Wij willen de eerste 2 weken van september op vakantie gaan in Frankrijk, maximaal 10u rijden, zodat we toch lekker weer hebben iig. Heeft er iemand tips? We willen een stacaravan en hebben een zoontje van 8 maanden op dat moment. Streek maakt niet heel veel uit, zolang t dus max 10u rijden is. Ook moet er voor ons nog wel wat te beleven zijn. Veel campings sluiten hun restaurant en winkels ed begin september. Dus dat moet nog wel open zijn.
Dan zou ik het zoeken in de Drome of Ardèche. Maar als je vanaf Utrecht rekent (weet niet waar je woont) rij je daar langer als 10 uur op. Kijk eens op het forum van camping Frankrijk. Daar zitten genoeg mensen die je verder kunnen helpen. Niet onbelangrijk het kan in de bergen in september vaak al flink spoken, dus ik zou persoonlijk kijken dat je niet kort aan een rivier staat. Heb al vaker horrorbeelden van langsdrijvende caravans gezien op tv terwijl wij er eerder (in het hoogseizoen) gekampeerd hadden!
Thx, ik ga eens ff rondneuzen. Provance is ook nog een optie. We wonen in brabant, ruim onder utrecht dus hebben wat speling wat dat betreft. Ik had ook een camping in de Vendee streek gezien. Maar geloof dat het weer daar heel wisselend is?
Ik ben echt fan van de Provence. Ik geloof dat wij er, als we in een ruk doorrijden zonder files in 11.00 uur kunnen zijn (zuid Limburg). Kijk eens in de omgeving van Lac ste Croix. Rij je iets langer maar dan zit je ook top, met veelal goed weer. In de omgeving is veel te doen, een heerlijk meer om in te zwemmen.
Le Grand Dague in de Dordogne hebben wij vorig jaar gedaan met onze dochter van toen nog net geen 3 jaar. Vanaf Utrecht zo'n 10 uur rijden, maar wij hebben toch nog een overnachting op een Camping rond Parijs gedaan. Gelijk even Disneyland Parijs bezocht Is ons goed bevallen in het voorseizoen (juni). Fijne camping voor kleine kinderen en fijne stacaravans