wie van jullie gaan er ook eens per jaar een verre reis maken? en dan heb ik het over vakantie zonder kids... wij gaan eind januari 9 daagjes naar curacou en onze meiden logeren bij opa en oma... dit is nu de derde keer in 3 jr tijd dat we er samen even tussenuit gaan... zijn er meer ouders die dit weleens doen?
Oh lijkt me heerlijk. Helaas geen geld voor een verre vakantie en ik laat de kindjes niet zo graag achter bij opa en oma. Veel plezier alvast.
Wij gaan regelmatig een verre reis maken, maar wel met de kinderen, no way dat ik ze zo'n tijd achterlaat.
Wel verre reizen gemaakt maar ik laat mijn kind niet zo lang bij een ander achter. We gaan dus gezamenlijk op vakantie of hooguit een nachtje samen zonder de kleine. Langer niet.
Eigenlijk niet, ik vind het leuker om te delen met mijn dochtertje. Buiten dat zou ik nu nog niet zolang zonder haar kunnen.
Ik lees even mee, wij zitten min of meer met hetzelfde. Wij gaan dit jaar sowieso met z'n drietjes heerlijk 11 dagen naar de zon, maar we willen dolgraag naar het noorden van scandinavië eind dit jaar. Tsja...onze dochter is dan 2 en het kan daar wel -20 worden...brrr. Maar ik denk niet dat ik mijn kind een week kan missen, ik word daar nu al naar van. Maar ja, scandinavië roept! (de noorderlichtcyclus piekt eind 2011 namelijk!) We moeten nog maar eens zien. Of ze gaat mee, of we gaan niet, of ze gaat een week naar opa en oma. Kortom, alle opties zijn nog open. Overigens zou ik mijn kind wel meenemen naar een land als curacao. Dat kan toch prima? Kijk, scandinavië is een ander verhaal, daar is alleen maar sneeuw, kou en duisternis...
we gaan in de zomer en herfstvakanties altijd met ons hele gezin op vakantie... als onze jongste dochter 5 jaar is gaan we met hun vliegen naar curacou... we gaan er een huis kopen waar we dus het hele jaar door heen kunnen vliegen.... voor nu is het voor onze dochters echt geen pretje die 12 uur vliegen...! ze vinden het bij opa en oma ontzettend leuk... hebben ze al 2x eerder gedaan en dat ging prima... de eerste keer dat we weggingen zonder onze dochters heb ik heel erg heimwee gehad totdat ik dus kon skypen en ze zag en mijn oudste mij ook zag en kusjes gaf en daarna weer wilde spelen... daaraan merkte is dus dat het voor mezelf het rotste gevoel was en dat mijn dochters zich prima vermaken zonder ons voor een weekje... ze zijn wel heel erg dol op opa en oma en ze doen echt de hele dag leuke dingen met ze... ik zie mijn kids elke dag ben altijd thuis voor ze en doe dat met alle liefde!!! ik hou enorm veel van ze maar 1 weekje per jaar is voor mijn man en mij samen...!! heerlijk even op elkaar gericht zijn en alle vergeten en niet aantoe komende dingen weer oppakken samen en lekker genieten!!! tuurlijk ga ik wel ffe skypen met mijn meiden en bel ik elke dag even met opa of oma als je dan hoort dat alles helemaal prima gaat dan voel ik me wel geruster.... mocht er iets aan de hand zijn zoals ziek worden of wat anders naars dan boek ik irect een vlucht terug...
ja dat is lastig als je niet kunt beslissen... onze kids zouden best meekunnen maar dat vliegen zit me niet zo lekker met 2 kleintjes... zie het zo vaak in een vliegtuig die huilende kids met zere oortjes en dat 12 uur lang zitten... nee dat doe ik ze niet aan.. als onze jongste 5 is gaan ze allemaal mee... ook mijn broertje gaat dan mee... wij willen graag eens per jaar met zn tweetjes weg... en zolang opa en oma dat nog willen en kunnen doen blijven we dit zeker doen!!!! heerlijk!!! lekker uitslapen en as je wakker word in je bikinie aan het strand liggen met een boekkie erbij... en dan doen wat je maar wilt... duiken aangezien we bij een mooi rif zitten bij coral estate... snorkelen, op de boot mee dolfijnen spotten... cocktails drinken lekker uit eten.. winkelen.. achja noem het maar op.... en het lekkerste is dat we even alle aandacht voor elkaar hebben.. dat schiet er nog weleens bij in in het dagelijkse leven... ach en over een paar maand gaan we alweer met ons hele gezinnetje weg
We gaan dit jaar hopenlijk na 6 jaar weer eens op vakantie, maar gewoon met het hele gezin en ook niet zo lang en niet zo heel erg ver (Turkije).
ja dat hoor ik namelijk ook vaak om me heen als wij dan eens weggaan... kan ik ook best begrijpen hoor.. als je er niet achterstaat moet je het ook niet doen want dan heb je echt niets aan je vakantie...
no way dat ik de kleine zolang wil missen, of we gaan ergens heen wat voor hem ook geschikt is, of we gaan niet. We halen uit 1 of 2 nachtjes weg ook onze voldoening. Bijvoorbeeld 2 dagen welnesscentre en lekker luxe eten enz, komen we ook herboren weer thuis hoor.
ik zou het ook niet kunnen om mijn kindjes zolang te moeten missen, bovendien hebben we ook geen geld ervoor. Dit jaar gaan we eindelijk (sinds 3 jaar) weer op vakantie maar met kindjes. Als jullie je er goed bij voelen moet je het lekker doen.
Klinkt heerlijk. Maar als ze vijf is wil je dan tijdens de grote vakanties weg met de kids tussen door lijkt me moeilijk aangezien je gebonden bent dan aan school. En je moet het geld er maar voor hebben. maar een klein weekje als dochterlief iets ouder is en ik weet dat ze goed bij iemand zit haha waarom niet. Maar ik kan er van dromen jij doet het echt zo lang het kan moet je er van genieten en als je het kunt een weekje zonder je kids dan moet je dat voor al gewoon doen.
no way, echt niet... ten eerste kan ik mijn kids niet zolang missen, ten tweede zou ik noooooit zover weg willen zitten, ik zou veels te bang zijn voor een vliegtuig dat neer stort.... of mijn kids bijv een ongeluk krijgen , handen verbranden, plosteling blinde darm ontsteking etc etc,... oke het is wat vergezocht.... maar stel dat het gebeurd, en ze moeten naar het ziekenhuis, dan wil ik daar als moeder bij zijn....en niet eerst nog een vlucht terug proberen te regelen, 3 uur van te voren inchecken, nog 12 uur in het vliegtuig zitten dan nog wachten op eventuele koffers,( hoewel me die op dat moment ook gestolen kunnen worden) auto ophalen, terug naar huis rijden, nee daar gaan mij teveel uren overheen, manlief en ik zijn afgelopen dec voor het eerst een nachtje weg geweest, een cadeautje van mijn moeder.... voor het eerst in 2,5 jaar ....... dan denk je dat je weer een keer uit kunt slapen, dat je kunt genieten van de tijd samen.... dat je een heerlijke nachtrust hebt.... ik heb nog nooit zo beroerd geslapen ik vond het verschrikkelijk !! het is was leuk hoor, die tijd met elkaar,en af en toe hebben we dat absoluut nodig, maar hooguit een weekend en maximaal 2 uurtjes rijden, vakantie gaan we met zijn 4 doen,
We gaan over een week 14 dagen naar Azië, ook zonder kindjes. Helaas kunnen ze niet mee omdat we het daar te druk zullen hebben met huis zoeken en scholen. Dus we maken er een heerlijk reisje van met z'n tweeën en gaan zeker genieten, maar zal m'n kleintjes verschrikkelijk missen. Twee weken is dan heel lang.... Fijne vakantie Mora, geniet ervan!