Iets wat ik toch al wel heel lang wil... Nu heb ik mijn zinnen op Ierland gezet. Ik weet nog niet hoe lang, misschien eerst s een weekje. Nu ben ik op zoek naar tips..ik ga alleen,is dat te doen daar? Welke plekjes zijn mooi? Waar overnachten enz. Alle tips zijn welkom.
Ik heb vier maanden in Ierland gezeten een paar jaar geleden. Het zuiden is mooi, Cork en zuidelijker. En makkelijk, rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Cork en vanaf Cork gaat er een bus naar zowat overal. Was ook een prachtig plaatsje aan de kust maar ik kom even niet meer op de naam... Kom ik op terug als ik het me herinner. Qua overnachten geen idee, ik was daar au pair en heb wel de omgeving gezien maar overnachtte altijd weer bij het gezin. Maar ik zou zeker omgeving Cork aandoen als je de kans krijgt.
Oh en in Ierland ben je nooit alleen . In ieder geval daar waar ik zat. Waar je ook komt, je bent meteen onderdeel van de familie. Ieren zijn zo gastvrij.
Sluit ik me bij aan! In Cork gewoond voor een jaar (door werk man reizen we de hele wereld over) en hoop dat we daar weer terug kunnen keren. De Ieren zijn geweldig. Kan me herinneren dat we voor het eerst daar waren en op zoek waren naar een eettentje. We vroegen iemand en die zei, ja hoor ik loop wel even met jullie mee haha. Nooit eerder meegemaakt. Kinsale is een leuk plaatsje, Clonakilty heeft mooie stranden dichtbij. Je hebt er 4 seizoenen op 1 dag, veel regen maar wel prachtig. Dublin bijv vond ik persoonlijk minder dan Cork. De cliffs of Moher moeten fantastisch zijn, maar in Cork omgeving heb je de Ballycotton cliffs die ook de moeite waard zijn. Als ik alle namen goed onthouden heb.
Dankjullie. Ik vraag me ook af hoe het zit met overnachten. Als je bijvoorbeeld een beetje rond wilt trekken, moet je dan alles van te voren geboekt hebben of kan dat ook op het laatste moment? En wat is dan slimmer, een hostel of b&b of hotel. Dat laatste is vrij prijzig heb ik begrepen. En met de bus reizen, waar koop je je busticket? In de bus zelf of in een winkel? Zijn er meer mensen hier die zoiets gedaan hebben? Is het te doen als vrouw alleen?
Ik heb dit vorig jaar gedaan met ons gezin! We hebben gevogen op belfast (was het goedkoopste) en met huurauto hebben we een rondje gemaakt. Onze kids toen 5 en net 8 vonden het geweldig, ondanks dat we veel in de auto zaten, want we hebben veel gezien. https://goo.gl/maps/L7HSLsy7pky Deze hebben we gereden. Het was er in de mei vakantie vreselijk koud, we hebben alles gezien; natte sneeuw, hagel, regen maar ook zonneschijn. Mensen zijn heel gastvrij, zeker als je vertelt dat je uit Nederland komt (ze dacht bij ons dat we uit Engeland kwamen, omdat we de taal zo goed spraken, toen ze wisten van hoe of wat, werden ze (nog) minder gereserveerd. Wij hebben Malin Head gezien, Sleeve Leaque, Down patrick head en fantastische route gereden bij Castlebar, via westport naar de R335! echt geweldig, heldere blauwe zeeen en zo ineens in de bergen met sneeuwtoppen! Maar vergis je niet in het linksrijden en de afstanden. 100 km wegen, kan je maar 85 want het lopen rustig schapen langs de kant van de weg. Ook liggen er woningen aan 100 km wegen. Wat betreft overnachtingen, waren de hotels goedkoper dan B&B Zoals deze; Breaffy House Hotel - Breaffy Woods Hotel | Breaffy Resort Mayo en deze in Sligo Clarion Hotel Sligo | 4* Luxury Hotel In Sligo Voor ong 70 euro 100 euro per nacht voor 4 personen! Mocht je nog vragen hebben, vragen staat vrij! hahahah Wij gaan zeker terug en dan gaan we de hele route rijden: Home | Wild Atlantic Way
Kinsale! Die bedoelde ik in mijn eerdere bericht. En als ik het me goed herinner gaat er een rechtstreekse bus vanuit Cork naar Kinsale, of het was met 1 overstap, dat kan ook... Qua vrouw alleen: prima te doen! Ik heb als vrouw alleen rondgereisd in Egypte en dat ook overleefd. Ierland was daarna een makkie. Voor zover ik me herinner kocht ik mijn busticket gewoon in de bus bij de chauffeur. Maar het is wel ruim 3,5 jaar geleden dus dat soort details zijn een beetje vervaagd.