Hoe zien jullie weekends er uit met kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door podiki25, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje, vooral uit nieuwsgierigheid maar ook omdat een vriendin van me dit vroeg even te posten om te polsen.
    Hoe zien jullie weekends eruit met kinderen? Zij heeft een jongetje van 17 maanden en eentje van 3 jaar.
    Haar weekend dagen zien er als volgt uit:
    10u: naar de bakker wandelen, langs de dijk (wonen aan de zee in Spanje)
    11u: Daarna naar de speeltuin.
    13u: Middagmaal thuis
    14u: Middagslaapje tot 17u
    17.30u: fruit eten
    18u: Wandelen, even uit huis, eventueel naar het park
    19.30u: terug thuis, eten, badje
    20U: jongste gaat naar bed
    21.30u: grootste gaat naar bed
    Opmerking: zij woont in Spanje en hier gelden andere tijden (slapen, eten).
    Ze had graag geweten wat voor andere activiteiten je nog kan doen met kinderen van deze leeftijd. Haar huis is vrij klein vandaar dat ze buiten gaat omdat de oudste wil rennen en actief bezig wil zijn. Dit is natuurlijk een routine geworden uit gebrek aan inspiratie Maar hebben jullie tips? Wat doen jullie in het weekend met jullie kinderen?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Morgen ziet onze dag eruit.
    Uitslapen lekker ontbijten zwemmen lekker eten en dan lekker film kijken

Zondag. Ontbijten en dan zien we wel. Misschien even een filmpje kijken en dan lekker spelen in de tuin. Het word warm!

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij doen altijd op zondagochtend het knuffel half uurtje bij ons in bed :D
    Verder in ons weekend:
    - babyzwemmen
    - lekker wandelen, in het bos vaak ook
    - op familie bezoek
    - lekker lang samen spelen op de grond
    - kinderboerderij
    - gezellig samen koken (de kleine rampt met een pollepel op een pan en wij maken hapjes voor de rest van de week voor haar)
    - als ze slaapt zelf ook lekker een dutje doen
    - winkelen
    - gewoon maar wat aanrommelen

Kan ze niet is met andere moeders uit de buurt afspreken? Dan kunnen de kids lekker spelen/aanrommelen en hun lekker koffie drinken?!

4. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    -lekker een stukje fietsen met het gezin
    -zwemmen
    -even de auto in en naar een leuke plek rijden om te wandelen
    -naar de kinderboerderij
    -even koffie drinken bij vrienden/famile of zij bij ons thuis
    -even ergens in een kindvriendelijk cafeetje wat drinken
    -binnenspeeltuin
    -knutselen, tekenen, crea bea doen zegmaar
    -en de niet-pedagogisch-verantwoorde oplossing: babytv aan en chillen maar!!! :D

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eigenlijk gewoon hetzelfde als voor N. kwam.. Elk weekend ook wat anders, we zijn bijna altijd druk/weg in het weekend.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij proberen elk weekend weer zo weinig mogelijk te doen; maar dit resulteert altijd in dezelfde dikke ellende. Boodschappen doen, en dan zijn we toch al bij de speeltuin dus even schommelen kan dan wel. Verder lokt mijn schoonmoeder ons wel daarheen of hierheen ofzo met de één of andere leuke smoes/vraag/verjaardag/idee of bezigheid omdat ze de baby dolgraag wil zien - en vervolgens heb ik een berg huiswerk van mijn studie terwijl mijn vriend mij meesleurt om een stuk te gaan wandelen in onze woonplaats ;)

Ik zou zo graag een weekend weg willen in mijn eentje :D Naar een hutje op de hei! Maar ik zou mijn kind teveel missen waarschijnlijk. Misschien als hij wat ouder is dan maar :cool:

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Joycey, je moet niet vergeten te genieten van de tijd met je gezinnetje he!!! :) het is toch leuk, gezellig met zijn 3tjes wandelen o.i.d.? Kijk burgerlijk is het wel, maar ja that's life af en toe met een kind ;)

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier word onze dochter meestal rond 9u wakker, dan gaan we er alle 3 uit, samen ontbijten , papa bakt meestal in het weekend voor ons een broodje ei.
    en dan gaan we meestal iets leuks doen, of ballorig , of bij vrienden op bezoek, verjaardagen enz.
    Ene keer slaapt ze in de middag om 13u en de andere keer doet ze om 16 u nog even een hazenslaapje, ligt er net aan waar we zijn.

in het weekend hebben we dus niet echt een hele strakke planning ofzo

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Klopt, maar af en toe heeft mama tijd voor zichzelf nodig en die krijgt ze bijna nooit waardoor ze soms gillend gek wordt van haar gezinnetje die continu alle tijd/aandacht opslurpt - laat staan familie/vrienden die om de haverklap jarig zijn en dat altijd doen wanneer ik tien ton aan huiswerk heb ;)

Kijk; het is prima dat je wilt wandelen, maar mijn partner wil perse dat ik ELKE DAG mee ga wandelen, puur omdat hij even zonder werk zit en eruit wil. Ik ga er de hele dag uit en aan het einde van de dag wil ik gewoon mijn huiswerk afronden, mijn ding doen en naar bed. I am done :D En dan denk ik: "naar-woord OP met je gewandel!"

:cool:

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Hihi sorry dat ik om je moet lachen :) ik lees hier een klein irritatiefactortje :D
    Elke dag een stukje wandelen is wel lekker trouwens, maar dan kan hij daarna toch lekker zelf effe een paar uurtjes de baby vermaken toch?

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Een irritatiefactortje, inderdaad :D

En nee, ik ben onmisbaar. Zonder mij slaapt de baby niet (ook echt serieus niet - zonder gein), worden de boodschappen niet gedaan, is het niet hetzelfde, en of ik asjeasjeasjeblieft een gezinsfoto als profielfoto op FB wil zetten, want we zijn immers een collectiviteit en het is niet eerlijk als ik er alleen op sta, want de baby is er ook. Dus dan zet ik er een foto van de baby en mij neer; en dan voelt hij zich achtergesteld want nu lijkt het alsof ik meer van de baby hou dan van hem... Dus ik moet even iemand vinden die 3 poezenhoofden op onze gezinsfoto kan photoshoppen, want ik hou immers ook van hen :D !!!! Ik heb de hele dag gezeur aan mijn kop en kan nergens echt mezelf zijn en dan kom ik thuis en dan heb ik ook nog moeder-de-vrou... mijn partner, met dit soort uitspraken en 'kom, we gaan wandelen - even lekker eruit'. Om vervolgens drie kwartier in freaking Wormerveer te wandelen. WeetjehoeverrektesaaiWormerveerkanzijn?

Jochem Myjer - Irritatiefactortje (De Rust Zelve) - YouTube

Maar verder gaat het wel goed hoor; stiekem geniet ik er ook wel van :D Alleen niet 24-7 ;) Soms heb ik iets meer lucht nodig. Heul mijn leven is een irritatiefactortje, denk ik soms! :cool:

12. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joycey, ik herken het wel een beetje. Hier ook druk met 32u werken, met dagelijks 1,5u reistijd. Ik ben een perfectionist, maar ik leer steeds beter om dingen los te laten. Ik haat het huishouden, maar geld over voor een schoonmaker bijv hebben we niet. Ik denk dat het hier ook te maken heeft met wennen aan mijn nieuwe leven, nadenken en plannen over dingen die ik eerst spontaan deed. De eerste 6 maanden waren hier echt overleven. Nu gaat het gelukkig wat beter!

On topic: in het weekend doen wij alle sociale verplichtingen zoals bezoek, verjaardagen, boodschappen en het huishouden. Manlief werkt vaak nog zaterdagochtend.

13. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    vandaag: mama en papa werken dus dikke verwennerij bij opa en oma :)
    morgen: uitgebreid ontbijten, kinderboerderij ofzo en verder zien we wel

ik ga er elke dag even uit al is het maar een klein wandelingetje naar het park even bij de geitjes kijken of naar de speeltuin.

14. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    @joycey best herkenbaar wat je schrijft (bij mij vooral door de weeks)! Ik boek het hutje naast dat van jou ;)

Hier zijn de weekenden heel verschillend, nu de baby er is is er geen pijl meer op te trekken omdat we nog even het voedingsritme moeten krijgen, maar meestal is de zaterdag voor klusjes in en om huis. Dl helpt dan graag mee.
    Zondag proberen we eigenlijk altijd eventjes het huis uit te zijn, speeltuin, kinderboerderij, bos, you name it! Als het slecht weer is houden we een spelletjesmiddag of een filmdagje. Gordijnen dicht, bel eruit en gezellig wat qualitytime.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    6:15 oudste roept dat hij moet plassen. Is net zindelijk overdag en lijkt het snachts ook al te kunnen, dus alles wat in de wc gaat is meegenomen ;) en terug naar bed
    7:00 jongste wordt wakker, dus dan maar beide bij ons in bed even tv kijken.
    7:45 ontbijten en even spelen
    9:30 fruit + drinken erna naar het centrum
    12:00 eten, erna beide jongens naar bed (rust! En even huishouden doen)
    16:00 naar de buren op kraamvisite

18:00 eten
    19:00 verhaaltje + fles jongste en erna beide naar bed.

Morgen moet ik de was opvouwen/strijken en misschien even zwemmen met de jongens. Zal er verder ongeveer hetzelfde uitzien.

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Punt 1... Iedere vrouw is onmisbaar ;) mannen kunnen niet zonder ons hoor, dus dat is niet zo bijzonder :p
    Dat je kindje niet gaat slapen zonder jouw is op zich niet zo gek vind ik. Maar probeer het hem te leren, zonder na een minuut of 5 in te grijpen ;) sluit hem op in de babykamer en laat hem er niet eerder uit komen dan dat zoonlief slaapt!! Anders leert ie het toch nooit? ;)
    En facebook? Laat hem lekker zelf een profiel aan maken, kan hij doen en laten wat ie wil ;)
    Ik zou denken dat jouw mannetje een schop onder zijn derrière nodig heeft. Subtiele hints werken niet bij mannen dus pak hem eens aan meid! :)

Maarreeee om weer even iets meer ontopic te gaan... Manlief kan toch ook een keer qualitytime met zijn zoon hebben? Gaat ie lekker zelf een rondje door de stad huppelen en kan jij even jezelf zijn :)

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt voor jullie reacties!
    Mijn vriendin (die hier ook op het forum aangemeld is maar niet echt actief is) zal jullie dankbaar zijn!
    Ze vertelde me dat ze ermee worstelde om iets anders met de jongens te gaan doen. Zoals bijvoorbeeld naar een kindvriendelijk cafeetje of bij vrienden gaan lunchen of op de koffie. Omdat de kinderen willen rennen en spelen. Hoe doen jullie dat trouwens?

Oh en Joycey, kop op! Ik las net een topic van je met die leuke foto van je menneke lekker aan het slapen... Het kan soms heel hard zijn en ik denk dat iedere mama wel overloopt van stress soms, zeker als ze zoals jij erbij studeren. Respect!

Deel Deze Pagina