Eind april naar NY, wanneer beste boeken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Wijffie75, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zoals titel al zegt, ik wil eind april een paar dagen met mijn dochter naar New York. Wat is volgens jullie de beste tijd om dan te boeken? En hebben jullie nog tips qua verblijf en 'to do'?

Ik ben een aantal jaar geleden met een vriendin geweest en zaten toen in Chelsea, 26th geloof ik. Nu overweeg ik toch wel wat 'centraler' te gaan zitten, meer richting Times Square bedoel ik dan.

Ik weet nog niet precies hoelang ik ga, hangt ook een beetje van de prijzen af natuurlijk. Ik denk iets van 5 of 6 dagen?

Mijn dochter is dan 9, enerzijds nog helemaal gek op Disney en Frozen en lekker speels, anderzijds juist heel erg geïnteresseerd in geschiedenis en 'de wereld'. Dus we zullen én de Disneystore en die mega Toys'R'us (ofzo..) bezoeken en anderzijds juist ook de 'volwassen' dingen. The Rock en Empire State uiteraard, Central Park, Believe it or Not en weet ik veel wat we nog meer gaan doen. Veel gok ik :)

Dus anyway, wanneer beste boeken dus en tips..roept u maar :)

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon nu al gaan kijken naar vluchten e.d. Lijndiensvluchten worden over het algemeen alleen maar duurder hoe dichter je bij de vertrekdatum komt. En ik neem aan dat je aan de vakantie gebonden bent? Dus waarschijnlijk ook niet heel flexibel qua wanneer je heen kunt en dus veel zou kunnen schuiven met je vakantie. Dus ik zou in dat geval vroeg gaan boeken zodat je de beste prijs voor je vlucht hebt. Succes!

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou het ook zo snel mogelijk boeken, het is een hele prettige periode om naar New York te gaan maar dat maakt het ook een populaire periode. Verwacht niet dat het goedkoper zal worden.
    Toys "R" Us is helaas gesloten... Maar nog genoeg andere leuke (kinder)winkels natuurlijk!

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Oh haha wat stom, ik ging er gewoon vanuit dat die er nog gewoon zou zitten, was zo'n mega grote winkel. Maar ja, dat wil niet zeggen dat ie het eeuwig leven heeft natuurlijk :)

Ik wil inderdaad ook wel snel boeken, maar ben afhankelijk van vriendin, zij gaat waarschijnlijk mee, samen met zoon, maar ze weet het nu nog niet. Net gescheiden, nu aan t verhuizen etc.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou nu al voor jullie boeken
    Zal zeer onwaarschijnlijk zijn dat de vlucht en hotel over tijdje helemaal vol zit en anders vliegen hun apart toch

6. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Gewoon de prijzen in de gaten houden. Veel mensen boeken rond de kerstdagen, dan hebben ze tijd om alles uit te zoeken en dan is het ineens druk en gaan de prijzen omhoog. Ik zou uiterlijk eind november boeken en tot die tijd af en toe kijken wat de prijzen doen.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    De vraag is wel, wat is je budget?
    New York is behoorlijk prijzig, ook qua hotels...

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wat je ook kunt doen is voor appartement net buiten ny kijken met keuken kun je met kids altijd zelf koken, en kunnen ze es rustig spelen etc

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Cool, ik ga ook naar NY eind april, de 26e om precies te zijn :)

Ik heb een maand geleden de vliegtickets geboekt. Ik zat even te twijfelen of ik zou wachten op de werelddealweken van KLM in januari. Maar ik heb de gok genomen om nu al te boeken. Misschien dat ik anders 100 euro had kunnen besparen ofzo. Maar ik weet ook dat er veel mensen op die weken wachten en dat je dan veel minder keuze hebt omdat de vluchten snel vol zijn.

Hotel heb ik ook al geboekt :D ik heb op meerdere plekken gelezen dat het steeds duurder wordt naarmate je datum dichtbij komt. Ik wilde ook lekker centraal dus heb om de hoek van Times Square het Yotel geboekt. Hele goede verhalen over gehoord, ben super benieuwd. Die boeking is nog niet betaald, kan tot 24 uur van tevoren kosteloos geannuleerd worden. Dus je zou altijd kunnen kijken bij welke accommodatie dat kan.

10. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Museum of Natural History? Jeweetwel, van Night at the Museum :)

Ik heb trouwens ook zo'n New York pass aangeschaft waarmee je in heel veel dingen kan zonder in de rij te staan. Die kost wel wat, maar als je het uitrekent naar wat alles per stuk kost, ben je goedkoper uit. Je kunt hem op sommige dagen (meestal bij Amerikaanse feestdagen of vakanties) met 20% korting kopen. Zijn een jaar geldig. Dus die heb ik ook al in huis :D

De New York Pass - NewYork.nl

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.864
    113
    Ik zou ook nu boeken en als je vriendin meegaat moet ze dan ook maar apart boeken. Is niet anders ben ik bang.

Wel gaaf hoor, ga ik ook doen met mijn dochtertje over een paar jaar, ze is nu net 7 en vind haar nog net iets te jong.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Leuk Pisum, mag ik vragen wat jij kwijt bent nu, en voor hoelang?

Qua alvast boeken..nee, doe ik niet. Samen uit, samen thuis. We hebben het er gisteren over gehad en afgesproken om binnen een paar weken de knoop door te hakken. Dus dat komt wel goed.

@Molensteen..ik haat koken haha. In NL vind ik dat al niet leuk, laat staan daar haha. En om te koken moet je ook boodschappen doen enzo, dat wil ik niet als ik op vakantie ben :) Maar bedankt voor de tip.

@Zoe, ik heb al wat zitten rondkijken en zag dat ik voor 5nachten zo rond de 1000-1200euro uit zou komen voor hotel en vlucht, per persoon. Dan nog geld om daar te besteden enzo. Dan zou het met 3000 moeten lukken denk ik? Pff, dat moet ik niet hardop zeggen, yikes, 3000 euro uitgeven in een week, daar doe ik normaal bijna 2 maanden mee haha.

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Je mag me alles vragen hoor :D
    Wat wil je weten; vlucht, hotel, iets anders? Wij (ik ga met mijn man) gaan trouwens 6 dagen.

De hele vakantie bij elkaar, dus ook incl. uitstapjes en eten etc. zal uitkomen op 4000 euro ongeveer. Daar heb ik 4 jaar voor gespaard haha! Maar ik heb zoiets van; als ik ga, doe ik het goed. Dus ik heb een cool hotel geboekt met geweldig uitzicht, rechtstreekse vlucht, extra beenruimte, etc etc. Je kunt natuurlijk ook in een hostel gaan of overstappen met het vliegtuig, dan is het veel goedkoper denk ik ;)

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Haha ja het is wel een 'once in a liftetime' ding he :) Nouja, niet helemaal, ik ben er al een keer geweest. Maar toch...

Wij zijn ook al een tijd aan t sparen. M'n dochter doet daar actief aan mee, stopt regelmatig haar extra toegestopte geld in ons NY potje. Heel leuk.

Ik denk dat vooral ons eet-budget lager zal zijn dan bij de meesten, ik gok dat we iets meer Mc's zullen aandoen bijvoorbeeld. Je doet haar nou eenmaal geen plezier met een uitgebreid diner in een mooi restaurant. En veel avond activiteiten zullen er ook niet zijn, ik denk niet dat we met de kids naar een Broadwayshow gaan bijvoorbeeld. Dat scheelt al iets haha. Maar het wordt ook geen hostel en liefst wel rechtstreekse vlucht inderdaad.

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    En, heb je al geboekt? :)
    Ik heb gisteren de ESTA geregeld. Ik doe dingen graag op tijd, haha ;)

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij gaan om de paar jaar naar New York, volgende keer zal onze dochter ook meegaan. Wij zullen er volgende keer inderdaad voor kiezen om buiten Manhattem te zitten. Mijn voorkeur gaat uit naar Brooklyn om ook een rustmoment te hebben. (Eind/in de buurt van een metrolijn)
    Ik vind hotels met kinderen echt vreselijk, dus wij kiezen ook voor een appartement. Met een bank, een tv en een keukentje en een aparte slaapkamer. Eten doen wij altijd buiten de deur daar, kan zo goedkoop of duur als je maar wilt. Maar 'thuis' een theetje zetten, een yoghurtje in de koelkast en met een chippie even niets doen is heerlijk in zo'n hyperactieve stad.
    Alles in New York is top! Met kinderen weet ik nog niet zo goed wat keuk is. In ieder geval het park.
    Veel plezier alvast.

Deel Deze Pagina