camper ervaringen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rosao, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Wij willen volgend jaar met een camper op vakantie in amerika. Ben eigenlijk benieuwd hoe dat is, met een camper op vakantie :) Je kunt bijvoorbeeld een generator huren, maar heb je die echt nodig?
    En hoe zit het met water innemen enzo? Hoe doe je dat?

Hoe hard kun je eigenlijk rijden met een camper? Moet je rekening houden met een lagere snelheid?

Veel vragen dus!

Ben benieuwd naar de antwoorden :)

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    geen camper ervaring in USA maar wel (mega!!) caravan ervaring in Canada

Mijn ouders wilden perse met caravan daar touren omdat ze dan mobiel zouden blijven, de "kleine" caravan was minstens 8 meter lang, had een vast bed achterin, geen douchekabine maar een natte ruimte waar mijn huidige badkamer in paste en 1 dinette en 1 loungegedeelte die makkelijk waren om te bouwen tot 2 persoons bed, ik had meer het idee dat het een sta caravan was ipv een caravan zoals ik die hier in NL gewend ben. (heb nu dan ook een predom caravan die 18,80 breed en 2,5 meter lang is met een max beladen gewicht van 750 kilo ;))

We hebben wel alleen op campings gestaan, sommige uitgebreid met zelfs riool aansluiting op de staplaats, andere hadden dan alleen een dumpplek voor vuil water bij de ingang en geen stroom. Onze caravan had een giga accu waar we makkelijk 2 a 3 dagen mee toe konden als we een beetje zuinig deden (geen magnetron, weinig douchen ivm et boilertje en zuinig met licht)

Veel plezier met plannen ;)

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

Lotte

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    wel ervaring met een camper reizen in de usa, maar toen nog zonder kindje erbij.
    Of je een generator nodig hebt hangt ervanaf waar je naartoe gaat en in welk seizoen. Als je ergens heen gaat waar het erg koud is kan het handig zijn. Maar op veel campings mag je generators alleen aan hebben op gezette tijden of helemaal niet vanwege de herrie.

Water tank je met een soort tuinslang, heel makkelijk. Je hebt ook een slang erbij om je grijze (afvalwater) en je zwarte (rioolwater) water te lozen, het spreekt redelijk voor zich als je er eenmaal in zit :)

Ik vond het wel wennen dat het ding zo enorm was en ook zo hoog! En we vergaten steeds alles goed vast te zetten, het trapje naar buiten, de luikjes, het douchegordijn, de deur van de koelkast.. alles moet vast zitten en opgeborgen voor je gaat rijden.

Deel Deze Pagina