Buggy mee of loopfiets?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lumiere, 8 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij vertrekken vlg week naar Landal Zutendaal in Belgisch Limburg. Heerlijk een jaartje dichtbij huis en geen daglange autorit :D

Nu zijn we nog in dubio of we voor onze zoon van net 4 de buggy of zijn loopfiets meenemen. Mijn vriend wil proberen allebei in de auto te krijgen, maar hij weet nog niet of dat lukt.

Buggy: handiger als we bv een dorpje bezoeken, winkels en wandelen op de weg.
    Maar...ik ken mijn zoon, die wil dan ook alleen maar in de buggy zitten. Plus weet ik niet of we met de buggy in de bossen en heide goed kunnen rijden.

Loopfiets: daarmee kan hij zonder moeheid 5.5km mee door de bossen, beweegt hij zelf ook en we hoeven hem niet te duwen. En de loopfiets neemt veel minder plek in. Maar in een dorpje rijdt hij iedereen ondersteboven is onze ervaring. En als het echt los zand is kan hij met loopfiets ook niet door de bossen. Ik weet ook niet hoe heuvelachtig het daar is. Hij is eigenlijk te groot voor de loopfiets, kan ook allang zonder zijwieltjes fietsen maar dan moeten wij rennen :roflmao:

Ik neig ernaar om toch de buggy mee te nemen. Ook uit eigen gemak zodat we minder "gezeur" hebben als we een stukje moeten lopen.
    Wat we ong willen doen: korte wandelingen door de bossen, in NL-Limburg de grotten in, missch dierentuin (buggyhuur daar?) speeltuinen en met de stoomtrein. En keer naar Maastricht.

Vorig jaar hebben we met hem in de buggy een berg beklommen via een route van 25km, mensen op de top waren erg verbaasd dat wij daar met een buggy aan kwamen sjouwen :roflmao:
    Maar hij is inmiddels 4, en ik vraag me af of het nog goed is als hij overal in de buggy zit.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Eigenlijk geef je het zelf al aan, hij is ondertussen wat te oud voor een buggy.
    Ik zou de buggy dan ook thuis laten en proberen om hem gewoon te laten lopen. Je zou de loopfiets eventueel kunnen meenemen als 'speelgoed' op het park zelf?
    Als jullie bijvoorbeeld de bossen ingaan, kan hij af en toe lekker een stukje rennen, maar bijvoorbeeld ook makkelijk op zijn hurken een paddestoel ontdekken.

3. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.515
    854
    113
    Vrouw
    Geen buggy 4 jaar is echt te groot uitzonderingen daar gelaten.
    Lekker laten lopen en met de loop fiets.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Geen buggy meenemen en loopfiets gewoon op het park laten.
    Hij kan toch gewoon lopen?

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Inderdaad buggy thuis, loopfiets mee als speelgoed op het park.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou deze vraag eerder bij een 2-jarige verwachten.
    Zou bij een kind van 4 geen buggy meenemen, maar een loopfiets(of gewoon niks en zelf lopen).

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Elk kind is anders en dat is goed natuurlijk. Maar wij nemen echt geen buggy meer mee voor onze (bijna) 4 jarige zoon. Vorig jaar op vakantie hebben we nog wel een rugdrager meegenomen maar toen gingen we veel wandelen (steden bezoeken enzo).

Zeker de loopfiets meenemen! Maar pas alsjeblieft goed op in Limburg. Wij zaten een paar weken geleden op de Duitse eerste hulp omdat de heuvel ineens wel erg steil naar beneden ging. Hechtingen in z’n kin.
    naar boven is eigenlijk ook niet handig op de loopfiets.

Hij zit ook nog wel eens op papas nek. Even uitrusten.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    Ik kan me bij beiden eigenlijk niks meer voorstellen op vakantie. Onze 3 jarige vindt zijn step of loopfiets geweldig maar die neem ik echt niet mee met wandelingen omdat hij veel te hard gaat. Dan raken we hem kwijt of de lol is er snel af omdat hij dicht bij ons moet blijven en hij dus veel te langzaam gaat naar zijn zin.
    De buggy gebruiken we al een jaar zo goed als niet meer, tot hij bijna drie was een enkele keer in een stad om het voor onszelf makkelijker te maken. Maar wandelen doet hij gewoon zelf, bijna elke zondag 1 a 1,5 uur. Dat deden ze op die leeftijd alledrie eigenlijk al wel.
    Dus ik zou de buggy opruimen en loopfiets evt voor op het park.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Die heuvels inderdaad....
    Als hij vindt dat hij moe is gaat hij jengelen als een dreumes, beentjes zoooooooo moe etc. Na 200 meter. Dan kunnen we hem dragen of elke stap is zeuren.

Ik zit het hier even te overleggen met mijn vriend, die zegt nu ook dat hij eigenlijk vindt dat onze zoon te groot is voor de buggy en dat tot 2km gewoon te lopen moet zijn voor hem en tot 5km met loopfiets. Dat is dan wel voornamelijk in de bossen.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    Hier loopt de 2 jarige zelfs zonder loopfiets of buggy mee, maar de oudste deed dat ook veeel minder goed die ging vaak op de loopfiets en dat ging prima. Ik zou ook gewoon afspreken met je zoon, tot dat paaltje of tot die boom en daar wachten. Dan kan hij ook niet iedereen omver rijden.
    Een buggy zou ik niet doen hoor. In dorpjes vaak helemaal niet handig smalle stoepen, je moet het duwen. Ik winkels sta je onhandig. Over zandige paden door bossen is al helemaal geen doen met een buggy.

11. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    Ik ken je kind natuurlijk niet en weet niet of er een bepaalde (medische) achtergrond is, maar ik zou normaal gesproken geen buggy meenemen. 'Die past niet in de auto jongen, maar je bent 4 en kan best een stuk lopen'.
    Als hij ruim 5 km kan op de loopfiets, moet hij ook een paar km kunnen wandelen met hier en daar een speelmoment of iets bekijken.
    En na de vakantie zou ik de buggy ook wegzetten gelijk.
    Loopfiets zou ik eerder dan meenemen als je wel iets mee wilt. Dan is hij in ieder geval lekker actief bezig ipv lui in de buggy.
    En in stadjes etc gewoon zeggen dat de loopfiets hier echt niet kan.
    Wij namen op die leeftijd een stepje mee, maar alleen voor op de camping zelf.

12. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik zou lekker doen wat jullie denken wat fijn is. Zowel voor jullie als je zoon.
    Wij zitten ook een beetje met dit probleem onze zoon is net 3. Alleen het is dus een wegloper. Loopt dus echt niet van paaltje tot paaltje. En ik mag er niet achter aan rennen ivm scheuring achillespees.
    Hem hebben we als ik alleen loop nog in de buggy vanwege de wandelingen met de hond. Als we met z'n tweeën of zonder hond zijn loopt hij zelf en dit is vaak genoeg.

En toch voor de komende vakantie twijfel ik of we de buggy mee moeten nemen..
    Het maakt het iets makkelijker voor ons. Maar aan de andere kant vind ik hem ook te groot voor een buggy.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    Maar dit is een ander geval, omdat jij zelf niet kan rennen. Dan snap ik het wel enigszins en daarbij is je kindje ook nog een jaar jonger.

14. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik snap niet waarom iedereen zo tegen het gebruik van een buggy is. Mijn dochter is bijna 4 jaar en eigenlijk neem ik standaard de buggy nog mee als we ergens een dagje naar toe gaan of op vakantie gaan. Natuurlijk kan ze prima lopen en maken we ook wandelingen dat zij loopt, haar loopfiets of haar fiets bij zich heeft, maar als ze moe is wil ze vaak even zitten in haar buggy, prima toch. Zie het probleem daar echt niet van in. Daarnaast vind ik de buggy zelf ook handig om spullen in mee te nemen tijdens zo'n dagje, scheelt een hoop gesjouw.
    Dus ik zou als je plek in de auto over hebt de buggy meenemen, maar aan de reacties te lezen ben ik daarin een uitzondering ;)

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een buggy vind ik bij een vierjarige niet nodig meer. Enkel bij een compleet uitputtende dag als efteling bijvoorbeeld misschien nog. Maar anders is hier de regel dat ze dan toch echt moeten stappen.

16. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier ook hoor! Met 4 jaar wilde ze echt niet ver lopen, snel moe. En of dat nou aanstelleritis was of echt maakt weinig uit: je hebt geen leuke dag als je je kind jengelend aan de hand moet meeslepen. Nu ze 5 is gaat het veel beter trouwens, ook door school denk ik, maar tot ze 4,5 was of zo nam ik ook standaard een buggy mee.

Tika86, babbel1983 en mgeul84 vinden dit leuk.
  17. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Helemaal mee eens! Mijn dochter zat met 4 jaar ook nog regelmatig in de buggy.

Tika86 en babbel1983 vinden dit leuk.
  18. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Maar dat is toch ook goed, iedereen zijn eigen mening hierover. Maar lees in dit topic veel dat een buggy bij een 4-jarige echt niet meer kan, dat hij daar te oud voor is. En daar heb ik dan weer een andere mening over :D

Bij ons gaat de buggy dus lekker mee, wil ze even zitten dan kan dat, wil ze lopen dan is dat ook goed.

Bij vliegreizen mag je geloof ik tot het kind 6 jaar oud is een buggy gratis meenemen, dus blijkbaar wordt daar ook gebruik van gemaakt.

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.223
    113
    Home
    nee met 4 jaar echt niet meer
    voor mijn dochter van 3 gebruik ik ook enkel de loopfiets of lopend mits we een hele dag weggaan maar voor kleine afstanden echt geen buggy

maar het is ook maar net of je vaak met ze wandelt mijn kinderen zijn gewend om van jongs af aan al een vrij groot stuk te lopen

20. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ik zou voor 4 jaar ook echt geen buggy meer gebruiken. Mijn zoon liep vanaf 2,5 al alles zelf en mijn dochter is nu 2 jaar en gaat er ook niet meer in. Ik mis hem zelf wel voor alle spullen met een dagje dierentuin bijvoorbeeld haha.

Voor onze vakantie zijn we nu van plan een loopfiets voor dochter mee te nemen en zo'n opvouwbaar stepje voor zoon. Neemt allebei niet te veel ruimte in maar kunnen ze zich toch leuk mee vermaken.

Deel Deze Pagina