Voor het eerst vliegen met kind, veel vragen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nicci1982, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hoi,

Onze vakantie is geboekt en geen weg meer terug. Ik zie heel erg op tegen het vliegen omdat wij een lekker actief kind hebben en stilzitten niet in zijn woordenboek past. Nu is het maar 3,5 uur dus het komt vast wel goed.
    Ik vraag me wel wat dingen af en hoop dat jullie meer kunnen vertellen:
    - buggy: zag dat die 7 kg mag wegen maar onze is zwaarder quinny zapp xtra2. Letten ze hierop?
    - mag ik een potje Olvarit mee aan boord in handbagage? En evt ook in de koffer voor daar?
    -drinken: hij drinkt alleen sap en geen water. Mag je iets meenemen onderweg (meer als 100ml). Zo nee wat deden jullie dan?
    -stoelen voorboeken: mag je bij nooduitgang met kind van 2?

En hebben jullie nog andere tips?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Dit zijn mijn ervaringen....

hele belangrijke tip, zorg dat je relaxed bent en blijft, ga niet stressen als je kindje niet helemaal stil is of zit, het komt wel goed, en je kindje is ook op zijn gemak als jij rustig bent. verder neem een ipad en genoeg boekjes mee en dingen om af te leiden.

Jullie komen er vanzelf! fijne vakantie.

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Vlieg je 's ochtends of 's avonds? Wat je kan doen is knijpfruit meenemen. Volgens mij zijn die zakjes 100 ml en mag dat gewoon mee. Ook kleine plastic potjes appelmoes (bij de appelmoes in supermarkt) kunnen mee. Ik kocht van die kleine plastic flesjes bij Hema of Etos voor shampoo etc mee te nemen en deed daar voor de reis diksap in. Met water kan je dat dan gewoon aanlengen in het vliegtuig. Je kan je vliegtuigmaatschappij gewoon opzoeken op internet en nalezen wat mag en niet. En anders inderdaad appelsap vragen en desnoods aanlengen met water. Verder ipad oid mee en een paar kleine cadeautjes, autootjes inpakken van de Zeeman en elk uur uit laten pakken.

Buggy gewicht geen probleem...potjes in koffer geen probleem maar wordt wel snel te zwaar.

4. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Onze ervaring met een reis van 12 uur:

- buggy: zag dat die 7 kg mag wegen maar onze is zwaarder quinny zapp xtra2. Letten ze hierop?
    Wij hadden een quinny zapp mee in een reishoes inc. accessoires, die is ook zwaarder dan 7 kg. geen probleem bij inchecken, de wagens gaan toch apart mee geloof ik.
    - mag ik een potje Olvarit mee aan boord in handbagage? En evt ook in de koffer voor daar?
    Wij hadden knijpfruit mee. Wel potjes in onze koffer, goed verpakt in bubbeltjesfolie.
    -drinken: hij drinkt alleen sap en geen water. Mag je iets meenemen onderweg (meer als 100ml). Zo nee wat deden jullie dan?
    Fles mag je meenemen, en de limonade hadden wij weer in bubbeltjesfolie in onze koffer.

En hebben jullie nog andere tips?[/QUOTE]

Ik zou ook wat tussendoortjes meenemen, een speeltje. wij hadden de ipad mee maar we hadden ook een lange vlucht. En go with the flow. Blijf relaxt onder het vliegen ook al is je kleintje een monster op dat moment. Je zal wat blikken krijgen van mensen die niet begrijpen waarom je met een kind gaat vliegen (die zitten er altijd tussen) maar trek het je niet aan. Wij vlogen met KLM toen en alleen de hele kleintjes kregen aandacht. Je moet maar net de goede treffen denk ik

5. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorig jaar 3 keer met mijn dochter gevlogen en toen wel 1-2 potjes in de handbagage meegenomen en een dichte fles spa blauw van 750ml. Zij dronk toen nog geen sapjes! Daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan!

Onze Quinny Zapp is de 3e keer meegeweest en in zijn transporttas zelfs gewoon mee in het vliegtuig genomen en in de rekken bovenin gelegd. De 1e keer op terugweg kwam de buggy in 3 stukken op de bagageband aan, en de 2e keer op de heenweg hebben we ellendig lang moeten wachten op onze buggy en een heel eind moeten sjouwen met onze dochter over het vliegveld incl bagage!

Ik zou de website van je vluchtmaatschappij nakijken, anders even bellen en als je heel gehecht bent aan je buggy misschien een goedkope tweedehands kopen want dat ze veel te lijden hebben staat rotsvast

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Andere tips: neem een tablet of DVD-spelertje mee, dat leidt lekker af. Of boekjes. Duplo en kleurtjes enzo is niet zo handig, want dan vallen er stukjes op de grond, waar je haast niet meer bij kunt komen, omdat je zo krap zit.
    Maar mijn kinderen sliepen op die leeftijd eigenlijk vaak een groot deel van de vlucht. Het lijkt wel of ze in zo'n vliegtuig iets in de lucht doen, want ze vallen bij mij echt stante pede in slaap, terwijl ze normaal never nooit buiten een bed kunnen slapen.

Je hoort idd wel vaker dat buggy's het zwaar hebben, maar bij ons is er nooit iets stuk gegaan. Ik denk dat de Zapp wel een keer of 3 of 4 meegeweest is, maar je ziet er niks van.

De laatste keer kreeg ik trouwens op de heenreis een hele rij voor mezelf + dreumes, wat een luxe! Op de terugweg kon het helaas niet. Er was wel een rij over, maar die werd gegeven aan een gezin dat helemaal verspreid door het vliegtuig was beland. Logisch natuurlijk. Maar je kunt het altijd vragen als je ziet dat er een rij leeg blijft.

7. Nicci1982

Bedankt voor jullie reacties. zeker wat ideetjes rijker hierdoor. Eten vind ik echt lastig aangezien we precies rond etenstijd vliegen. Misschienals lunch dan maar warm en verder kleine dingetjes als avondeten.
    Denk ook maar dat we een goedkope buggy erbij kopen dan. Kunnen wediedesnoods daar achterlaten.
    Eindbedrag proberen relaxt te blijven. Maar ik ben ook zoemend die zich aan andermans kinderen irriteert en zou het vervelend vinden als de mijne ook lastig is.

8. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik vloog vorig jaar met mijn toen 1,5 jarige met KLM. Ik ben bewust aan het pad gaan zitten. Kan je makkelijk even gaan lopen met de kleine.
    Drinken werd totaal niet moeilijk om gedaan, mocht gewoon pakjes, flesjes, koekjes enz meenemen voor hem. Was absoluut meer dan 100ml
    Buggy mocht mee tot aan de gate en lag bij aankomst bij de gate weer op me te wachten. Echt super fijn!
    Ik vond het ook super spannend, want ik vloog ook nog eens alleen met hem. Maar het ging echt super goed!

Ik had wat kleine kadootjes ingepakt die hij onderweg mocht uitpakken.

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier al meerdere malen met baby's, peuters en kleuters gevlogen. Buggy's krijgen een gatelabel en mag je bij het instappen in het vliegtuig afgeven. Onze buggy is nooit gewogen.
    Potjes mag je meenemen in het vliegtuig, in de luiertas. Drinken, koekjes, knijpfruit etc mag allemaal mee. Het enige criterium waarbij ik ooit een fles roosvicee moest inleveren is dat er wel op moet staan dat het voor baby of kind is. Siroop valt daar dus niet onder;) wij vliegen tegenwoordig altijd met KLM en ik vraag of ze in een fles wat sap willen doen voor de baby, dat is altijd prima. Maar bij ArkeFly was dat toen voor onze oudste 'baby' teveel moeite want er was niet betaald voor de baby:(
    Wij vliegen altijd een uurtje of 10, en wij nemen de iPad mee en wat kleine kadootjes zodat ze om het uur een nieuw kadootje hadden waar ze dan weer druk mee bezig waren.

je kan ook vooraf nog even informeren bij je vliegmaatschappij wat zij voor service bieden aan baby's en/of kleine kinderen.

Alvast een fijne vakantie!

10. PukkiePoes

8 mrt 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij klm hebben we een soort van "thermoskan" waar kokend heet water in kan en daarin kunnen potjes Olvarit (of flesjes melk) au bain Marie worden opgewarmd. Succes en goede vlucht!
    (En onthou, de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest ;) )

11. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    #11 pepe, 8 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    Volgens mij mag je voor kleintjes gewoon meer vloeistoffen meenemen. Ik had een thermofles met kokend water mee en een fles waar al water in zat, dat was ongeveer 200 ml. en een los flesje water met 150 ml. Dat losse water had ik na de douane ook uit de kraan kunnen halen natuurlijk ( in nederland) maar niet bij na gedacht maar ze doen dit in een speciaal apparaat om te checken watvoor vloeistof het is en dan mag het gewoon mee. Maar je kan voor de zekerheid ook even bij de luchthaven vragen. Op de terugweg was dit trouwens net zo.
    Volgens mij heb ik ook een voedingspotje dat speciale apparaat in zien gaan, dus kan je ook gewoon meenemen.
    Vlieg je s'avonds? Anders neem je ook boterhammetjes mee, mocht het potje toch ingenomen worden, heb je ook nog broodjes bij de hand.

Bij de nooduitgang mag niet. Ik zou rij 1 boeken als dat kan. Dit heeft toch ietsje meer beenruimte als de andere rijen en meer plaats voor je tas op de grond. Je hebt special websites wat je kan kijken hoe de stoelindeling is. Seatguru volgens mij.

Een paraplu buggy tot 7 kg mag mee tot aan de gate.

Toen wij vlogen was onze dochter 9 maanden. Ik had allerlei speelgoed meegenomen maar het meest interessant vond ze een lege waterfles. Je moet gewoon wat kleine dingen meenemen of bijvoorbeeld filmpjes op de Ipad zetten.

Tijdens landen en stijgen is het wel handig om een flesje drinken te geven, tegen de druk op de oortjes.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hadden met ons zoontje wat uit china komt twee vluchten, een binnenlandse vlucht van 3,5 uur en de vlucht van Beijing naar Schiphol van 11 uur. Hij was toen 2,5 jaar in 2011.

Onze buggy ging mee tot aan het instappen, daar werd hij van ons overgenomen en in de laadruimte gedaan. Let wel, onze buggy kwam onder de brandgaatjes van sigaretten eruit. Zou echt niet de duurste buggy meenemen.

Je kan een banaan meenemen, kan je in het vliegtuig een vork vragen om te prakken. Of dat het geprakt wordt voor je, of gewoon zo natuurlijk.

Wij hadden koekjes, rijstwafels, bananen ed meegenomen, onze vlucht was dan ook vreselijk lang.

Nee bij het inchecken mag er niet meer dan 10 ml vocht mee door de poorten. Maar als je daar dan binnen bent, kan je overal drinken sap of water kopen. En anders vraag je sap aan de stewardessen tijdens de vlucht of voor het opstijgen.

Ik moest in Beijing van de douane een slok nemen uit dat kleine beetje wat er in het flesje zat, om te kijken of er geen gevaarlijke stoffen in zaten. Na de douane hebben we gewoon flesjes sap daar gekocht op het vliegveld en de fles goed gevuld.

Nooduitgang geen idee, dat was voor ons allemaal geregeld.

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij vliegen regelmatig met de kinderen, belangrijkste is om proberen je niet te druk te maken. Overal is wel een oplossing voor te vinden. Ik heb ooit uren rondjes gelopen door het vliegtuig, met mijn dochter van toen 1,5 ze kon ook niet stil zitten. Geen rustige vlucht, maar wel hebben wel zo een beetje alle andere kindjes leren kennen.
    Je mag drinken voor die kleintje meenemen, maar ik neem aan dat daar eigenlijk alleen zuigelingen voeding mee bedoelt wordt, maar het ligt er erg aan wie je voor je hebt of iets een probleem is. Ik nam wel eens onverdunde diksap mee, waar we dan na de douane of in pas in het vliegtuig water bij deden.
    Buggy/kinderwagen is hier bij mijn weten nog nooit gewogen. Wel ooit commentaar gehad op onze kinderwagen omdat het twee delen was. Gevraagd wat ze wilde wat we daar nu aan deden en hem toch meegekregen...
    Olvarit of zo nooit commentaar op gehad.
    Verder maak ik altijd een klein tasje voor beide, met wat speelgoed (iets kleins nieuws) en verschillende 'kleine snackjes' houdt ze wel even bezig. Ze dragen dat ook zelf, leggen het op de band voor controle en 'zorgen' dat ze de 'approved cabin luggage' sticker krijgen. Alles om ze erbij te betrekken en bezig te houden.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De meeste tips zijn inderdaad al gegeven,het belangrijkste is inderdaad: relax! Ik vraag me trouwens wel af waarom je een potje Olvarit wil meenemen, je zoontje is dan toch bijna 2? Die eet toch geen potjes voeding meer (hoop ik...)? Ik zou inderdaad voor vertrek op het vliegveld eten, of de warme maaltijd een keer over slaan. Wij eten elke maand wel een keer op Schiphol als we mijn man ophalen, bij de Italiaan (pizza) of de LaPlace (wok, soep) kun je prima eten.Boterhammen en een banaan mee voor in het vliegtuig.

Qua drinken zou ik in een lege waterfles (zo'n Spa-fles) of een rietjesbeker een bodempje diksap/ranje doen. Na de douane doe je er dan op de toiletten water bij. Eventueel een rietje mee voor de waterfles en je bent klaar. Als je een rietjesbeker meeneemt moet je er steeds goed aan denken dat je eerst de dop even eraf draait en weer vast draait voordat je het rietje opent. Anders spuit het drinken er door de luchtdruk in een megastraal uit.

Voor je zoontje is het boekje 'Ikke gaat vliegen' echt een aanrader ter voorbereiding, mijn dochter is er dol op.

15. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    We zijn net terug van een vlucht naar Lissabon met easyJet met ons zoontje van 11 maanden. Het ging echt perfect: belangrijkste, maak je niet druk.... Dat voelt een kind aan.

We hadden onze joolz in transporttas mee tot aan de gate, ging perfect en het is echt een mega pakket maar zelfs bij een lowbudgetmaatschappij doen ze hier niet moeilijk over.
    Enige nadeel is dat je de kinderwagen bij aankomst van de bagageband 'odd sites' moet halen. Loop je toch een tijd met je kind te zeulen we hadden wel een draagdoek mee, dat is dan weer handig.
    Ik heb begrepen dat dit vooral aan je luchtvaartmaatschappij ligt.
    Voor kleine kinderen gelden de vloeistof beperkingen niet! Ze testen alleen of wat je mee hebt ook veilig is, geen gif ofzo.

De heenweg heeft ons zoontje geslapen en de terugweg vooral om zich heen gekeken en de aandacht van de medepassagiers getrokken door zwaaien en lachen....etc.

Veel plezier

16. Nicci1982

Lees een aantal reacties nu pas terug. Bedankt nog.
    Jessi79; mijn zoon eet vaak nog potjes ook al is hij bijna twee. Hij houdt alleen van prakkies Hollandse kost en aangezien wij dit niet altijd eten krijgt hij vaak gewoon een potje. En op vakantie weet ik niet wat hij doet met eten dus gewoon voor de zekerheid. Mijn zoon heeft in tegenstelling tot de meeste kinderen niets om in te teren. Hij weegt net 10 kilo met zijn 88/89 cm. Dus elke dag dat hij niet eet zie je hem echt extreem vermageren. En potjes gaan er gewoon vaak wel in. Verder eet hij al eeuwen met de pot mee hoor

17. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij hebben al een paar keer gevlogen met jonge kindjes. (Eerste x was ze 8 weken oud)

Ik heb een hele goedkope buggy gekocht (bij de kruidvat) deze mocht mee Tot aan het vliegtuig.

Ik had potjes mee in de handbagage en in de koffer.
    Eerste x vliegen mocht ik gewoon water mee voor de flesjes.

Anders kan je achter de douane heet water bij de restaurantjes krijgen en je koopt dan een flesje spa. Dan kan je in het vliegtuig mengen.

Speentje / lolly's / drinken mee voor opstijgen en landen

Tablet mee met spelletjes. Ik had verder kleine cadeautjes gekocht (bij de action) en om de zoveel tijd mocht ze cadeautje uitpakken. (Kleurboekje / potloden / snoepje / magneet tekenbordje / boekje met stickers )

Bij ons gaat het altijd prima!

Deel Deze Pagina