We hebben in november tickets via het reisbureau geboekt naar bangkok. Er was mij verteld dat dit een rechtstreekse vlucht was zonder overstappen. Nu kom ik er per toeval achter dat airberlin een tussenstop heeft in abudabi. Kan ik mijn reisbureau daarop aanspreken en ze het ticket laten omboeken naar een rechtstreekse vlucht of heb ik nu pech? Hun hebben mij nl deze vlucht geadviseerd.
Je kan het altijd proberen. Ik zou het ze in iedergeval wel laten weten dat ik daar absoluut niet blij mee zou zijn.
Volgens mij is airberlin een charter toch ? Dan heb je geen poot om op te staan. Charters kunnen en mogen wijzigen in schema tot op de dag van vertrek.
Heb je een tussenstop of een overstap? Ik denk dat je bij een tussenstop niet veel kunt doen, maar bij een overstap zou ik zeker verhaal halen bij het reisbureau.
Vaak staat het in de kleine lettertjes bij je overeenkomst. Wij hadden op het eerste gezicht ook geen tussenstop op onze vlucht naar Curacao, maar het is 9 van de 10 keer wel zo en nu bleek dat dus ook het geval te zijn. Op de heenweg een tussenstop *aruba* en terugweg ook een tussenstop *bonaire*
Een tussenstop geldt als een rechtstreekse vlucht. Dit betekent dat het vliegtuig landt tussendoor, maar dat jij niet uit het vliegtuig gaat of bij de gate kan gaan zitten, maar weer teruggaat in datzelfde vliegtuig. Een overstap is totaal iets anders, dan ga je wel naar een ander vliegtuig.
ja we hebben een overstap zelfs naar een andere maatschappij. Dat wil ik dus niet.We kozen er juist voor om niet te hoeven overstappen en hebben daarom die vlucht geboekt
Dan zou ik ff het reisburo bellen. Airlines mogen van alles en kunnen dus ook die vluchten wijzigen zoals het hun uitkomt. Daar kan het reisburo ansich niets aan doen. Alleen als zij je een ander ticket hebben verkocht dan dat zij uiteindelijk hebben geboekt dan is het ander koek.
gelukkig heb ik kostenloos kunnen annuleren.Heb nu een andere vlucht geboekt maar ben wel 200 euro meer kwijt helaas
oh, wat gaf het reisburo aan voor reden? Hadden ze een fout gemaakt?? want dan vind ik dat je die 200 moet terugkrijgen van hun
Nee schijnbaar heeft airberlin dit veranderd en wist ik het zelf eerder als het reisbureau,zij waren nog niet door de maatschappij op de hoogte gesteld.Ik heb kosteloos kunnen annuleren . Ze hebben nu voor mij een andere vlucht gezocht bij een andere maatschappij. Ik ben wel blij want we zouden eerst een rechtstreekse vlucht hebben en zouden dan ong 11 urr onderweg zijn en later met de overstap meer als 16 uur.Met een kindje van 3 is dat wel erg lang.
Nou het moet niet gekker worden. Ik heb de reis omgeboekt nadat de reisorganisatie mij per mail een nieuwe offerte heeft gestuurd.Deze was 200 duurder. Nu bellen ze me na een week op dat het duurder gaat worden omdat ze vergeten was het hotel erbij te zetten,ze heeft dus de oude prijs icl hotel vergelijkt met de nieuwe prijs excl hotel. Ik ben nu achteraf bijna 450 duurder uit!Ik ga morgen echt verhaal halen want hun maken een fout en ik kan weer betalen. Het is al een dure reis en dan ga je naar een reisburo zodat ze je goed adviseren en dan maken ze de ene na de andere fout ! Ik ben echt laaiend!