Mijn man en ik hebben een verre reis van 3 weken gepland ( voor volgend jaar) Dit willen wij zonder ons kind gaan doen, omdat het gewoonweg te ver reizen is en te warm en intensief. Mijn schoonouders willen met liefde oppassen (ons kind is dan 1jr) Wie zou er ook zonder kind op vakantie gaan, waarom wel/ niet?
Geen drie weken en niet als mijn kindje pas een jaar zou zijn. Buiten het feit dat ik ze veel te erg zou missen vind ik een jaar best wel heel erg jong om zo lang van zijn ouders weg te zijn Een weekendje zonder mijn hooligans van vier en zeven? Mja. Dat dan weer wel.
Dit is iets wat we heel graag willen doen zonder kind... Ik heb enorm veel opvang om me heen, en natuurlijk ga ik mijn kind missen, maar deze reis zal een speciale betekenis voor ons hebben. Vorige verre reis verliep helaas niet zo goed
Ik vind drie weken een kind achter laten veel te lang. Wij hebben onze dochter meegenomen op rondreis, ook door een warm land.
Drie weken zonder kind? Nee, never nooit niet. Ik heb geen kinderen gekregen om ze vervolgens weer bij iemand achter te laten. Sorry, maar ik zou echt geen reden kunnen bedenken waarom ik zonder mijn kinderen zo lang weg zou gaan. Stel de reis gewoon een paar jaar uit tot je kindje wat ouder is en je hem of haar kan meenemen. Maakt het nog meer bijzonder dan het al was.
Nee zou ik echt niet willen en kunnen. Vakantie is voor ons als gezin en ik vond het juist met de leeftijd van een jaar nog ideaal om ze mee te nemen. Vind er nog wel een verschil inzitten of het een weekend of bijv lang weekend is, maar drie weken: no way! Dat zou er voor zorgen dat ik echt niet zou kunnen genieten (hoe goed de ander ook voor haar zou zorgen!).
Bedankt voor de verschillende reacties dames. Vind drie weken zelf ook wel erg lang, maar durf het niet aan om mijn kleine mee te nemen. @Daantje2011,mag ik vragen door welke landen je allemaal bent gereisd?
Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, wat maakt het nou uit of een forumlid (of je zus, buurman, collega) dit wel/niet zou doen? Ga uit van jezelf en niet van wat een ander daarvan denkt..
Waarom niet de reis een (paar) jaar uitstellen? Dan kan je kindje misschien wel mee of het is minder ingrijpend om ze 3 weken 'achter te laten'
1 week zou ik misschien nog zien zitten, heel misschien 10 dagen. Maar 3 weken ... nee, dank je. Dan mag het nog zo'n speciale reis zijn, maar die zal dan toch zonder mij zijn.
Als jij iets heel graag wilt, en je hebt vertrouwde opvang, en je kan 3 weken zonder je kind..... Waarom niet?
Nee, ik zou haar dan mee nemen. Kan me niet voorstellen dat ik een speciale reis zonder haar zou kunnen doen. Zou wachten tot ze een jaar of 4 is. En dan als gezin gaan.
We gaan zeker wel volgend jaar de reis maken, maar hebben afgesproken dit te korten tot 2 weken.. Heb er zin in !!!
Iedereen doet waar hij/zij zich goed bij voelt. Persoonlijk zou ik nooit zo lang zonder mn kind kunnen en mijn kind ook niet zonder mij haha!Niet eens voor een week...nog niet tenminste.Maar dat komt door andere omstandigheden.Waar ik ook heen zou gaan, ik zou mn kind meenemen of het uitstellen.Maar zo zit ik in elkaar! Ik hoop dat jullie iig gaan genieten van jullie reis en de opvang voor jullie kind is goed geregeld.Dus waarom niet?
Zou ik echt absoluut niet doen. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Wij nemen ons kindje gewoon mee op verre reis en passen ons aan..
Ik zou dit ook never nooit doen.. ik mis hem al als ik 1 een nachtje voor mijn werk weg moet oid. Daarnaast ben ik persoonlijk geen fan van ouders die hun kind "wegbrengen/dumpen" bij een ander om zelf iets leuks te doen.. Een avondje voor uit eten, een weekendje om samen weg te gaan moet kunnen maar 3 weken (of in dit geval 2 weken) vind ik echt niet kunnen.. Maar iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt..
Poeh... Een week zou hier wel de max zijn en dan nog pittig hoor! Evengoed wens ik jullie een hele fijne en mooie reis toe
Als de reis zo belangrijk is dat je em niet uit kunt stellen dan had ik hem voor de geboorte gemaakt. Maar dat is mijn mening. Ik vind al niet dat je een kind voor een weekend kunt dumpen bij een ander laat staan drie weken. Stel dat er in de vakantie iets gebeurt met jullie of je kind, dat zou ik mezelf nooit vergeven. Maar jullie moeten zelf de keus maken of de vakantie belangrijker is dan je kind.