Wij gaan binnenkort een midweekje naar Landal Eifeler Tor. Een tripje Phantasialand staat al op de planning, maar heeft er iemand nog meer tips voor leuke uitstapjes met 2 actieve jongetjes van 5 en 3 in die omgeving? Een uurtje rijden vinden we geen probleem.
Ik zie nu dat ik precies dit topic al eerder heb geopend, maar daar waren niet heel reacties op, gewoon vergeten daardoor...
Ik zie je andere topic niet zo snel maar zijn je jongens van autos etc? Dan is de nurnburgring wellicht nog wat voor jullie. Deze ligt ook in de eifel. Zit naast dat je rondleiding over het terrein kan krijgen ook een hele hal bij met zaken over de geschiedenis en dingen waar kinderen mee kunnen spelen. Verder heb je ook een wildpark (daun volgens mij?) daar rij je met de auto doorheen, je kan de dieren voeren (zoals bij veel parken in Duitsland) en zit ook een speeltuin en nog een wandelroute door een apengebied bij.
Wij gaan toevallig ook in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar Eifeler Tor! Misschienk kom ik je wel tegen😉 Ik vind het wildpark kasselburg het leukste wildpark van de Eifel. Met een kasteel en wolven. Dat is een uurtje rijden vanaf Eifeler Tor. Mijn andere uitjes in de Eifel zijn allemaal verder rijden omdat Eifeler Tor zo noordelijk ligt. Dinopark Ernzen is heel leuk, Gondwanaland in schiffweiler is een heel spannend dino-museum. In de vulkaaneifel heb je meerdere kleine vulkaanmuseumpjes. Je kunt ook wandelen langs een oude krater en bij Strohn kun je een grote lavabom bekijken Vulkanhaus Strohn mit Vulkancafé
Wild- und Erlebnispark Daun is inderdaad heel leuk, doet een beetje denken aan De Beekse Bergen. Verder kan je prachtig wandelen rondom het stuwmeer bij Kronenburg. Er staan allemaal speeltuintjes dus je wandelt van speeltuin naar speeltuin.