Yes we mogen met mijn ouders mee naar Curacao! Heel leuk en heel veel zin in! Ter ere van verjaardag. Heb er alleen niet bij stilgestaan dat ik nu nog zwanger moet worden. En ook al helemaal niet aan het Zika virus gedacht.. Ik heb hier al wat over gezocht en gebeld. Het vanochtend de GGD aan de telefoon gehad en na een die vertelde me niet zwanger te worden als we op vakantie gaan. Mijn vriend en ik zijn volop bezig en hadden ons kindje eigenlijk al verwacht maar na een bbz en lang moeten wachten op een menstruatie zijn we nog niet echt verder. De kans zit er dus in dat ik of niet zwanger ben of net zwanger ben als we in Juni op vakantie gaan. Nu adviseerde de GGD om als ik niet zwanger zou zijn het ook nog eens 2 a 3 maanden na de vakantie uit te stellen. Ik zit met een knoop in mijn maag. Mijn ouders nodigen ons uit voor een droomvakantie voor mijn moeders verjaardag en wij zeggen nee. Mijn gevoel zegt nee maar mij geweten zegt ja want ik wil me moeder niet teleurstellen.
Ik zou dit wel bespreekbaar maken met je ouders. Curaçao is niet enige mooie vakantie bestemming 😉 Misschien staan ze ook wel open voor een andere bestemming.
Hier ben ik het wel mee eens. je hebt al een bbz moeten doorstaan, om dan weer 8 maanden te moeten wachten om ervoor te gaan lijkt me verschrikkelijk. Curacao is een prachtige bestemming, maar in griekenland heb je ook prachtige eilanden, en de Canarische eilanden, of Kaapverdische eilanden zijn misschien ook een optie.
Klopt allebei inderdaad.. ga ook zeggen dat het eigenlijk niet anders gaat voor ons, dit zullen ze zeker begrijpen.. alleen hoe ga ik dit vertellen.. vind het zelf ook ontzettend balen maar de andere optie om te gaan is nog vele malen erger.. vind t zo lullig🙈🙈
Is niet lullig het is de waarheid. Zou er ook zeker niet omheen draaien maar het gewoon duidelijk uitleggen. En vooral niet te lang wachten! Stel eventueel ook wat andere mooie locaties voor.
Heel begrijpelijk dat het lullig voelt, je ouders hebben ook iets super leuks bedacht. maar ze zullen zeker begrijpen dat het geen optie is voor jullie. Gewoon om de tafel gaan zitten, en alles uit leggen. succes!
Mijn beste vriendin is tijdens de kerstvakantie 2 weken naar Curacao geweest en heeft het Zikavirus opgelopen. Ze is er inmiddels weer bovenop, had vooral last van de uitslag. Ik zou het dus idd niet gokken met jullie zwangerschapswens.
Oei!! Dat is idd wel erg recent!! Had gelezen dat t lang kan duren voordat je je weer helemaal de oude voelt! Moet nu nog een week wachten tot ik het kan vertellen maar ben benieuwd! Vind t zo sneu! Maar weet ook dat ze heel graag oma en opa willen worden! Al me moed bij elkaar rapen💪🏼 Onze wens voor een kindje is na de bbz alleen maar groter geworden en voor mij eigenlijk ook geen optie om het uit te stellen tot september..
Misschien willen ze het een jaartje uitstellen zodat jullie met de baby naar curacao kunnen? Kijk eens naar Florida als alternatief? Op Kaapverdische eilanden is ook zika voor zover ik weet. Eigenlijk kun je het best binnen Europa gaan. Misschien iets luxer naar de Canarische eilanden? En bedenk je ook: wil je zwanger met 30 graden in de zon zitten?
Florida is ook zika gebied, daarvoor geldt hetzelfde advies als voor Curacao. Geen goed alternatief dus.
Ik heb zo vermoeden dat ze het helemaal niet erg vinden om de bestemming te wijzigen want geloof dat opa en oma worden nog altijd 1000000 x leuker is dan een vakantie naar waarvan ook naar toe!!!
Ik zou het bespreken en voorstellen de reis met ze te gaan maken incl baby! Echt waar curacao is fantastische bestemming om met (jonge) kinderen heen te gaan. Je kan van alles nog doen met de baby ( strand ligen, happy hours, uit eten in de buitenlucht) en voor je ouders nog meer genieten met hun kleinkind erbij.