tips voor tweede week Zweden met gezin?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Hannah79, 8 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah79

Hannah79 Lid

8 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal,

Ik zie dat er al meer topics zijn als het gaat om een rondreis in Zweden.
    Ik heb ze zitten lezen maar vraag toch nog even jullie hulp met behulp van dit topic want ik kom er gewoonweg niet uit.
    Wij gaan met ons gezin van Kiel naar Goteborg en staan dan een week op een camping bij Mora in het gebied Dalarna. Mijn man houdt niet van steeds verkiezen en we hebben in totaal 2,5 week.
    Ik lees goede verhalen hier over Idre maar dat is natuurlijk nog noordelijker en dus verder weg.
    MIsschien niet zo praktisch. Dus ik neig er toe om de tweede week wat zuidelijker door te brengen om vanuit daar naar Nederland terug te kunnen rijden (of eventueel ook terug de boot Goteborg - Kiel? wel duur maarja)
    we hebben overigens bovenstaande nog niet geboekt maar willen dit een dezer dagen wel doen en dat we naar de camping in de buurt van Mora gaan staat wel vast. Daar ook een camping met zwembad etc. leuk voor onze kinderen..

Nu lees ik op dit forum en op internet ook goede verhalen over de kust bij Fjallbacka / Grebbestad Dit is wel een eindje rijden vanuit Mora maar wel te doen denk ik. Maar aangezien mijn man er dan wel minimaal 5/6 nachten wil verblijven vraag ik mij af of dit een geschikte plek is. Is er genoeg te zien/beleven? is het er echt zo mooi en toeristisch? Ook leuk zandstrand voor als we geluk hebben met het weer? ik lees er nl niet heel veel over maar een enkele positieve ervaring.. en zoja: hebben jullie een concrete accomodatie tip? we zijn met ons vijfjes. Het liefst op een park met verwarmd zwembad voor de kids..

Ook lees ik over het nationaal park Tiveden goede verhalen. Of is dit een beter alternatief en dan misschien nog twee nachtjes in Kopenhagen en dan door naar Nederland met de auto? Nog geen accomodatie gevonden overigens daar. Mocht iemand hiervoor een tip hebben?

Kortom ben nog erg zoekende... wie ervaring heeft, ik lees het echt heel graag.
    Jullie zouden mij enorm helpen. dank jullie wel!

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Ik kan het helemaal mis hebben maar ik heb het idee dat in die regio niet veel "grote"vakantie parken zijn, met dingen als verwarmd binnen zwembad.

ik heb aan bunchy onlangs ook de volgende voorgesteld:
    TanumStrand SPA & resort

daar heb je dat wel. maar dan kom je snel in appartementen of huisjes bij een hotel uit.

Idre fjall heeft wel voorzieningen, waarschijnlijk omdat daar zowel in de winter als zomer vakantie gevierd kan worden ivm. skigebied.

vroeger ging ik met mijn ouders vaak op vakantie naar het noorden. en wij zaten dan via buro scandinavie eigenlijk altijd in vakantieparken, maar die parken hadden vaak weinig voorzieningen.

Hopelijk vinden jullie iets leuks.

3. Hannah79

Hannah79 Lid

8 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    dank je wel! deze heb ik nog niet gezien maar ik ga kijken..
    maar los van de accomodaties ben ik ook heel benieuwd naar de ervaringen met deze gebieden. Is het de moeite waard etc?

4. Hannah79

Hannah79 Lid

8 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    en ik zal bunchy (?) ook een pb sturen want zij kijkt ook zie ik naar meer de westkust zegt maar van zweden .. benieuwd of zij al iets gevonden heeft inmiddels?

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het is heel persoonlijk natuurlijk… maar ik vind Zweden echt een land om in rond te reizen en niet heel lang op 1 plek te blijven. De afstanden tussen bezienswaardigheden zijn vrij groot. Ik moet zeggen dat ik zelf de ruige bossen en heuvels mooier vond dan de kust… maar een beetje afwisseling kan ook geen kwaad denk ik.

Wij hebben ooit op Dafto -resort gestaan, die hebben een zwembad en een heel piraten thema pretpark erbij.

6. Hannah79

Hannah79 Lid

8 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    klopt.. het is natuurlijk heel persoonlijk.
    ik
    dank je wel. ik heb gekeken. de huisjes staan wel dicht op elkaar he?
    vonden jullie het daar leuk/ mooi? de omgeving bedoel ik dan ook?

7. Hannah79

Hannah79 Lid

8 apr 2024
    5
    0
    1
    Vrouw
    andere tips zijjn nog steeds erg welkom...
    ik heb de perfecte glamping - huisje nog niet gevonden helaas en twijfel toch ook beetje over de westkust en of we niet iets meer het binnenland in moeten gaan..

ik kwam camping Tiveden tegen... wat had ik hier graaag naar toe gewild maar in onze periode helaas niet beschikbaar. Wel een tip voor andere mensen misschien?
    eigenlijk zoeken we zoiets.. een glamping met zwembadje, evt mooi huis aan meertje tussen Mora en boven goteborg..

Deel Deze Pagina