we willen dagje naar nemo. Keer op studie dag of tijdens staking. Is dit museum leuk ook voor 5 jarig meisje? En kunnen we beste met de trein? Of kan het ook met auto prima? Daar ook leuk om te lunchen? Echt een dagvullend programma? Graag jullie ervaringen... ook wel benieuwd wat we beslist moeten doem/zien? Bedankt!
Ik ben er met twee meiden van 9 en 6 geweest, ook op een studiedag. Vond het zelfs op een gewone dag al best druk en er zijn ontzettend veel prikkels (overal bewegen dingen en de verschillende verdiepingen staan met elkaar in verbinding). We vonden het alle 3 wel erg leuk. Toiletten, kluisjes etc. ook allemaal netjes voor elkaar. Restaurant leek mij prima, maar wij zijn simpel voor de patatjes gegaan. Leuk ook dat je op het dak kan, mooi uitzicht. Wij zijn met de trein gegaan, dat vind ik zelf prima als ik in centrum Amsterdam moet zijn en het is vlakbij CS. Wij zijn er echt wel een poos zoet geweest (11-16 uur ofzo?), meiden hebben heel veel dingen vaker gedaan. Veel plezier!
Ja hoor, kan ook prima met 5 jaar, jonger ook nog, al zullen dan niet alle afdelingen even interessant zijn. Wij hebben een museumkaart (entree is maar een paar Euro minder en zo kun je een jaar lang naar musea), echt een hele dag doen we niet, want zelfs met studiedagen kan het druk worden i.v.m. schoolreisjes enzo. Wij nemen de trein, 10 minuutjes lopen vanaf CS. Je kunt bij Nemo lunchen, maar wat ook wel leuk is vanwege het uitzicht is bovenin bij de bibliotheek, daar loop je toch langs.
Wij zijn op zondag geweest en dan kun je gratis parkeren op de weg waar het Scheepvaartmuseum is. Dit ligt tegenover Nemo. De drukte viel toen enorm mee. Op een stakingsdag zou ik nooit gaan. Dan zijn de kinderen in heel Nederland vrij.