spoedvraag vlucht geboekt bij reisbureau en nu verandert er ineens wat

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    #1 Yellowsun, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2012
    We hebben in november tickets via het reisbureau geboekt naar bangkok. Er was mij verteld dat dit een rechtstreekse vlucht was zonder overstappen.
    Nu kom ik er per toeval achter dat airberlin een tussenstop heeft in abudabi.
    Kan ik mijn reisbureau daarop aanspreken en ze het ticket laten omboeken naar een rechtstreekse vlucht of heb ik nu pech?
    Hun hebben mij nl deze vlucht geadviseerd.

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik zou even bij het reisbureau langsgaan of even bellen en het verhaal uitleggen.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee denk niet dat je daar iets mee kan. zal wel staan in de kleine lettertjes

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je kan het altijd proberen.
    Ik zou het ze in iedergeval wel laten weten dat ik daar absoluut niet blij mee zou zijn.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Volgens mij is airberlin een charter toch ? Dan heb je geen poot om op te staan. Charters kunnen en mogen wijzigen in schema tot op de dag van vertrek.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb je een tussenstop of een overstap? Ik denk dat je bij een tussenstop niet veel kunt doen, maar bij een overstap zou ik zeker verhaal halen bij het reisbureau.

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vaak staat het in de kleine lettertjes bij je overeenkomst.

Wij hadden op het eerste gezicht ook geen tussenstop op onze vlucht naar Curacao, maar het is 9 van de 10 keer wel zo en nu bleek dat dus ook het geval te zijn.
    Op de heenweg een tussenstop *aruba* en terugweg ook een tussenstop *bonaire*

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een tussenstop geldt als een rechtstreekse vlucht. Dit betekent dat het vliegtuig landt tussendoor, maar dat jij niet uit het vliegtuig gaat of bij de gate kan gaan zitten, maar weer teruggaat in datzelfde vliegtuig.

Een overstap is totaal iets anders, dan ga je wel naar een ander vliegtuig.

9. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    ja we hebben een overstap zelfs naar een andere maatschappij. Dat wil ik dus niet.We kozen er juist voor om niet te hoeven overstappen en hebben daarom die vlucht geboekt

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dan zou ik ff het reisburo bellen. Airlines mogen van alles en kunnen dus ook die vluchten wijzigen zoals het hun uitkomt. Daar kan het reisburo ansich niets aan doen. Alleen als zij je een ander ticket hebben verkocht dan dat zij uiteindelijk hebben geboekt dan is het ander koek.

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    gelukkig heb ik kostenloos kunnen annuleren.Heb nu een andere vlucht geboekt maar ben wel 200 euro meer kwijt helaas

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    oh, wat gaf het reisburo aan voor reden? Hadden ze een fout gemaakt?? want dan vind ik dat je die 200 moet terugkrijgen van hun

13. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Nee schijnbaar heeft airberlin dit veranderd en wist ik het zelf eerder als het reisbureau,zij waren nog niet door de maatschappij op de hoogte gesteld.Ik heb kosteloos kunnen annuleren .
    Ze hebben nu voor mij een andere vlucht gezocht bij een andere maatschappij.
    Ik ben wel blij want we zouden eerst een rechtstreekse vlucht hebben en zouden dan ong 11 urr onderweg zijn en later met de overstap meer als 16 uur.Met een kindje van 3 is dat wel erg lang.

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Nou het moet niet gekker worden. Ik heb de reis omgeboekt nadat de reisorganisatie mij per mail een nieuwe offerte heeft gestuurd.Deze was €200 duurder. Nu bellen ze me na een week op dat het duurder gaat worden omdat ze vergeten was het hotel erbij te zetten,ze heeft dus de oude prijs icl hotel vergelijkt met de nieuwe prijs excl hotel. Ik ben nu achteraf bijna €450 duurder uit!Ik ga morgen echt verhaal halen want hun maken een fout en ik kan weer betalen. Het is al een dure reis en dan ga je naar een reisburo zodat ze je goed adviseren en dan maken ze de ene na de andere fout ! Ik ben echt laaiend!

Deel Deze Pagina