Camper of caravan? Tips

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 2 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    We zijn ooit begonnen met een oud klein 2 persoonscaravan van mijn schoonouders. Omdat we beide van thuis uit gingen kamperen wisten we al snel dat we een eigen grotere caravan wilde gaan kopen. Flink gespaard, maar nu hebben we een super fijne caravan. We hebben niet gekozen voor eentje met een stapelbed omdat die meestal weer wat duurder zijn. De stapelbedden in de goedkopere caravans zijn dan niet altijd even stevig of praktisch.

Ik zie dat jouw oudste al wel de leeftijd heeft om in een eigen tentje naast de caravan te kunnen slapen en de middelste zou hier over een paar jaar ook bij kunnen gaan liggen. Ik bedoel ik zou er dan wel even goed over nadenken of je dan voor een caravan met stapelbed wil gaan. Je hebt overigens ook een aanbouw voor aan de zijkant van de voortent waar je een slaapcabine in kan hangen.

Als je een 2e hands caravan koopt zit er vaak al een voortent, accessoires en uitzet bij. Servies etc. voor in de caravan kan je goedkoop aanschaffen bij de action of Xenos. De Lidl heeft ook vaak campingartikelen in de aanbieding te koop. Ook heb je meteen ideetjes voor op je verlanglijstje voor verjaardagen/kerst/sinterklaas.

Wij gaan gemiddeld 3x per jaar op pad met de caravan. Meivakantie, hemelvaart of Pinksteren en de zomervakantie. We gaan overigens alleen in de zomervakantie naar het buitenland. (Uitgezonderd dit jaar dan)

Het is best wel een flinke investering, maar je kan goedkoop op vakantie, je hebt je vrijheid om de caravan te pakken wanneer het jullie uitkomt, je hebt altijd je eigen handdoeken, beddengoed etc bij de hand, geen gezeul met koffers.

Succes met het maken van de voor jullie juiste beslissing.

Afua32 vindt dit leuk.
  2. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    601
    248
    43
    Vrouw
    Goeie tip vd slaapcabine. Dat zullen de jongens wel leuk vinden

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Graag gedaan. Ik vind zo'n slaapcabine een mooie tussenstap voor de kids van slapen in de caravan naar slapen in een bijzettentje naast de caravan.

Je hebt universele slaapcabines die je makkelijk in je voortent of in een aanbouw kunt bevestigen.

Onze dochters gaan sinds dit jaar samen in een bed. Voorheen sliepen ze in zelf gemaakte bedjes die mijn vriend had gemaakt.

4. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    601
    248
    43
    Vrouw
    .
    Mooie tussenstap idd
    Ik slaap zelf beter als ik weet dat ze in d voortent liggen

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    je hebt ze nog makkelijker tegenwoordig (en goedkoper) opgooi-binnententen voor in de voortent.
    Of zoals mijn zus dat vroeger deed bij haar zoontje: die sleepte ‘s avonds het opgooitentje, met slapend kind en al, de voortent in .

Afua32 en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dat zou dan een hele goede optie kunnen zijn.

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Je bedoeld zo'n pop up tentje? Dat is een goeie. Helemaal niet aan gedacht. Die ga ik in mijn achterhoofd houden voor als dochter oud genoeg is.

Sorry TS.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toch is dat heel psychisch eigenlijk - want of ze nu in je tent liggen of naast je caravan: Eigenlijk is er geen verschil, er zit uiteindelijk bij beiden alleen een stukje doek tussen de buitenwereld... Wij slapen voor de zekerheid altijd wel met ons raampje op ventilatiestand., zodat we ze horen en het tentje staat dus altijd récht naast ons bed en dan hoor je dus alles. Nu moet ik ook zeggen: Met name de oudste wil écht niet in de caravan slapen. Vooral vanwege haar zusje (die draait in haar slaap) - dus ze liggen al 3 jaar in het tentje. Meestal samen- soms de oudste alleen (dat vind ze eigenlijk nog fijner- een plekje voor haarzelf- hoewel ze in de tent geen last heeft van haar zus, omdat er dan nog ruimte tussen de bedden over is).

Wij hebben overigens wél altijd een tentje gehad met een kleine voorcabine, zodat ze snachts als ze moeten plassen niet naar het wc gebouw hoeven, dan gaan ze op een emmer... Hoewel de oudste ook dát liever niet doet (want als je er niet op plast hoef je 'm ook niet leeg te gooien smorgens :p)

Deel Deze Pagina