Wij zijn op zoek naar een leuke camping in Frankrijk op niet al te lange afstand. We willen maximaal 8 uur rijden naar onze bestemming vanaf Rotterdam Er is zo megaveel aanbod en het is soms zo lastig dan heb ik een leuke gevonden dan zit hij te ver weg. Of heeft iemand een site waar ik beter kan zoeken dan bij D-reizen? Want daar kan ik niet goed de regio's aangeven. Wat zoeken wij verder? een stacaravan die niet op 2 meter van de buurman staat. (het hoeft ook geen mega grote tuin te zijn. maar ook niet te dicht op elkaar.) een zwembad. het liefst met een glijbaan die leuk genoeg is voor een tiener. Een winkeltje. Dit mag ook op loopafstand van de camping zijn. Verder hebben we niet zoveel eisen. Het zou leuk zijn als het op loopafstand van een strand is, maar dat is zeker niet onze 1e vereisten. Ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum maar dan krijg ik zoveel zoekresultaten die niet aansluiten bij mijn vraag dat het geen nut heeft. Alvast bedankt!
huttopia heeft leuke campings en een andere passend bij je online naam Flower campings. meestal wat kleinschaliger, sommige met een zwembad, soms met een zwemmeer. 8 uur rijden is zo'n 800 km, dan zit je net ten zuiden van normandie, tot aan de franse jura. mooie regio's!
Sites vacanselect Vacansoleil Roan Capfun Allcamps als je een camping gevonden hebt en deze op google invoert krijg je alle opties om te boeken en mss ook wel direct via de camping
https://www.sandaya.nl/onze-campings/les-alicourts Hier zijn wij van de zomer geweest. Geweldig zwembad al helemaal voor je tiener! De stacaravans stonden ruim op gezet en genoeg privacy. Geen strand wel een zwem meer met strandje.
Wat leuk! Wij vonden het ook echt een aanrader.. Alleen was het best wel koud al in sept dus het zwembad was buiten wel fris. En de omgeving is vrij saai. Weinig in de omgeving dichtbij. Maar verder een leuke camping
Wij waren er ook in September! Twee keer een weekend (11 en 18) - wie weet zijn we elkaar onbewust tegengekomen . De omgeving is inderdaad niet heel denderend daar (tenzij je van eindeloze bossen houdt), maar de camping zelf maakt een hoop goed. Er zijn overigens wel echt leuke stadjes/restaurants in de omgeving, maar het is even zoeken...
Toevallig, Wij waren net de week er voor. Wij zijn wel bij een pizzaria geweest in een dorp in de buurt. Verder weinig uit eten geweest het is niet echt onze keuken. Wat voor sta caravan zaten jullie? Of kamperen jullie? Wij zijn bij de dierentuin geweest uurtje er vanaf en Chambord. De bossen zijn idd eindeloos maar niet echt toegangelijk. Maar op het park genoeg te doen. Wel jammer dat de animatie Frans is. Merendeel zijn Nederlanders die komen. Ik vind de organisatie ook erg prettig.
Wij zaten het eerste weekend met Eurocamp nog (was hun laatste seizoen daar), en het tweede weekend in een basic chaletje van de camping zelf, met uitzicht op het meer. De Franse animatie is voor ons dan weer perfect, onze zoon spreekt bij voorkeur Engels, en moet nog steeds heel hard werken aan zijn Frans (hoewel hij hier al zijn hele leven woont), maar ik kan me voorstellen dat het voor de NL kleintjes die nog geen Engels spreken heel lastig is, die taalbarrière.
Doen ze heel moeilijk over zwem shorts? Ik weet dat sommige heel streng zijn en anderen er niet naar kijken. Ik krijg mijn man echt niet in een ballenknijper
in Frankrijk moet je idd vaak een strakke zwembroek aan. Zoek eens op zwembroek jammers, dat zijn wat langere strakke zwembroeken. Vond mijn man beter te accepteren dan zo’n mini strak broekje.
Die losse shorts zijn in principe niet toegestaan, zoals practisch overal in Frankrijk, ik heb er geen ervaring mee heb dat het echt gehandhaafd wordt, mijn vriend draagt altijd gewoon van die zwembroeken met pijpjes. Dat zijn absoluut geen ballenknijpers. Zolang het van zwembroekstof is gemaakt is het OK, het hoeven echt geen Speedo's te zijn.
Mijn man had er een gekocht maar geen enkele man droeg hem daar. Ja Franse mannen maar het gros was Nederlander en allemaal shorts. Voor deze camping waren wij bij een andere camping 2 nachten en daar moest het wel.i In nature village Paris van CenterParcs waar we de laatste paar dagen waren kon je ook met shorts. Hij was er ook erg blij mee haha
Ik had het idee dat ze bij Sandaya er wel naar kijken - die zwembroeken, maar misschien was dat alleen op dat park toen? Ik moet zeggen dat de animatie op Sandaya technisch gezien súper is. Maar voor de kinderen een stuk lastiger... Op de Flower camping was een jong meisje die heel snel met haar telefoon aan kwam om alles duidelijk te maken via google translate aan onze kinderen. En op Sandaya, waar eigenlijk een groter, proffesioneler team stond, hingen onze kinderen er maar wat bij en moesten wij er vaak toch wel bij blijven om het gebrekkige engels wat 1 van de 4 sprak (de rest helemaal niet) te vertalen. De communicatie moest echt uit óns komen en de kinderen, animatieteam leek voldoende te hebben aan de franse kinderen. Op de flower camping werd dus ook naderhand nog doorgespeeld met de franse kinderen en werd er over en weer gevraagd of ze meededen (nog steeds met google translate bij de hand!) - op de Sandaya camping was het een stukje onpersoonlijker.. Maar oke - het is net als met school / ziekenhuizen etc: Als de arts/ docent die je treft goed is, dan is álles gelijk goed zeg maar. Het kleurt de hele ervaring meteen.
Wij komen inmiddels een jaar of 4 heel regelmatig op les Alicourts, maar merken wel dat het animatieteam per jaar heel erg verschilt. Het hangt dus ook echt van het personeel af.
Wij zijn hier ook afgelopen zomer geweest. Mijn vriend was zijn strakke zwembroek vergeten en had alleen zijn lange zwembroek bij zich. Ben toen even gaan kijken maar er waren maar enkele mannen die een strakke zwembroek hadden dus heeft hij ook gewoon zijn lange zwembroek aangedaan. Niemand die er iets van heeft gezegd...