hallo ik ben nog nooit in Italië geweest maar het lijkt me wel een mooi land. Ik weet alleen niet welke streek het meest de moeite is en waar je beter niet heen gaat? (moet geschikt zijn voor jonge kindjes). we willen een appartement of huisje, geen hotel. groetjes
Hoi, Het ligt er een beetje aan wat je leuk vindt om te gaan doen in de vakantie. Hou je van leuke stadjes/dorpjes, wil je een strandvakantie, hou je van mooie natuur (meren en bergen). Wij zijn met onze oudste drie naar het Gardameer geweest. Afgelopen zomer zijn we naar de Bloemenriviera geweest en zonder kids ook wel eens aan de Adriatische Riviera. Alle drie heel verschillende streken van Italië, maar alle drie erg mooi. Aan het gardameer vonden wij het wel erg druk, maar wij waren daar in het hoogseizoen. Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn, maar op een camping kan je vaak ook appartementen of huisjes huren. De kinderen hebben daar snel contact met leeftijdsgenootjes en ik vind het zelf ook wel leuk om met andere jonge ouders contact te hebben.
Wij gaan naar Porlezza aan het Meer van Lugano. www.porlezza-palace.nl Maar we zijn ook ooit naar Pisa geweest. Van daaruit kun je ook heel veel mooie stadjes bezoeken.
o ja, zou de maand juni al goed zijn van weer en temperatuur? we zouden misschien begin juni gaan, anders wordt het juli maar dan zijn de prijzen het dubbele
In juni is het weer al goed. In 2005 zijn we in Pisa, Florence en San Marino geweest en toen was het al echt heet eind juni. Vorig jaar zijn we in mei in Porlezza geweest en toen was het rond de 15 graden met vrij veel regen.
Wij zijn vorig jaar naar het Gardameer geweest, peschiera. Opzich wel mooi daar, maar ik kan eerlijk gezegd niet zeggen van wauw wat een super mooie omgeving. Daarbij waren wij er in juni en het was niet echt heel mooi weer... Vreselijk veel regen gehad, was gewoon niet leuk meer.
De Bloemenriviera is niet bepaald wat de naam doet vermoeden. Ik dacht dat het er heel mooi zou zijn, met veel mooie bloemen en bomen enzo. Niet dus, het is meer het Westland van Italie, dus een en al kassen. Daar worden zeker die bloemen in gekweekt, haha. Ik vond het dus vreselijk tegenvallen. Toscane vind ik wel erg mooi, veel leuke stadjes, mooie stranden, lekker weer, lekker eten, mooi landschap. Afgelopen jaar waren wij helemaal in het noorden van Italie, tegen de Oostenrijkse grens aan (Dolomieten). Omdat wij veel van bergen en wandelen houden was dat voor ons tot nu toe wel het mooiste gebied van Italie.
@luppy, dan ben je niet in het goede gedeelte van de bloemenriviera geweest, er zijn hier zoveel mooie plaatsjes om te bezoeken. @ts, naast de bloemenriviera, toscane kan je misschien ook eens puglia en sardinie overwegen! Vooral vanwege de mooie stranden en zee!
Dan ben je waarschijnlijk in het gedeelte net na de Franse grens geweest. Wij zijn in de omgeving van Genua geweest, daar is het echt prachtig. En nog niet zo toeristisch als in andere stukken van Italië.
Wij zijn via Zwitserland naar Genua gereden en vandaar langs de kust naar Frankrijk. Dus ik denk dat ik best wel een stukje van de Bloemenriviera heb gezien. Maar ik vond het dus tegenvallen. We waren er wel in het hoogseizoen, het was megadruk en dus veel kassen. Er waren wel wat plaatsjes met stranden, maar ook veel steile rotskust. En die strandjes waren overvol. Maar misschien had ik er wel gewoon een heel verkeerd beeld bij.
wij zijn vorig jaar in italie aan de adriatische kust geweest op een hele grote camping aan het strand. ons zoontje van toen 3 en een half heeft zich er prima vermaakt. het enige nadeel is dat er mega veel muggen waren en de italianen vond ik niet erg vriendelijk. wij gaan toch liever naar spanje.