alle ins en outs van een vaatwasser

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

oke, even een cultuurshock voor jullie, maar ik heb dus geen vaatwasser:$:$ Ja, die mensen bestaan nog. ;)
    Maar over 2 weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huisje en daarin staat jawel: een vaatwasser!!!

Nu weet ik er dus geen moer van en hopelijk kunnen jullie mij er wat meer over vertellen. Kijk inruimen en aanzetten gaat wel lukken, ken ook mensen met zo'n ding. Maar wat gebruiken jullie aan spul om erin te doen?? Ik zie op de reclames van alles voorbij komen: poeder, tabletten, glansspoelmiddel, zout, machine reiniger enz enz.

Wie kan deze vaatwas nitwit helpen. Wat gebruiken jullie, wat is complete onzin, en hebben jullie voorkeur voor een bepaald merk/winkel en andere tips en waarschuwingen.:D

2. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    ik= jaloers.... Geniet ervan!!
    (nee, kan je dus geen tips geven!)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het enige wat wij gebruiken zijn de ouderwetse vaatwastabletten van uhm....... ja die ja.. Hoe heet dat merk ook alweer.. Zal zo even kijken..

We hebben laatst de nieuwe vloeibare tabletten van Dreft geprobeerd. Wat een ellende.. Het werd totaal niet schoon, er zat een rare vettige gloed overheen en alles stonk. Nu dus weer terug bij het oude vertrouwde.. Ook die met het bolletje erin werkt bij ons voor geen meter..

Verder hebben we er een citroengeurdingetje erin hangen (gewoon aan het bovenste rek hangen), heerlijk.. Als ik 's morgens de afwasmachine aan zet en ik moet werken, haal ik die 's avonds pas leeg en een heerlijke citroengeur komt er dan uit..

Glansspoelmiddel en vaatwaszout haal ik gewoon de goedkoopste uit de supermarkt. Verder geen rare poespas..

edit: Van Sun;)

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Een vaatwasser is echt heerlijk. Alles kan je er gelijk inzetten dus altijd een leeg aanrecht. In een vaatwasser moet altijd zout speciaal voor vaatwasser. Daarnaast gebruik ik altijd een glansspoelmiddel en vaatwastabletten. Heb regelmatig tabletten waarvan ze zeggen dat glansspoelmiddel niet nodig is maar ik vind van wel.
    Heel veel plezier met je vaatwasser binnenkort.

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Heu??? ik vind die van dreft heel goed, geen problemen mee en die met het bolletje ook. Ik denk dat je het gewoon zelf moet uitproberen wat jij de fijnste vind. Die geur dingen heb ik er ook wel eens in hangen maar die zijn wel heel sterk van geur, erg overheersend, je moet er van houden.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vaatwastabletten
    Vaatwaszout vd PLUS
    Glansspoelmiddel vd PLUS

En elke week maken we de filters schoon.
    1x per maand c1000 vaatwasmachinereiniger om de machine grondig te reinigen, of 1x per maand zet ik m leeg aan met 2 vaatwastabletten

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Nou meid je bent niet de enigste, ik heb ook geen vaatwasser en die komt er hier ook niet (keuken is simpelweg te klein).

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook geen vaatwasser hoor, dus er zijn er nog wel wat meer.

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik gebruik altijd de vaatwastabletten van de lidl. Goedkoop en goed.
    Of ik haal die van dreft, maar dan alleen de platinum. Die maakt ook gelijk je vaatwasser goed schoon van binnen. Ik heb nu toevallig de gewone van dreft maar vind niet echt dat mijn vaat goed schoon wordt.
    Glansspoel en zout gebruik ik gewoon de goedkoopste van een willekeurige supermarkt.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    het eerste wat wij kochten in huis is een vaarwasser!:D kan echt niet zonder. We gaan weer verhuizen en daar zit een inbouw in. Dus we hebben er nog 1 voor wie wil:p

Wij gebruiken alleen vaatwastabletten van de c1000. En 1 keer in de zoveel tijd vaatwasreiniger van c1000. Veel meer moet je niet doen naar mijn mening, is helemaal niet nodig.

En wat wij ook echt niet doen is voorspoelen, dat vind ik echt ZO onzinnig!

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

En natuurlijk veel plezier ermee! Je raakt er heel snel aan gewend. Wij hadden laatst met de vrieskou dat onze afvoer bevroren was, daardoor konden we de vaatwasser niet gebruiken. Toen moest ik dus met de hand afwassen, wat een verschrikking...

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier lidl blokjes, en verder niks geloof ik..
    Mijn vent ruimt en regelt dat verder :)

Je hebt alles-in-1 blokjes met bijv glansmiddel erin, dan hoef je het niet los toe te voegen..

13. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    De blokjes van eigen merk AH kwamen onlangs als beste uit de bus, ikzelf knip ze door de midden en dan wast hij nog goed schoon.
    (kostenbesparend)
    Als hij stinkt dan gooi ik er een scheutje azijn in, ruikt ie weer fris, wij draaien om de 2 dagen maar zijn maar met z'n tweetjes.
    Verder wel glansspoelmiddel en zout regelmatig toevoegen en 1x per maand op het heetste programma draaien.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier de blokjes van de euroshopper.

En zo ook de glansspoel en zout.

Eens in de maand draai ik hem op het heette programma met een zakje van sun geloof ik ook machine reiniger.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Allesandro
    En werkt dat zakje? Heb de laatste tijd nogal gewisseld van merk, maar elke keer valt het zo tegen. Maar leeg laten draaien doen we eigenlijk nooit, wel het filter schoonmaken. Zijn die zakjes in elke supermarkt te koop? Want anders kijk ik daar morgen even naar.

16. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    zzhier sun alles in 1 tabletten en voeg dan geen zout of glansspeol meer toe. eens per maand laten draaien met machinereiniger. Ik zet alles maar dan ook alles erin zonder eerst af te spoelen (daar heb ik juist dat ding voor). nu staat ie aan met de onderdelen van mijn gasfornuis (pitjes en pannendragers) en afzuigkap (filters) dat doe ik eens per week en zijn dan ook weer heerlijk schoon.

Hier het motto, vandaag stuk gister een nieuwe! (gelukkig hebben we de keuken nog niet zo lang en hebben we nu nog 3 jaar garantie)

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij hebben een siemens vaatwasser. Hier kun je de hardheid van je water instellen.

ik draai elke dag een machine op 40 graden (duurt ongeveer 40min.) en gebruik de all in one vaatwastabs van Aldi (40 stuks voor 3.49 euro, oplosbare wikkel!). Ik heb zelden dat er nog viezigheid aanhangt (bijv. een bamisliertje of zo). ik spoel niet voor.

Ik heb een citroentje in de bestekbak zitten van action (4 citroentjes voor een euro of zo)

1x in de week draai ik een hete vaatwas. dan hoef je hem nooit schoon te maken met machinereiniger.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik vind van wel.

Maar moet wel zeggen dat ik mijn borden wel al goed afgespoeld weg zet en om de dag ook mijn filter even schoonmaak.
    Dus echt vies word ie nooit:D

En geloof idd dat ze bij elke supermarkt te koop zijn.

19. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook pas sinds kort een vaatwasser en ik moet zeggen dat ik het wel heeeeel prettig vind! Wij hebben het advies gekregen om ondanks de alles in een tabletten van tegenwoordig toch vaatwaszout en glansspoelmiddel te gebruiken. Ik zet ze dan op de laagste stand zodat er maar weinig gebruikt wordt. en ik moet zeggen, het gaat prima! de meeste dingen komen schoon uit de vaatwasser. ik ben nog wel zoekende naar het beste tablet/zakje/poeder/gel. dus als iemand me daar mee kan helpen????

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik had voorheen tabletten van de Aldi en van Sun en daarna gewoon eens in een reclame die dingen van Dreft gekocht en die zijn veel beter vind ik. De vaatwasser ruikt ook frisser, het is nog schoner, glazen glanzen meer, echt geweldig spul. Ik koop ze alleen in de aanbieding (bv Kruidvat) en heb ze dus ook altijd op voorraad.

Zout gebruik ik niet (ligt aan de waterhardheid, hier zacht water en geen kalk), glansspoelmiddel niet nodig omdat dat al in de tabletten zit. Filter schoonmaken doe ik veeeeel te weinig :)

Deel Deze Pagina