Wie weet er leuke campings langs de snelweg in Frankrijk? Wij willen volgend jaar graag weer naar Frankrijk. De regio is nog niet zeker, maar het wordt wel richting het zuid kust / zuid-west kust. Dat is vrij ver rijden en met de kinderen wil ik liever niet te lang rijden. Dus zoeken we overnachtingscampings in de buurt van de snelweg. We zitten er aan te denken om de rit in 3 dagen te rijden. Als er een leuke camping bij zit is het de bedoeling daar een paar dagen te blijven en dan weer verder te rijden.
Niemand leuke overnachtingscampings? Ik zal mijn ervaringen delen: Camping municipal Macon: voor een municipal is het een hele mooie camping. Redelijk grote plekken. Met zwembad en snackbar. Handig zodat je 's avonds niet nog hoeft te koken. De MacDonalds die er vlakbij zit was toen wij er waren (2019) afgebrand. Net buiten de camping zit een benzinestation en een Lidl. Nadeeltje: het is een populaire camping, dus ik zou vooraf reserveren.
Voor de mensen die níet via de A6 naar het zuiden rijden: vlak langs de A77 heb je in La Charité sur Loire een hele leuke camping op een eilandje in de Loire. Je loopt zo de brug over het hele leuke historische stadje in, in juli en augustus is het municipal zwembad open (ligt pal tegen de camping aan), en je kunt in de Loire zwemmen. https://entreprisefrery.fr/lacharitesurloire/