Whahaha, nu ik het teruglees staat het er echt heel stom ja! Nee hoor, gewoon in het hotel in Sirmione
Haha, dit verhaal krijgt een mooie wending! Altomincio schijnt ook leuk te zijn, maar helaas niet op loopafstand van peschiera, wat wel een heel leuk plaatjse is. Wij hebben 2x op de camping naast bella italia gestaan (san Benedetto) en vonden bella italia echt te massaal, maar er gaan genoeg mensen wel, die hebben daar blijkbaar geen last van...
Wij zijn meerdere keren naar het Gardameer geweest, waarvan ook een keer Bella Italia. Ik vond het helemaal niks. Veel te groot en veel te druk. Vorig jaar zaten wij op Campeggio Del Garda. Super leuk!! Camping ligt aan het meer, nette zwembaden, veel en leuke animatie. En ook een hele schone camping! Peschiera is op loopafstand. Aanrader!
Wij zijn juist mensen die niet echt tegen mensen massa's kunnen maar wij vonden het echt niet drukker dan in mei/ juni in september zijn wij nooit geweest. In mei was het zelfs zo druk dat we vanaf de camping al in de file stonden terwijl we in augustus gewoon konden doorrijden. Auchan (bussolengo) is trouwens een leuke supermarkt en daar zit nu ook een heel winkelcentrum bij. Verder vonden wij sirmione niks aan en ook bardolino niet maar Garda en lazise weer wel. Verder zijn er heel veel shoppingcenters zoals Grand affi
Hele mooie camping, al denk ik dat ik het in het hoogseizoen te druk vind. Vorig jaar naar een andere camping geweest vlakbij, maar vond dat heel erg tegen vallen er is op bella veel keuze aan zwembaden,restaurantjes, lopen naar peschiera, lidl vlakbij.
Ja goed onthouden! Mocht je van natuur houden is het natuurpark parco dele cascate super, mocht je die nog niet kennen. Uk vond het fantastisch! ! Hij heeft de zwarte route mee gelopen.winkelcentrum illione is ook mooi op een regenachtige dag.
Ik weet niet of je perse een camping wilt? Wij zijn meerdere keren aan het Gardameer geweest maar dan op een klein park met appartementen. Dat ligt alleen niet echt op loopafstand van Peschiera. Je kunt het wel lopen hoor, maar het is een flinke wandeling. Maar superleuk met alle appartementen rondom het zwembad dat zeer geschikt is voor kleine kinderen. En kinderen vinden elkaar dan ook altijd makkelijk om te spelen. Er komen ook veel Nederlanders (alhoewel ik wel alleen ervaring heb met hoogseizoen). Er is ook animatie, ook buiten het hoogseizoen. Maar kijk anders eens naar Lazise, daar heb je ook campings op loopafstand van het plaatsje. En persoonlijk vinden wij Lazise (samen met Garda) de leukste plaats aan het Gardameer. Van vrienden van een schoonzus hebben we goede verhalen gehoord over camping Du Parc en hier heb ik volgens mij ook wel goede verhalen gelezen over Spiaggia d'Oro. Die laatste ligt volgens mij ook het dichtst bij het centrum.
Op zich hoeft het geen camping te zijn per se. We willen gewoon een leuk zwembad, met glijbanen en een deel voor kleine kinderen. En wat dingen om te spelen. Op loopafstand wel een pre, maar als er iets is wat er super uitziet, maar niet op loopafstand, dan is het geen dealbreaker zeg maar. Ik zal eens kijken naar je tips! Op welk park zaten jullie?
Wij zaten op Gasparina Village: https://www.gasparinavillage.it/nl/ Wel altijd begane grond, want de appartementen boven vinden wij niets. Je hebt verschillende aanbieders in Nederland waar je kunt boeken, maar wij boekten gewoon bij het park zelf. Als je nog specifieke vragen hebt, dan laat het masr weten. We zijn er inmiddels 5x geweest omdat het zo goed beviel, maar gaan volgend jaar toch maar weer eens ergens anders heen voor de afwisseling.
Wij zijn er 3x geweest en dit jaar naar spiaggo d oro geef mij de laatste maar echt een top camping met zandstrand en loopafstand van lazise
Onze uk is gek op lopen en het bos. Hij vond het echt super, genoeg drinken meenemen en wat te eten. De zwarte route hebben we gelopen en uk heeft het ook helemaal zelf gedaan. Echt de moeite waard.