Eigenlijk zou dit onderwerp in de vakantie moeten maar omdat daar momenteel niet zo veel mensen kijken hoop ik dat ik hem hier mag plaatsten. Wij willen heel graag in 2012 camperen in Italie met de vouwwagen van mijn schoonouders. Maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken? Kun je op de gok naar italie rijden en ter plekke een camping uit zoeken of is dat niet te doen met 2 kleine kinderen? als ik een beetje rondkijk op google kom ik zulke hoge prijzen tegen, rond de 50 euro per nacht! Ik vind dat echt behoorlijk duur of zijn de prijzen voor camperen ongeveer? Voor dat zelfde bedrag zaten we afgelopen zomer in de kant en klare tent! Ik ben heel benieuwd hoe de campeerders onder jullie dit doen? gaan jullie op de gok, bestaat er zoiets als een campinggids met alle campings en zoeken jullie via internet? Alvast bedankt!
Je hebt de anwb campinggids, daar zochten wij altijd op. Even intypen wat je wilt en zoeken maar Wil je in het hoogseizoen? En wat zoek je voor camping?
ik heb vorig jaar gereserveerd bij het meer van iseo, was een relatief goedkope camping (36 euro per nacht, 2 volwassenen, caravan en auto) Kijk ook even naar welke week je wilt, wij gingen 1 week na de drukste periode, scheelde weer 2 euro per nacht. We hadden uiteindelijk verschrikkelijke hitte, overdag minimaal 32 graden, laatste dag zelfs 40 graden en het koelde pas af na 21.30... Niet fijn als je net zwanger bent en last hebt van flauwvallen maar zowiezo ben ik niet zo'n fan van giga hitte. Eerlijk gezegd ook niet verwacht zo dicht bij de alpen ma goed, houd daar rekening mee. Ook een nachtje flinke onweersbuien e.d. gehad, echt van die mega donderklappen, komt in die regio ook vaker voor. Veel plezier!
Een klein opmerkingetje: Als ik jullie was zou ik de vouwwagen ergens 1 of 2 keer opzetten voor jullie op vakantie gaan. Die dingen hebben vaak oefening nodig om opgezet te worden en zijn ook voedingsbodems voor een hoop ruzie Toen ik nog thuis woonde gingen wij elk jaar met de vouwwagen op vakantie (ook op de bonnefooi met de ANWB-gids erbij) en heb mijn ouders op de eerste dag van de vakantie, als we weer eens een nieuwe vouwwagen hadden, hele 'leuke' dingen tegen elkaar horen 'zeggen'
of je moet reserveren hangt af van wanneer jullie willen gaan. In het hoogseizoen zo ik het wel doen, omdat het niet fijn is als je op de camping aan komt en hij blijkt vol te zijn (mama zijn we er al? ja bijna jongens onee de camping is vol, kom we gaan weer in de auto nog even verder rijden). 50 euro per nacht is in het hoogzeizoen niet heel bijzonder voor een grote camping met meerdere zwembaden en animatie. ik haal meestal de anwb campinggid van het land waar ik heen wil en kijk dan op zoover naar meningen van mensen die er al geweest zijn.
Toch verplaats ik hem naar vakantie, anders heeft een onderverdeling natuurlijk niet zoveel zin Wij hebben afgelopen zomer voor het eerst met ons gezin gekampeerd. Thuis deden wij het wel maar mijn man niet. Het was dus behoorlijk nieuw voor de kids en mijn man. We zijn zonder te boeken naar Frankrijk geweest. 2.5 wk rondgetrokken, 4 nachten per camping. Nergens geboekt (nou houden wij van kleine minimale campings ) en een topvakantie gehad. De kids (toen 3.5 en 1.5) vonden het geweldig. In 2012 gaan we weer naar Frankrijk. Nu misschien wel een deel boeken omdat familie heeft geboekt, dus daar willen we ook een paar dagen staan. Of je dit in Italie kunt doen weet ik niet. Ik vind het een hoop geld per nacht hoor, daar hebben wij echt niet voor gestaan (hebben ook op goedkopere complete camings gestaan welke van alle gemakken waren voorzien). Misschien met Pasen of Pinksteren eens een weekendje proefdraaien. Veeeeel plezier enne..gewoon doen! Elmo
Elmo, is goed hoor! Bedankt voor de reacties allemaal! Oefenen gaan we zeker doen! Dat is ook de reden waarom we vorig jaar voor een kant en klare tent in Frankrijk zijn gegaan. Zo konden we mooi kijken of het autorijden met de jongens goed zou gaan en hoefden we geen vouwwagen op te zetten met 2 jongen van 3 en 1. Maar Italie is een jongensdroom van mijn man, nu ben ik niet zwanger en zijn beide kinderen op een leeftijd dat het te doen is! Je kan dus een ANWB vakaniegids van Italie kopen, staan alle campings daar in of alleen campings die een deal hebben met de ANWB? Zoiets lijkt me inderdaad wel erg handig. Ik had op de site gekeken maar daar kom ik er niet echt uit. Vind het gewoon prettig om een beetje rond te kijken en te orrienteren. Ik kwam er inderdaad achter dat het bijvoorbeeld vanaf 18 aug. al een stuk goedkoper wordt. Dat is ook de reden dat ik nu alvast om me heen kijk, moet namelijk in december al de zomervakantie opgeven! Groetjes!
Hoi, Zo'n ANWB gids kan je ook bij de bieb huren. Het is een beetje zonde om er 1 te kopen dan. Soms hebben ze niet de gids van dit jaar, maar die van vorige jaar is ook prima! Je kan ook op zoover kijken en dan zoeken op het gebied waar je heen wilt. Kies dan een camping uit die bijv kindvriendelijk is. Bij de beoordelingen staat ook de website van de camping vermeld. Op de site eurocampings kan je er ook een heleboel vinden. Hou er wel rekening mee dat de plaatsen op Italiaanse campings vaak erg klein zijn. Als je naar een toeristische omgeving wil zou ik zeker reserveren als het in augustus is. Dan hebben de Italianen vakantie en zijn de meeste campings vol. Als je kiest voor een wat eenvoudigere camping zonder heel veel animatie en megazwembaden moet het echt wel lukken onder de 50 euro hoor. Wij kamperen al jaren met 3/4 kids, electra en tent onder de 40 euro. Als je een leuke kleinschalige camping van Nederlanders wil kan je ook googlen op vakantie bij nederlanders in italie. Als je in de buurt van het gardameer wilt kamperen het je ook nog het gardameerforum waar je veel info vanaf kunt halen. S6 met de zoektocht!
Ik zoek altijd mbv een ANWB of ACSI gids, (ACSI vind ik iets uitgebreider) en dan zoek ik daarnaast de ervaringen op Zoover. De ideale combi vind ik. In die gidsen staan kweetniethoeveel campings en diegene waar ze een 'deal' mee hebben, staat vaak een logo bij vermeld. Ik ben zelf persoonlijk nooit zo'n voorstander van op de bonne fooi, ik wil graag zeker zijn van een plekje en niet nog laat op de dag moeten zoeken, omdat de camping vol blijkt te zijn, helemaal niet met kleintjes. Maar dat ben ik. En qua prijs... 50 euro vind ik ook behoorlijk, maar het ligt idd aan de camping, ze zijn er zeker wel goedkoper, ook in het hoogseizoen. En wat ik persoonlijk altijd een belangrijk punt vind en dat is ook één van de eerste dingen waar ik naar kijk, is of de plekken ruim zijn. Ik heb er een bloedhekel aan om mij de buren 'op schoot' te zitten namelijk. En vooral in Italië zijn de plekken niet altijd even ruim. (Daarom gaan wij ook meestal naar Frankrijk. ) Het ligt dus een beetje aan je eisen wat voor een camping je wilt. Er zijn er zoveeeel. Ik vind het uitzoeken van een camping altijd zo leuk werk, kan me er echt op verheugen.
Bedankt voor alle reacties! Ik zal me er eens even in verdiepen. Denk dat ik inderdaad maar eens ga kijken voor zo'n boek, jaren geleden zijn we inderdaad ook eens met een geleend ANWB boek naar Frankrijk geweest. Dat was ideaal! Bedankt!
Ik kampeer al mijn hele leven (toch al zo'n 30 jaar....) Italie: Reserveren zou ik wel doen, er zijn niet heeeeel veel campings (vergeleken met Frankrijk) dus als het vol is bij aankomst dan zit je. Italie is ook duur in vergelijking met Frankrijk. 50 euro per nacht is normaal. Frankrijk: Elk dorp heeft wel een camping. Wij orienteren altijd vanuit de Kleine Campinggids van de ANWB. Die gaat mee op vakantie dus wij kopen er een. Kun je wel 3 jaar mee doen hoor, met een gids. hier hoef je alleen in het zuiden te reserveren, meerdere malen gemerkt dat het wel vol is. Meestal bel ik de camping op om te vragen of we over een aantal dagen welkom zijn. En, als het toch vol is, hoef je nooit ver naar een volgend stekkie.