campagne: gun kinderen hun eigen label

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tuc, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Super bedankt voor de uitleg dames...het wordt mij een stuk duidelijker.

    ik ben benieuwd hoe deze campagne verder ontwikkelt en hoe ze hier inhoud aan gaan geven?
     
  2. Verox

    Verox Niet meer actief

    Zelf maakt het mij niet uit of een kind een "echt" label heeft of niet.
    Als het helpt om duidelijk te maken dat een kind een probleem heeft mag iedereen van mij een etiketje gebruiken.
    Kinderen worden nu eenmaal niet met een gebruiksaanwijzing geleverd. En ik vind het wel prettig dat ik met een labeltje weet wat ik kan verwachten. Of dat daadwerkelijk nodig is ligt vaak aan de omstandigheden en hoe je gebruik maakt van dat labeltje leer je wanneer je het kind wat beter leert kennen.
    Een kind kan thuis onhandelbaar zijn en op school goed functioneren en andersom.

    Ik haat het wanneer mensen (vooral in het onderwijs) zo'n labeltje in twijfel trekken. Zie het gewoon als een hulpmiddel...
     
  3. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Waar ik een beetje bang voor ben is dat de kinderen die daadwerkelijk wat mankeren nu nóg minder serieus genomen gaan worden in hun omgeving. Niet door hulpverleners, maar door familie en vrienden. Weet je wel HOE HARD ik mijn best heb moeten doen om het tot mensen door te laten dringen dat mijn kind serieus iets mankeert? Want als ik zei: hij is druk, kreeg/krijg ik vaak te horen: ja dat heeft ieder kind, moet je die van mij eens lenen...... Als ik zei: hij is makkelijk afgeleid: ja, dat komt wel eens voor..... Mensen snappen niet dat dit in extreme vorm is. Ik ben bang dat mensen (weer) gaan denken dat ouders zich aanstellen etc.

    Aan de andere kant vind ik het wel goed dat mensen gaan beseffen dat kinderen "gewoon druk" etc kunnen zijn doordat ze kind zijn, Dat je niet overal een label aan hoeft te geven.

    Ik weet dus niet of ik voor of tegen de campagne ben ;)
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Ik snap het..dat waren ook de 2 kanten die ze lieten zien in dat filmpje...enerzijds een jong meisje dat al gediagnosticeerd met van alles was waar men van vond: kijk eerst eens hoe alles zich ontwikkeld, anderzijds een vader die heel blij was met de diagnose voor zijn zoon omdat hij nu de juiste paden kon bewandelen om hulp te krijgen. Ik denk dat dat probleem een beetje blijft.
     

Deel Deze Pagina