Zou dat best aandurven, vooral omdat de bus onderweg regelmatig stopt, toen onze zoon dezelfde leeftijd had hebben we een vliegreis van 22 uur gemaakt denk dat je dat wel kan vergelijken, neem voldoende spulletjes mee om hem te vermaken, kleurtjes stickers ipad met spelletjes en filmpjes, ed.wat lekkers te snoepen . We hadden ook de favoriete knuffel ingepakt voor als hij ging slapen.
Ik heb het 1 keer alleen (met een vriendin) gedaan en ik zou het toch echt niet aanraden met een kind. Onze bus stopte 1 keer 's avonds rond 6 uur, 1 keer om 12 uur en dan 's ochtends vroeg (half 6 ofzo). We zijn om 3 uur 's middags vertrokken en waren tegen half 9 à 9 uur de volgende ochtend aan de Costa Brava. Voor een kind is 5 à 6 uur stilzitten echt wel hel. Bovendien heb ik toen geen oog dichtgedaan. Niet op de heenweg, niet op de terugweg.
Geen ervaring met kinderen, maar zelf wel 2 keer gedaan en ik vond het echt vreselijk, zo lang stilzitten, niet zelf weten wanneer te pauzeren. Ik zou het niet aanraden.
Ze rijden vaak snachts, als je kindje slaapt prima, maar het kan een lange zit zijn als je hem moet vermaken steeds... Daarbij moet je navraag doen over een stoel voor je kind...
Wij hebben het gedaan met onze kinderen van toen net 3 en bijna 2 jaar. De reis ging perfect. We vertrokken vanuit Maastricht rond 14 uur en waren de dag erna om half 8 in Salou. We hadden voor iedere stop een cadeautje bij ons die ze mochten uitpakken. Tussendoor genoeg speelgoed, iPad, filmpje en snoepjes Ik zou het zo weer doen.
Zelf nog nooit gedaan met kids. Wel geregeld zonder kids. Van thuis uit gingen we ook geregeld met de bus naar Spanje. Mijn zusje was drie toen we voor het eerst gingen, zover ik weet ging dat allemaal prima. Ik zou het met onze kids nu ook wel aandurven, maar trek zelf zo'n lange zit niet met m'n bekken.
hi ik ben vorig jaar met mijn dochter van toen 4,5 jaar met de bus naar spanje geweest. stapte in amsterdam op en stapte in benidorm uit en toen nog met de auto een uurtje naar locatie. tja... het is een hele lange zit!! maar zou het zo weer doen. ik had een volgeladen dvdspeler mee (kun je niet opladen in de bus) speelgoed/DS/kado's ect.. en wat lekkers voor onderweg. Wij stopte regelmatig en ze vond het prachtig al die onbekende restaurants of tanksstations. s'avonds viel ze wel pas later in slaap (22.30) maar sliep de nacht door tot half acht. dus dat was echt fijn! en natuurlijk vragen ze of ze er al bijna zijn en of het nog lang duurt.. mijn vriend was met ons zoontje (toen net 3) en opa/oma met de auto die kant op (met overnachting tussendoor)en hij deed het ook echt heel goed. sliep wel minder onderweg dan we hadden gedacht maar ook hij hield het goed vol. zorg voor voldoende vermaak onderweg en dan komt het echt wel goed. succes met plannen en beslissen.