Wij willen deze zomer graag op vakantie in Italië (in het Noorden, we willen niet langer dan 10 u rijden) Het liefst op een camping, stacaravan (huisje is ook oke). Ik zag bij vacansoleil een aantal mogelijkheden maar uit zo'n boekje vind ik het ook maar moeilijk... Volgende zomer is mijn zoon bijna 2. We houden van zwemmen maar het zou ook fijn zijn als er leuke stadjes/dorpjes of bezienswaardigheden in de buurt zijn. Iemand tips???
Wij zijn al 2 keer naar Camping Isolino geweest. Voor ons prima meegevallen maar hangt er van af wat je precies zoekt in de omgeving.
Ik zou ook isolino aan willen raden...onze kinderen vermaken zich daar altijd ontzettend! Helaas wel aardig prijzig, maar daar staat tegenover dat je alles hebt...winkeltje, ijswinkel,restaurant,bar,zwembad,speeltuinen etc.
Du parc, lazise aan garda meer. Stacaravans maar ook huisjes Hebben wij in mei 2014 gedaan met zoontje 1 jaar toen.... Heerlijk vertoeven.
Camping weekend bij het Garda meer is voor de kleiner kinderen super en Nederlandse animatie. Je ziet daar ook nog maar weinig kinderen boven de 10. Wel veel Nederlanders, maar voor de kinderen ideaal. Ook goed overzichtelijk. Ook een tip aan het Garda meer, huur een bootje. De kinderen vonden het geweldig, we hebben in een dag heel het Garda meer rondgevaren, Deze bootjes hebben een lig bed en zonnescherm.
familiepark Altomincio gardameer. Boekbaar bij vancans oleil. heel leuk! ook voor kleine kids! al 2 jaar geweest.
Leuke camping idd! Ik vraag me wel af of je in de zomer, met 10 uur rijden (incl. pauzes), noord Italië redt.
Wij zijn twee jaar geleden naar la Quercia in Lazise geweest, ondanks de hitte super vakantie gehad. Mooie camping, schoon sanitair, mooi en breed zandstrand en Lazise is zo leuk. Echt voor herhaling vatbaar. Ik moet wel zeggen dat dat jaar de camping niet helemaal volgeboekt was. Afgelopen jaar naar Bella Italia in Peschiera geweest. Vreselijke vakantie gehad, camping was overvol, gekkenhuis bij de vieze zwembaden, klein stand met kiezelstenen en blubberbodem in het meer. Om het af te maken een vieze en zwaar verouderde accomodatie van de camping. Ook werkte het weer helaas niet mee, maar daar kan de camping niets aan doen natuurlijk. Nooit meer! Mijn tip is dus la Quercia Ps. in 10 uur rijden in juli lijkt mij onmogelijk. Wij hebben er beide keren bijna 17 uur over gedaan (verschillende routes) terwijl de routeplanner 12 uur aangaf.
Wij zijn in september bij altomincio familypark geweest aan het gardameer. Echt een aanrader. Wij gaan zeker weer terug. De zwembaden hebben een soort foam ondergrond waardoor het voor de kleintjes echt helemaal super is. Overal door het park kleine speeltuintjes. Ons zoontje van toen net 2 heeft de vakantie van zijn leven gehad. Ander voordeel....het is een autovrije camping.