Vakantie "angst" (de reis)

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by justme1974, Jan 28, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik heb een vreemd probleem. Van huis uit gingen wij nooit op vakantie en later trof ik relaties die daar ook niets mee hadden. Of niet verder dan de camping kwamen.

Toen ik wat ouder werd, heb ik wel dingen ondernomen. Italië, Australië, Frankrijk, Miami, Puerto Rico, Zwitserland.. niet echt wereldvreemd dus. Maar dat was in mijn up of met een vriendin.

Nu heb ik een dochter van 12 en ben ik alleen met haar al een paar jaar. Ik kom niet verder dan een camping. Alsof ik het opnieuw uit moet vinden. We hebben tweekeer een eenouder vakantie gedaan in Drenthe. Was super leuk, maar na 5 dagen ook wel leuk geweest. Dit was in de meivakanties en niet enorm duur, maar ik had er voor in het buitenland kunnen zitten. Net als die week zomervakantie 50 km verderop. Via air bnb een caravan, maar pfff. Ik verveelde me dood tussen de " ons kent ons" gezinnen. Dochter had een vriendinnetje mee. Ik ben enorm zoekend naar hoe dan wel. We willen graag naar het buitenland, maar ik zie zo tegen de reis op. Ik weet niet hoeveel kilometer en dan het idee om op overvolle wegen te rijden. Ik vind dat best spannend. Onbekend en ik ben een rustige rijder. 100km p/u vind ik echt ideaal in NL:rolleyes:

Hoe kan ik dit aanpakken, hoe doen jullie dat?

2. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

Mar 17, 2021
    1,732
    4,881
    113
    Misschien eerst eens iets in het laagseizoen proberen niet te ver over de grens?

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik zou dan de eerste keer niet te ver gaan. België of duitsland. En evt kijken of je op een doordeweekse dag kunt gaan ipv weekend dan ontwijk je in elk geval zo veel mogelijk de vakantiefiles. En qua rustig rijden. Ik zou zeggen gewoon op de rechter baan blijven dan. De dan wordt je wel ingehaald maar hoef je zelf niet zo hard te rijden. En op zich went dat snellere rijden ook wel snel vindt ik zelf maar dat is natuurlijk persoonsafhankelijk

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Dan ga je met de trein of bus?

5. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,186
    1,366
    113
    Female
    Flevoland
    Ik zou dan idd voor ander vervoer kijken... Bus, vliegtuig of trein.
    En de reis als vakantie zien wil ook werken :) Dus leuke stops onderweg maken etc :thumup:

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,093
    12,056
    113
    Ik wilde ook de trein voorstellen, dat is echt heel leuk reizen! Heb je plaatsen waar je graag naartoe zou willen gaan?

7. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik ga morgen even uitgebreider reageren. Maar ik zie zeker al wat tips voorbij komen!

8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

Dec 17, 2018
    3,890
    4,900
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Gezien de leeftijd van je dochter zouden wat grote steden als Berlijn of Parijs een leuke zijn? Met de trein heel goed bereikbaar, van alles te doen qua musea, parken, bezienswaardigheden. Hoeft ook zeker niet duur te zijn. Beide wel gedaan als tiener met mijn moeder alleen. Vond het fantastisch. Berlijn is wat gemoedelijker dan Parijs qua straatleven overigens.

9. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Zo..tja.. het is soms net of ik moet leren om op vakantie te gaan met een kind. Alleen, vroeger, deed ik dat wel. Tel daar dan bij op dat ik autorijden op lange afstanden spannend vind. Met name het idee en het onbekende.

In mijn hoofd bedenk ik van alles, wil ik alles en het resultaat is dat we nergens heen gaan en in Nederland blijven plakken. Wat qua land niet erg is, want NL is prachtig.
    Ik blokkeer in keuzes maken, het vooruitzicht alles alleen te doen, het onbekende. Bergen zijn het. En dan ook nog het wat ga je dan doen? Ik ben nu zover dat we in de meivakantie iets gaan boeken. Een vliegreis. Datvind ik erg spannend!

Zeebra and Athina like this.

Share This Page