Hoi allemaal, In juni gaan we 15 dagen naar Zakynthos, met onze dochter van dan 11 maanden. De vakantie zal dus voor het eerst heel anders worden dan anders. Maar ik vraag me natuurljik af, hoe anders? We gaan overigens met -waarschijnlijk- 2 andere stellen (zonder kinderen verder) Een leuke en bekende excursie bijvoorbeeld is een halve dag met een boot met 30 man mee het water op. Zwemmen her en der en eten op de boot. Erg leuk. Doen we altijd, maar nu? Of een dagje met de bus en dan een tour over het eiland, met heel veel stops. En misschien zijn er zo nog wat meer dingen.. Maar bovenstaande 2 vond ik erg leuk om te doen (4 jaar geleden ofzo, toen we er ook waren) . Maar gaat dat met een kleintje? Of zit je echt toch alleen vast aan je appartementje en dan aan je eigen huurauto eventueel? Ik ben erg benieuwd hoe anderen dat gedaan hebben, en hoe jullie vakantie er zo'n beetje uitzag. groetjes Athina
Ik zou met een kindje van die leeftijd niet op een boot gaan, maar een dagje met een bus zou je best kunnen proberen. Het is toch een andere vakantie dan eerst, lekker naar het strand en met zand en water spelen is op die leeftijd geweldig. 's Avonds zit je toch meer vast aan je appartement als je kindje gaat slapen, maar misschien wil een ander stel een keer oppassen zodat jullie ook even weg kunnen.
Ligt een beetje aan je kindje denk ik. Eva zou het verschrikkelijk vinden, ze wil gewoon zelf van alles doen. En ik neem aan dat dat op een boot en in de bus niet kan... kruipen dus enzo bedoel ik. Als je een redelijk rustig kindje hebt die zich ook makkelijk een half uur kan vermaken met om zich heen kijken en een boekje lezen ofzo, wordt het al wat makkelijker.
Ik zou dan eerder een auto huren en op eigen houtje het eiland verkennen. Dan kun je stoppen, even wandelen of zwemmen en eten wanneer je wilt ipv op het schema van de bus. Op een boot zou ik ook niet zo gauw doen. Ik vind het zelf altijd al zo oncomfortabel op van die harde bankjes/stoelen heel de dag. En een kind van die leeftijd slaapt meestal nog wel 1 of 2 keer per dag, dat komt er dan ook niet van en als ze het zat is, kun je niet zomaar vertrekken. Lijkt mij niet zo erg ontspannend, eigenlijk.
Wij zijn een paar dagen naar taiwan geweest toen melissa 11 maanden was... In principe geen problemen mee gehad.. ze ging gewoon mee in de draagzak naar de museums en andere bezienswaardigheden, kon ze ook lekker slapen en in de bus had ze ook lekker geslapen... We hebben ook een vissersdorpje bezocht, erg leuk, Melissa ook in de draagzak... Maarre, de boot op, dat durfden we niet, was er veelste bang voor dat er iets gebeurde.... mijn man en ik waren nog naar de nachtmarkt geweest, zonder mijn meisie. Gelukkig was mijn moeder mee en die wou niet naar de nachtmarkt, dus zij paste op... Verder hebben we het erg rustig aan gedaan...
Wij zijn vorig jaar met ons zoontje naar Griekenland geweest, hij was toen 13 maanden. Wij hebben geen enkele excursie gemaakt. Ik had daar echt geen zin in met die hitte en dan de hele dag op sjouw met de kleine. Onze dagen zagen er heel relaxed uit: wakker worden, ontbijten, rond een uur of 11 richting strand tot een uur of 4 (hij sliep op het strand in de buggy) en dan terug naar het appartement, nog even zwemmen, douchen en daarna lekker uit eten. Rond 21.30 ging mijn zoontje dan naar bed en namen wij nog een afzakkertje op ons terras (soms met de buren). Dit beviel ons prima, zo'n relaxte vakantie hadden we nog nooit gehad. Doen we dit jaar dus weer.
Bedankt alvast voor de reacties . Fae is nu een vrij rustig kindje, maarja, of dat straks ook zo is als ze een beetje kan lopen? Verder zijn we niet echte strand mensen. We houden wel van de zee om te snorkelen, maar vooral ook om te tennisen, frisbeeen etc. Daar is de zee bij Agios Sostis ook perfect voor trouwens , je kant tot 50 meter het water in en dan sta je nog hartstikke ondiep. Maar hele dagen strand, dat houden wij nog geen dag vol Fijn dat het bij jullie zo goed ging kitty. Wij hebben ook een draagzak, maar ik weet niet zo goed of dat nog gaat met 11 maanden. Maar het is zeker iets om te onthouden. Ze vind het nu in elk geval superleuk nog in de zak. Ik ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn
Onze meid is aan de kleine kant, maar het ging hartstikke goed... In principe kunnen ze er in tot een kilo of 10, hangt van je draagzak af... Maar, met een extra doek om de middel als extra ondersteuning kan hij nog een paar kilo extra aan... succes ermee en geniet er van...