Ik zit een beetje te klooien met het voedingsschema van mijn dochter. Nu ziet het er zo uit: 7.30 fles 180/6 laat meestal tussen de 60 en 30 staan 9.15 fruit 11.30 fles 180/6 maar liet bv vandaag 100 staan 15.30 fles 180/6 19.15 fles 210/7 Ik denk dat er een fles tussen uit moet aangezien ze die van half 12 niet leegdrinkt. Maar ik moet ook mijn zoontje uit school halen enz. Ze slaapt tussen 9.30 en 11.30 dan 13.30 15.00 en 's avond een uurtje tussen 17.09 en 18.00 ong. wie helpt mij met een anders schema?
Onze dochter laat ook elke keer wat staan... Cb zei dat ze waarschijnlijk toe is aan wat anders. Ik heb haar gister een stukje Liga geven en dat vond ze wel wat. Bambix dromerig papje biscuit vindt ze ook erg lekker Dit is ons schema: 8:00 fles 180/6 9:30 fruit 12:00 fles 180/6 16:00 fles 180/6 17:30 groente 20:00 fles 180/6 Tussen de flessen slaapt ze nog 1,5 uur per keer en s nachts van 21:00 tot 8:00. Wij willen binnenkort de laatste fles een papfles van maken en ben al wat aan het proberen met Liga en broodkorst. Misschien kun je sowieso ook groente geven?
Nou dat wil ik er idd wel ingaan voeren groenten maar wanneer dan? Ik weet eigenlijk ook niet hoeveel vocht/melk ze op een dag moeten krijgen. Pap vindt ze niet zo lekker en broodkorst is vooral nog kokhalzen hier. Dus nog lang geen volwaardige maaltijd.
Pap met een smaakje ook niet? Wij hebben Bambix biscuit en die vinden wij zelf zelfs lekker Maar groente is volgens mij voor erbij en niet om een fles te vervangen. Zodra ze veel van de flessen laat staan, zou je ze wat meer groente/fruit kunnen geven. Cb zei tegen mij dat je Liga/broodkorst/rijstewafel gewoon moet oefenen... In het begin eten ze zo weinig dat de 16:00 fles gewoon blijft. Gaan ze nou een halve eten dan kan je de fles ook halveren. Eten ze het helemaal op dan kan je de fles weg laten en bv wat water/thee/diksap erbij geven. Ik heb een flesje water staan en die bied ik een aantal keer per dag aan. En ze drinkt toch zo'n 50cc, dus toch nog wat dorst naast de flessen
Mijn zoontje drinkt sinds hij 6 maanden is ook nog maar 3 flessen, hij dronk ze ook niet leeg. Wel kreeg hij meer bijvoeding al dan jouw kindje. Vanaf 6 maanden was/is het schema hier als volgt: 7.00 fles 180/6 10.00 fruithap 150 a 200gram 12.00 1 boterham met korst, in kleine stukjes gesneden, geef ik hem met een vork. Op deze manier begonnen omdat hij niet snapte wat hij met een losse korst aan moest. Inmiddels kan hij ook prima een korst op sabbelen. 14.00 fles 180/6 16.00 rijstewafel/ babykoekje of nog fruit als hij 's morgens niet alles op heeft. 17.30 avondeten, ook zo'n 200gram, soms een klein toetje 19.30 fles 210/7 Mijn zoontje krijgt geen pap, reageert hier niet goed op. Verder slaapt hij tussen 10.00-12.00 meestal zo'n 1,5 uur Rond 14.30/15.00 gaat hij weer naar bed, maar slaapt de laatste tijd maar 3 kwartier. Als hij langer slaapt krijgt hij alleen wat te drinken en geen koekje meer en verschuif ik zijn eten naar 17.00 Verder drinkt hij tussendoor roosvicee, nog wel gewoon uit een flesje wat tuitbeker e.d. snapt hij nog niet. Hier drinkt hij ongeveer 150cc per dag van. Je zou in principe een fles kunnen laten vervallen, maar dan zou ik wel het vaste voedsel meer uit gaan breiden, anders krijgt je kindje denk ik wel erg weinig. Hopelijk kan je hier wat mee
@olifantje1991 Hoe lang en zwaar was jouw zoontje met 6 maanden? Onze dochter is 67,5 cm en 8220 gram, wel wat boven het gemiddelde dus. Ze krijgt nu nog maar 50 gram fruit en 50 gram groente. Veel meer eet ze niet en ik wil haar ook niet volproppen omdat ze al wat boven het gemiddelde zit. Ze laat bij elke fles ongeveer 50cc staan... Ik gaf haar vanmiddag een broodkorst maar ze snapte niet helemaal wat de bedoeling was, het werd een zooitje Als ik het zelf in haar mond deed at ze het wel Ik dacht eigenlijk dat ze het zelf moest leren eten maar als ik jouw verhaal zo lees dan ga ik ook maar voeren. Dan kan ik binnenkort ook één fles laten vallen, ze is toch niet meer zo geïnteresseerd in de fles
Oja pap met smaakje kan ik proberen ja! Het is idd ook de bedoeling meer vast voedsel te gaan geven, vandaar dat ik even zit te stoeien met het schema. Ze heeft nooit heel veel melk gedronken en ik merk ook dat als er dus 2 uur tussen fruit en fles zit ze de helft van de fles laat staan. Vandaar dat ik dacht misschien een fles eraf en groenten erbij geven.
Bij mijn zoon is het alweer 5 jaar geleden en ik weet nog dat ik toen ook aan het stoeien was met dat schema.
Mijn zoontje was met de 6 maanden controle 8315 gram en 71cm, dus ook een flinke kerel. Maar met groente/ fruit kan je ze naar mijn idee niet echt volproppen, dat is toch wat ze uiteindelijk moeten gaan eten toch? Ik weet niet wat de bedoeling is, maar ik ga er vanuit dat mijn zoontje ooit wel zelf leert eten hoor. Ik houd niet zo van al dat geklieder heel de dag door Mijn zoontje drinkt nu vaak ook maar 2 van de 3 flessen leeg, tja ik kan 't er niet in proppen, maak me er ook niet druk om, hij eet/ drinkt wat ie wil. Ik ben trouwens aan de andere kant niet zo'n voorstander van papjes met smaakjes. Hierdoor is het risico alleen maar groter dat je kindje straks aan de 'lekkere' smaakjes went en helemaal geen gewone melk meer drinkt. Bovendien bevat het vaak ook veel suiker Je mag natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet, maar ik dacht, geef het even mee als informatie...
Ik stoei ook, want mijn ventje gooit graag het schema om (ene dag om 5:00 wakker en andere x 7:00 en zo ook met slaapjes), maar zo was het vandaag 07:00 wakker en fles 180/6 09:00-10:20 slapen 10:30 fruit, peer met spelt (dit kan je ook doen ipv papje. Ik doe een paar schepjes graan door het fruit, soms krijgt hij pap in de ochtend. Wissel het af) 12:00 fles 180/6 ( wanneer hij in de ochtend geen granen krijgt, geef ik hem een broodkorst) 13:30-15:45 slapen 15:45 groentenhap 17:00 fles 180/6 19:00 slapen 22:30 fles 180/6 Hij wil nog steeds 4 flessen. Ik wil binnenkort over naar pap in de ochtend, brood tussen de middag, tussendoortje en melk in de middag en dan groenten rond 5 en de laatste fles om 19:00/19:30. Kijken of hij dan mss doorslaapt op die fles en of hij mss overdag minder melk wil.
Kan je 3 flessen van 180/6 proberen en tussendoortje bijv. wat Griekse yoghurt? 3 flessen 180/6 = 200cc en heb je al 600cc te pakken. Een toetje is meestal 150cc en dan nog aanvullen met bijv. boter op brood, smeerkaas, etc. Dan kom je een heel eind denk ik?!