Weet iemand of het iets uitmaakt qua warmte naar welk Canarisch eiland je gaat? Als ik naar de gemiddelde temperaturen kijk lijkt het wel uit te maken. Wij willen eind oktober / begin november gaan. We wilden eigenlijk zonder kids gaan en dan verder weg maar we gaan nu toch met z'n vieren en dus ben ik weer aan het kijken voor de Canarische eilanden. Het is dan toch nog wel warm genoeg om in bikini te liggen en te zwemmen in het zwembad of niet?
Wij zijn aantal jaar terug in die periode geweest en toen was het een prima strand temperatuur. Wel hadden we paar dagen veel wind en dat was niet prettig op het strand. Voor het zwembad bij het hotel maakte dat niet uit. Wel is het dan daar nog vroeger donker als hier
Als je in de winterperiode naar de Canarische eilanden gaat, dan zou ik zorgen dat je een hotel hebt met een verwarmd zwembad. Dan kun je prima zwemmen. Wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie naar Tenerife en dan is het meestal zo'n 23-25 graden en juist heerlijk weer om in het zonnetje aan het zwembad te liggen. Goed uit te houden dan. Zwemmen is ook prima mits je dus een verwarmd zwembad hebt, anders is het te koud (zeker voor kinderen). Het is wel zo dat het 's avonds wat meer afkoelt en je dus niet heel lang buiten zit zoals je daar zomers kunt. We zijn ook ooit in november op Fuerteventura en in januari op Gran Canaria geweest en dat was vergelijkbaar met februari op Tenerife qua weer. Ik weet zo niet of een van de eilanden echt warmer is. Maar als je bijvoorbeeld naar Tenerife gaat, moet je wel zorgen dat je in het zuiden zit, want in het noorden kan het qua weer toch wel minder zijn. Maar dat is ook waar de meeste hotels/appartementen zitten (Los Cristianos, Playa de las Americas, Costa Adeje).
Wij zijn een aantal jaren geleden naar Tenerife geweest in begin november en we hadden heerlijk strandweer. We zaten in het Zuiden van het eiland. Het eiland was ook erg mooi met een dierentuin, een waterpark en de vulkaan de Teide. We hebben daar een auto gehuurd en veel gezien.
Helemaal wat Nijn zegt... Ik heb op Lanzarote gewoond en vaak met de kerst op het strand gelegen, in januari weggeregend maar ook heerlijk buiten geleefd. Oktober is vaak nog warm, november wordt het iets minder, maar prima. De avonden kunnen wel fris zijn. En idd dat verwarmde zwembad! Die is best belangrijk.