier dus net anders. Misschien een optie. Wel gezegd hebbende: als jullie er verliefd op zijn, who cares what others think? Een naam wen je snel aan, dus ik zou het doen als jullie het beide willen!