Caravan, waar slapen kids?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mammaaa, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    We zijn vorig jaar met de caravan op vakantie geweest in Nederland.
    Onze dochter vond het echt geweldig. Nu zijn we een beetje aan het oriënteren op een vakantie voor volgend jaar.
    Ik vind haar echt te jong voor een tentje naast de caravan. (Of is dat mijn verbeelding?)
    In de caravan hebben we vorig jaar met zn 3 geslapen. Dochter op 1 bed en wij in het grote bed.

    Doordat we haar bed maar "half" hadden opgezet konden we makkelijk in en uit lopen. Als we dat bed als 2 persoon opmaken dan is de doorgang amper te doen. Dus eigenlijk geen optie...

    Het enige wat ik dan kan bedenken is een aanrits tent aan de voortent ofzo? Een andere caravan is geen optie ;) wij hebben zelf geen rijbewijs ervoor en deze kunnen we gebruiken van schoonouders die ook hem willen brengen naar een camping :)

    Nu zaten mijn man en ik te denken, hoe doen andere dat?

    Wij hebben dus 2 volwassenen, 1 meisje van dan 6,5 en 1 zoontje van dan 1...
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zou ze toch graag naast me willen hebben in dezelfde ruimte. Wij hebben maar een tent, maar ik wil ze kunnen zien en horen ademen. Bij mijn ouders lagen we altijd in de caravan, dat moest idd opgedekt worden iedere avond. Alleen buiten laten slapen zie ik idd wel vaker bij kids vanaf 8/9 jaar, maar ik ben een bangepoepert XD
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Kun je niet zo'n deryan tentje op de vloer van de caravan zetten? Kleiner dan een bed en kun je makkelijk uit en in elkaar zetten/verplaatsen.
    Een 6 jarige in eigen tent zou ik ook niet doen.
     
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.605
    3.852
    113
    Dat past niet, tenminste niet in de caravan van mijn ouders waar wij altijd mee gaan. En als ik het zo lees ook niet in die van TS
     
  5. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Goh, lastig. Ik zou ook mijn zesjarige nog niet alleen laten slapen buiten de caravan, buiten de voortent. Ik vermoed dat de beste optie een uitbouw aan de voortent is met een slaapcabine erin en dan bv de deur van de caravan openlaten ‘s nachts. Andere optie is een klein tentje kopen bij de Lidl ofzo met opblaasbare “poten” en deze ‘s nachts in de voortent zetten en dochter daarin laten slapen en dan dus ook de deur openlaten zodat je wel contact hebt zeg maar. (Tentje dus niet met haringen in de grond maar los en dan kun je hem overdag zo buiten zetten) Hebben wij laatst ook gedaan, werkte erg goed.
     
  6. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Pop-uptentje in de voortent een optie?
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.595
    3.976
    113
    Hoe is de indeling van de caravan dan dat je er als het bed staat niet meer langs kan?!

    meestal heb je een rondzit of treinzit die je ombouwt, maar die nemen geen vloerruimte weg. Wat wij doen als onze kinderen naar bed gaan is ze te slapen leggen op het vaste bed. En het andere bed bouwen we pas om als wij gaan slapen, is dat een optie? Dat je het bed pas ombouwt als je zelf gaat slapen en als je wakker wordt meteen weer terug bouwt?

    Een tentje in de voortent zou ook kunnen, maar niet iedere 6 jarige is heldhaftig genoeg om alleen te slapen. De mijne in iedergeval niet.
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben een vouwwagen, daar zijn 2 2- persoons slaap plekken in de wagenbak.
    Zoontje en ik liggen op het ene, en mijn man op de andere.
    Als zoontje oud genoeg is, slaapt ie alleen op onze plek en ik bij m'n man.

    Is een vouwwagen geen optie? Je hebt hele handige en dan heb je meer ruimte dan in een kleine caravan.
     
  9. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal dames! Fijn om te lezen hoe andere het doen!

    Ik denk dat een optie dan is telkens het bed opbouwen en afbreken of een extra cabine in de voortent..

    En misschien dan mijn man op bed met dan mijn 1 jarige zoon en ik met dochter. Ik denk niet dat dochter en zoon samen op 1 bed echt gaat lukken als hij pas net 1 is.. we blijven nog even denken in ieder geval ;)
     
  10. Simmiee

    Simmiee Actief lid

    15 apr 2015
    396
    222
    43
    In onze caravan is het ook krap als ik het bed van onze dochter uitbouw tot een groter bed. Aankomend zomer moet het wel met 2 kinderen. Voordeel is wel dat we veelal in de voortent en buiten leven en dat ik die caravan gewoon niet elke keer in hoef en als het moet, tjah dan moet ik even krap langs het uitgebouwde bed schuifelen.
    Tip als je 2 kinderen van verschillende leeftijd in een groot bed wil laten slapen; wij doen er een bedhekje tussen.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  11. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Ik sliep met de 2 jongens in het ene bed en m’n man sliep alleen. Ging prima. Ik weet alleen nog niet hoe we het gaan doen als straks de derde er is. Ik denk dat de enige optie voor ons dan is om de caravan te verkopen en eentje met een stapelbed erin er voor terug te kopen. Dan kunnen de twee oudste in het stapelbed en kunnen we met de baby in het grote bed. Samen slapen gaan we toch ook gewoon thuis doen als ze straks geboren is.
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Maar je hebt toch ergens wel wat ruimte op de grond? Zo'n tentje stap je ook zo over heen.
     
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.048
    3.512
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat je dochter later naar bed gaat dan zoon? Hier ging dat altijd wel goed: jongste eerst naar bed en tegen de tijd dat de oudste naar bed ging, sliep de jongste al en die ging er dan gewoon rustig naast liggen.
    De hele vakantie apart liggen van je man lijkt me ook zo ongezellig...
     
  14. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Is ook wel erg ongezellig ja maar ben benieuwd of het zou gaan.. eerst maar zien wat voor jongetje het gaat worden.. misschien een makkelijke slaper dan kan het wel ja. Onze dochter is alleen wel echt een enorme wiebelkont in bed ;)
     
  15. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Nee dat past idd echt niet.. een looppas van een caravan is een halve meter ofzo? Weet niet precies maar erg smal..
     
  16. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Je zegt dat een eigen caravan geen optie is ivm een rijbewijs. Bedoel je daarmee een aanhanger rijbewijs? Want anders is een (lichtgewicht) caravan met stapelbed misschien een optie, tot een bepaald gewicht mag je namelijk met een gewoon rijbewijs..

    En als jullie helemaal geen rijbewijs hebben, degene die deze caravan op plek zet, wil misschien jullie eigen ook wel op plek zetten?

    Wij hebben een stapelbed in een lichtgewicht caravan. Is een 2 persoons zitje waarbij je van het zitje en bed kunt maken, en van de kaartjes erboven maak je het tweede bed .

    Aan de andere kant hebben we een 4 zit, die we ombouwen naar ons bed.
    Die laten wij altijd liggen, maar wij leven dan ook alleen in de voortent.. Onze caravan is onze slaapkamer met badkamer /wc als het ware ;)

    Als nummer 3 er is, gaan de andere 2 in de uitbouw..
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben blijkbaar een ontaarde moeder :)
    Volgend jaar gaan wij ook weer naar de camping en ik heb voor mijn (dan) 5 jarige en voor mijn (dan) 7 jarige een eigen tentje. De oudste (8) slaapt bij mij (ass).
    Ik werd gek van dat geruzie met z’n allen bij elkaar (man gaat niet mee).

    1 kanttekening (maar principe blijft hetzelfde): we hebben geen caravan maar een grote tent (en dus twee kleine slaaptentjes volgend jaar).
     
  18. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Bedankt voor de tip van de lichtgewicht!
    We hebben idd geen aanhanger rijbewijs ;) echter hebben we ook 2 auto's zonder trekhaak hoor haha

    We hebben vorig jaar "getest" met dochter alleen of we het wat vonden. Dit gaan we komend jaar nog eens doen met 2 kids.. evt dan gaan we kijken of we iets zelf willen of niet..

    We zijn een beetje luxere types als het om vakantie gaat maar voor de kids vind je op een camping zo veel meer aansluiting dan in een huisje of hotel vind ik..
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  19. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Hoe durf je.. ga je schamen haha!
    Nee maar wel fijn dat ze elkaar hebben (5 en 7 samen). Ik weet ook niet of mn dochter alleen in tentje zou slapen hoor.. misschien in de voortent een tent dan wel maar anders..
     
  20. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.605
    3.852
    113
    Nooit in een tourcaravan geweest zeker?
    Nee daar is absoluut geen ruimte voor!
    Ene bed is een vast bed dwars in de caravan zeg maar, het andere is een treinzit die in de lengterichting een bed is als je het ombouwt.
    Dan blijft er een doorgang over van misschien 30-40 cm of zo op kniehoogte, waar je dus best langs kan stappen, maar het ene deurtje van het keukentje kan dan al niet volledig open.
    Geeft voor ons allemaal niks. We leven vnl buiten of in de voortent en in de caravan slapen we en koken we. Verder niks.

    Ik zou dus in dit geval een uitbouw in de voortent doen of een los tentje idd in de voortent, maar dat zou niet passen met tafel en stoelen er in.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina