Kamperen of kreperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door LisbethSalander, 22 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Ik vraag me altijd af of mensen die kamperen als kreperen definieren weten hoe het leven op een camping anno 2018 is.
    Wat vinden zij dan zo verschrikkelijk?
    Wij hebben nog nooit op een camping gestaan waarbij je met een rol wc papier over de camping moest.
    Meerdere campings gehad met een privesanitair huisje op je kampeerplaats.
    Verse broodjes in de ochtend, table d’hotes of restaurantvoorzieningen in de avond.
    Kinderen hebben direct vriendjes waardoor je als ouders ook vakantie hebt en zelf niet als animatieteam hoeft te fungeren.
    Enz.
    Enz.
    Enz.

Dus ben oprecht benieuwd waarom kamperen kreperen wordt genoemd. Roept u maar;) ( ook voor meer positieve punten)

2. meis23

meis23 Bekend lid

19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik ben vanuit huis om in een appartement of hotel te vertoeven. Behalve in Nederland in een stacaravan (vast plek)
    Maar ik zweer erbij hoor. Camping is heeerlijk!

Wij waren dit jaar aan het kijken voor campings, maar wat een geld! Toen via AirB&B een huis gevonden. De helft van de prijs. Nadeel, ergens op een berg en geen mogelijkheid om buiten te zijn. Dat wordt hem dus niet.

Toch goed verder gezocht, en we zitten nu in een caravan met voortent in Italië.

Ik vind het heerlijk, de kinderen hebben de tijd van hun leven. En dat we moeten douchen in het sanitair van de camping: So be it.
    Overigens zaten wij afgelopen jaren in een ingerichte bungalowtent, wat ook heerlijk was. De buren waren minder blij met onze oudste als stuiterbal, maar ach.

Ik zie het niet als kreperen in iedergeval. Ik heb het wel eerst moeten ervaren om er zo'n positief gevoel van te krijgen.
    Is het al juli??

LisbethSalander vindt dit leuk.
  3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.546
    3.057
    113
    Ligt er maar net aan wat voor voorzieningen je hebt.

We hebben een grote tent waar we prima binnen kunnen zitten als het zou regenen.
    Ooit willen we een caravan voor het gemak.
    Camping met animatie,zwembaden en genoeg speelgelegenheid.

Als je ergens in een klein rot tentje zou zitten waar weinig te beleven is zou het kreperen zijn voor ons.

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik was erg van het kamperen met zo'n klein rot tentje, maar sinds ik huisjes ontdekt heb vind ik dat eigenlijk wel erg prettig. De laatste paar campings hadden hun bosjes weg gehaald. Zolang die er wel zijn en dus niet bovenop de buren zit. En iets fatsoenlijks hebt om op te slapen is het juist heel leuk. Maar de nachten op een lek bed midden in de regen hoeven van mij niet meer :D

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.130
    113
    Ik ben zo’n persoon ;)
    Weet je, ik heb weleens op een camping gestaan: met zn 4-en in een 6 persoonsstacaravan met airco, wc, vaatwasser en douche is het best te doen.
    Maar ja, persoonlijk vind ik het dan geen kamperen meer.

Blijdorp, Hopsatee en LisbethSalander vinden dit leuk.
  6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij zijn tentkampeerders. Wat ik fantastisch vind aan kamperen:
    - flexibiliteit: we gaan altijd op de bonnefooi (Nu met schoolvakanties even kijken of dat nog handig is). Dus als het ergens fantastisch is, blijven we lekker hangen. Is het niks, pakken we de tent weer in.
    - gezelligheid op de camping. Heerlijk iedereen buiten, kinderen lekker rond struinen.
    - faciliteiten: zwembad, speeltuintje, winkeltje/broodjes afhalen. Erg makkelijk.

Nadelen:
    - ik vind de toiletten dus wel echt ruk... Bij het open doen van de deur ben ik altijd bang om iets ranzigs aan te treffen. Gelukkig valt het vaak mee.
    - de gehorigheid. Bij seks heb ik toch altijd het idee dat iemand ons hoort of dat de tent aan het schudden is :roflmao: maar ook wanneer je even een discussie hebt met je partner of je kinderen zat bent, weten de buren het ook.
    - de enorme hoeveelheid spullen die je mee sleept. Station en dakkoffer zijn hier echt noodzakelijk.

LisbethSalander en baby90 vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.228
    36.003
    113
    Ja, dat dus. Maar in een tent, no way.. Ik heb jaren gekampeerd met mijn ouders, tot mijn vader besloot dat hij er genoeg van had en wat was dat een opluchting.

8. Glimmer

Glimmer Niet meer actief

Mij lijkt het verschrikkelijk. Sowieso dat er zoveel mensen op dezelfde plek zitten en je 0 privacy hebt. In een hotel heb je ook veel mensen op dezelfde plek, maar ik ervaar dat toch anders.

Daarbij naar een toiletgebouw moeten vind ik ontzettend smerig.

Mijn kinderen maken ook vriendjes in hotels of appartementen, dus dat argument gaat niet helemaal op vind ik.

Blijdorp, Novastar, zigzag en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.228
    36.003
    113
    Mijn kinderen willen trouwens niet naar een animatieteam en het liefst spelen ze met elkaar, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Blijdorp, Nikki88, Aszz en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hmm nou ik heb heel veel gekampeerd vroeger en ik vond het altijd vreselijk. Ik lig liever in mijn eigen bed dan dat ik op een luchtbed of matje lig. En dan dat geluid van alles en iedereen om je heen alsjeblieft niet.

Als het gaat om een chalet met eigen badkamer en wc op een camping, prima, leuk zelfs. Maar op een gasstelletje voor mijn tent koken, in een tent slapen en samen in zo'n sanitairgebouw staan vind ik dus helemaal niks.

Be Happy, amdaa, Blijdorp en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Heerlijk!!:cool:
    Maar dan wel in een ruime bungalowtent met alle benodigde spullen. Dat ik in een gebouw moet douchen en naar de wc gaan vind ik niet zo erg.
    Wij eten op vakantie eigenlijk altijd buiten de deur.. Dus dat koken op zo'n klein gas stelletje gaat hier niet op. Misschien dat dit het eerste jaar is dat we dat eventueel 2-4 x gaan doen.. ligt aan het budget.
    Maar ik vind het altijd heerlijk, en ben dan ook lekker vroeg wakker door de warmte. Dit jaar voor t eerst met 2 kinderen kamperen, ben benieuwd..:D:roflmao:

12. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben gek op kamperen, maar denk dat het gewoon persoonlijk is. Het hoeft niet rationeel te zijn he, kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden gelukkig :D

Hopsatee en LisbethSalander vinden dit leuk.
  13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier met caravan grote voortent maar nooit in Nederland 1x gedaan met de caravan veeeeeels te koud
    Costa dorado op een luxe camping / resort
    We hebben daar alles .. met wc papier hoef je niet meer te lopen .. dat hebben ze gewoon in de wc’s hangen en wc word echt goed schoongemaakt door de Spanjaarden hele dagen zie je ze bij de wc’s lopen .. douches ook altijd goed schoon en mijn kinderen vinden het geweldig met hun toilet tasje naar de douche te lopen in het donker zaklamp mee Haha
    Maar wij hebben gewoon een vast bed in de caravan en 2 oudste slapen in een tent dat vinden ze super spannend vorig jaar voor het eerst hebben ze daar in geslapen ..
    maar wij kamperen dus alleen in Spanje in hoogseizoen met overdag 40+ graden en nacht 25+ graden ( hebben wel is 30 graden in de nacht gehad is best warm .. maar ik heb het liever warm dan koud )

14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb graag een goed bed... maar het zal er uiteindelijk wel van komen want ik herinner me dat ik het als kind heerlijk vond.

15. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.837
    5.568
    113
    Mee eens dat niet iedereen hetzelfde leuk hoeft te vinden. Maar ik merk in mijn omgeving dat de mensen die het kreperen vinden met argumenten komen waarvan ik denk; tja zo was kamperen in de jaren ‘80 en niet anno 2018.

baby90 vindt dit leuk.
  16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben het dit jaar gedaan, leuke camping , stacaravan gehuurd, animatie team de hele mikmak erbij.

Eeeh nee het is echt niets voor mij (terwijl ik mijn jeugd op een boot heb doorgebracht en dus wel wat gewend was). De douche was klein en stond er 1 te douchen dan kon de rest al niet meer naar de wc. (sanitair gebouw was ver weg, waarschijnlijk omdat de stacaravans hun eigen sanitair hadden) als ik mijn benen/voeten wilde wassen dan moest ik de douchedeur open doen want anders wilde dat niet (prima voor een keertje maar dit was 2 weken lang) Mijn man paste (vanwege zijn lengte) niet eens onder de douche en moest dus gebukt douchen)

Dan was ons bed vrij smal met meteen naast het hoofdeinde kledingkasten, we moesten synchroon draaien en je wilt niet weten hoe vaak ik mijn kop heb gestoten.

Dan moet je je kleding wassen, dus op naar de wasmachine, eerst je sleutel laten opwaarderen om bij de wasmachine erachter te komen dat het ding dus niet werkt, medewerker ophalen (geld was wel afgeschreven maar de machine ging niet aan), nee inderdaad machine had kuren. Vervolgens wachten tot de andere machine klaar was zodat we die konden gebruiken. Machine klaar , niemand te zien, kun je dus de was van een ander uit de machine halen niet heel erg maar ik hou er niet zo van het ondergoed van anderen te zien. Vervolgens kun je daar een uur of wat rondhangen wachten tot de was klaar is. Kun je weer wachten op de droger, weer de was van een ander uit de droger halen, wederom een tijd wachten tot jouw was klaar is en vervolgens de hele mikmak weer terug zeulen naar je stacaravan.

Nee niets voor mij.

De kinderen hebben zich prima vermaakt, maar die vermaken zich ook prima als we een huisje huren waar dit alles (animatie) niet bij zit.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.257
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een camping an sich geen problemen mee, maar dan wel lekker in een stacaravan met tv en vaatwasser :roflmao:
    In een tent met sanitair delen met zn allen vind ik inderdaad wel kreperen. :p

Nataly1972 vindt dit leuk.
  18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.336
    113
    Vrouw
    Wij hebben een eigen caravan (nieuw) voor 6 personen. We zijn met zijn drieen. Vast bed (1,60/210) en een toilet en een keuken erin met oven en een stapelbed voor mijn dochter (210/80)
    Tja kamperen kan op verschillende manieren. Wij zijn ooit begonnen in een tent en hebben nu een mooie caravan.

Ik hou van de vrijheid, 5 landen in 5 weken. Heel veel buiten zijn. Maar (nu) met wat meer luxe.

baby90 vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap de aversie tegen kamperen ook niet. Wij zoeken altijd campings uit met voldoende voorzieningen en schoon sanitair enz.
    We zijn jaren met een tent gegaan en sinds vorig jaar met een vouwwagen (die wij beiden als kind ook hadden) en dat is helemaal relaxt.

De vrijheid die je zelf en als kind hebt op een camping is niet te vergelijken met een hotel of appartement.

frummeltje31 vindt dit leuk.
  20. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Kamperen lijkt mij vre-se-lijk! Ik heb een hekel aan mensenmassa’s en ik krijg rillingen bij het idee om douche en toilet te moeten delen. Ook kom ik op vakantie het liefst geen andere Nederlanders tegen. Nee, geen camping voor ons

Nikki88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina