Wij gaan in de meivakantie richting het Gardameer. We zijn hier al een aantal keer geweest, maar we vinden het altijd leuk om nieuwe campings te proberen, dus ik ben op zoek naar tips. Wij zoeken: - verzorgde en schone camping - nette huuraccomodaties (stacaravan/huisje). Ik zal eerlijk zijn: ik word best blij van een beetje luxe. Is geen must, als het maar schoon is, maar voor een erg fijne accommodatie ben ik wel bereid wat meer te betalen. - zwembad (liefst verwarmd!) - een voetbalveldje - speeltuin - liefst grotendeels autovrij Ik heb nu de volgende campings op het oog: Camping Du Parc Weekend glamping resort Zelf hebben we een hele leuke ervaring gehad op Altomincio Family Park. Maar wij zaten toen bij toeval in het centrale deel van het park en achteraf begrijp ik dat er ook stacaravans helemaal bovenaan liggen, waarvandaan de bezoekers met een pendeltreintje naar het zwembad worden gebracht. Heeft iemand ervaring met die verder gelegen plekken? Dat lijkt me nl helemaal niets, maar een locatie kan je bij de meeste aanbieders niet kiezen geloof ik. Wie heeft de gouden tip?
Wij zaten een aantal jaren terug op camping Fornella, nu enkel nog te boeken via de site van de camping zelf dacht ik. Hele fijne, schone camping aan het rustigere deel van het Gardameer (westkant, in de buurt van Salo). Camping is ook niet heel groot, wel veel verschillende soorten accommodaties, en direct gelegen aan het Gardameer. Op de camping zijn 2 verschillende zwembaden.
Ik ben al een aantal keer op camping weekend geweest. De luxe huisjes liggen perfect gelegen op de camping (cottage xl met jacuzzi) en dichtbij het zwembad. De camping en het uitzicht zijn fantastisch en het restaurant ook. Volgens mij is alleen niet het zwembad verwarmd maar dat weet ik niet zeker.
Wil je een grote of een kleine camping? Voor luxe caravans moet je eens bij Roan kijken. Luxer vind je ze niet denk ik.
Als je blij werd van altimico word he dat ook van Piani di Clodi denk ik. Bovenin bij Altiminco is vreselijk. Onze vrienden zaten daar, niet te doen. Maar goed wij zaten met onze sta caravan direct boven aan de glijbaan en hadden daardoor ook een horror vakantie. Union Lido is ook een mooie grote schone camping
Het zwembad is deels verwarmd. Tenminste toen wij er waren, dat was al wel voor corona… Het kinderbadje is verwarmd en die 2 ronde baden die eigenlijk hele grote whirlpools zijn waren echt lekker warm.
Du parc vonden wij leuk Hadden een huurhuisje boven aan. bij zwembad combi park van huisjes stacaravan en kampeerplekken was toen na de meivakantie dus wat rustiger zwembad leuk glijbaantje en een baantjes zwembad naar het meer toe lopen is goed te doen, leuk restaurant en loopafstand naar lazise was erg goed
Piantelle is ook leuk, wel meet basic. En het zwembad wordt niet verwarmd. 4 jaar terug zeiden ze dat het water in het zwembad van de bergen kwamen met sneeuw...
Mijn zus is een aantal keer hier naartoe gegaan en dat beviel altijd goed: https://www.campinglido.it/nl/waterpark-lazise
Wij hebben belvedere village geboekt. Wel 2 km van het Gardameer, maar het scheelde zoveel geld.. Daarbij sprak mij de opgemaakte bedden, handdoeken, schoonmaak en alles wat er bij in zit erg aan En met kinderen mag je eerder inchecken. Uiteindelijk zullen we toch maar een paar x echt naar het Gardameer gaan.
Wij hebben uiteindelijk via hun eigen website geboekt, want dan zat er meer bij. Ook de schoonmaak en tot een maand van te voren gratis annuleren geloof ik.
Wauw dat dit nog bestaat! Ik lees even mee en ben op die camping geweest toen ik.. 10 was ofzo? (Nu 30). Zo leuk om even te lezen.