Wij gaan eind mei/begin juni 2 weken naar het Gardameer en we hebben er heel veel zin in. Kinderloos zijn we al vaak in Italie geweest, maar altijd in de omgeving van Rome en Toscane. Maar nog nooit rond het Gardameer dus. Wat zijn nu de echte leuke uitstapjes die we niet mogen missen? We hebben 2 zoontjes van 2 en 4 en we vinden het niet erg om voor een leuk uitje eens een uurtje of anderhalf te moeten rijden. Maar ook rond het meer zelf: wat zijn de leukste stadjes, de mooiste strandjes, de beste plekjes om te zwemmen? Kom maar op met die gouden tips!
Leuk! Ik lees mee. Wij gaan in augustus naar het Gardameer. Ik ben benieuwd of een uitstapje naar Venetië ook goed te doen is vanaf deze omgeving. Venetië staat hoog op mijn to do lijst 😊
Mijn favoriete stadjes zijn Sirmione en Peschiera. Daar gaan we om en om bijna elke avond heen om te eten als we daar zijn. Prachtig, leuke winkels en heerlijke restaurantjes. Verder heb ik geen "uitstapjes" voor je als tips, want wij zijn kinderloos en gaan naar het gardameer om daar te golfen.
Die plaatsjes gaan op mijn lijstje iig! Verder niemand met tips? Ik dacht dat half ZP rond het Gardameer verblijft?
Verona! Prachtige stad. En opera bezoeken daar is misschien iets teveel van het goede met jonge kinderen maar ook zonder dat zeker de moeite waard. En een dagtrip naar Venetië is een optie natuurlijk.
Rondrit rond meer, de lift de berg op, mss tref je boven nog sneeuw! Montebaldo, in malsecine Overtocht met boot? Of bootje huren Er ligt tussen peschiera en lazise een attractiepark Verona mooie stad! Trein naar milaan kan ook
Half Nederland volgens mij Meeste tips zijn al wel genoemd denk ik. Sirmione is ook nog wel aardig om te bezoeken. Maar in vergelijking met Toscane en Rome is de omgeving van het Gardameer best saai, vind ik
Mijn favoriete stadjes zijn lazise en bardolino! Eigenlijk zijn alle stadjes leuk met lekkere restaurantjes maar deze 2 hebben de leukste winkeltjes en de ijssalon van bardolino is de beste van het hele gardameer!!!
Oh en mocht je een dag rot weer hebben en je binnen willen vermaken. Winkelcentrum granda mela is erg leuk. Bovenste etage grote game hal voor de kinderen!
Wij zijn enkele jaren geleden (Kinderloos) 10 dagen naar Sirmione gegaan.. Heel leuk, gezellig stadje! We zaten daar in een klein, gezellig hotel met een heel mooi zwembad aan. We hebben verschillende daguitstappen gedaan : Wij zijn naar Gardaland (Pretpark) geweest, was fijn! La grande Mele (Shoppingcentrum, maar stelde weinig tot niks voor vond ik.. Zonder kinderen dan toch, zie net de reactie boven me ) We zijn met de bus naar Verona geweest, mooie stad! Met de trein naar Venetië, was zalig mooi!! En met de trein naar Milaan, dat vond ik een beetje tegenvallen Waren vooral (dure) winkels. Wel leuk om eens geweest te zijn natuurlijk.
Vorig jaar voor het eerst geweest en moet bekennen dat we de camping amper af zijn geweest... Was zo ontzettend warm... ruim 38 graden.. Dan lopen we niet met plezier door plaatsjes.. Zijn naar Sirmione gereden, maar denk verkeerd geparkeerd, want rondje gelopen maar geen haventje gezien Maar veel te warm om lang te zoeken.. Daarom gaan we dit jaar terug! Stiekem hopen we op weer zulk mooi weer, maar we willen dit jaar wel wat meer van de omgeving gaan bekijken! Campinglife huidig seizoen de eerste 3 afleveringen gingen over het gardameer! kun je misschien nog wat tips opdoen!
Leuke plaatsjes die al genoemd zijn: Sirmione, Peschiera, Bardolino en Lazise. Wij zijn de laatste keer ook naar Limone geweest, dat ligt aan de andere kant van het meer en kun je leuk met de boot naar toe. Dat was ook een leuk plaatsje vonden wij. Maar ik ben overigens ook wel benieuwd welke accommodatie je uiteindelijk hebt gekozen?
Ik bleef uiteindelijk uitkomen op Altomincio Family Parc of Gasparina Village, dus ik heb m'n man de knoop laten doorhakken. We gaan nu naar Altomincio, omdat daar een iets spectaculairder zwembad is (paar grote glijbanen).
Ergens aan de zuidkant van het meer is een dieremtuin waar je met de auto doorheen mag! Daarnaast is nog een "gewone" dierentuin waar je lopend door kunt. Geen idee hoe het heet! Even googlen misschien.Ook is er tegenover gardaland een onderwater wereld. Onze kids vonden dat ook heel erg leuk!
Ja, dat ziet er wel spectaculairder uit dan het zwembad van Gasparina Nu zijn onze kinderen niet zo'n grote glijbaanfans, dus die vinden het zwembad bij Gasparina helemaal prima. Veel plezier in ieder geval, rond het Gardameer is genoeg te doen.
Alle plaatsjes zoals hierboven genoemd zijn de moeite waard. Wij vonden vooral Sirmione erg mooi, dagje Verona of Venetië is ook goed te doen vanaf het Gardameer. En misschien naar Gardaland met de kinderen al weet ik niet of het voor jonge kinderen leuk is. Wij zijn zelf niet geweest maar als we nog een keer terug gaan dan pakken we Gardaland wel mee denk ik.