Hallo allemaal, Ook ik ben op zoek naar een camping voor volgend jaar. Ik heb wel wat noten op mijn zang, dat is wellicht irritant, maar ik kan maar beter zo duidelijk mogelijk zijn...Ik zoek... - Liefst nederlandse camping (dit zou een voordeel zijn maar niet perse heel erg noodzakelijk) - Aan het strand!!! (dit wil ik heel erg graag! en het liefst een zandstrand! Dus dat je lekker je tentje uitloopt en dan zo het strand oploopt en daar heerlijk de hele dag wat kan liggen etc) -Camping zelf hoeft niet luxe te zijn mbt winkeltje enz of animatieteam maar wat kleine dingen zoals een keer broodjes bakken of een film voor de kinderen zou wel leuk zijn of simpel knutselen) - Liefst in de Vendee oid - goede douches, elektriciteit Ik hou ervan om wel enigszins het back to basic gevoel te hebben (lekke rop je slippertjes rondlopen) maar de basis moet wel goed zijn. Een zwembadje zou oo kwel leuk zijn op de camping. Campings zoals Yelloh! Zijn gewoon niet wat ik zoek Veel gezeur, hopelijk zit er een leuke tip tussen
Is het strand echt een must? Zo ja, dan heb je niks aan mijn tip, maar ik geef 'm toch omdat wij afgelopen jaar zo'n fantastische vakantie gehad hebben daar: Camping Les Deux Vallées in de Dordogne. Van een Nederlands/Frans stel (hij is NL, zij is FR). Klein campingwinkeltje waar je iig brood kan afhalen 's morgens, eenvoudige animatie met o.a een knutselclub en minidisco, eenvoudig zwembad, prima douches. Mogelijkheid tot een tent huren of zelf meenemen, BBQ-en bij je eigen plaats is toegestaan, geweldige omgeving (de Dordogne is zoooo mooi! Ook echt leuk voor kinderen), relaxte sfeer, niemand komt daar om in zijn of haar mooiste outfits rond te paraderen. De camping is klein, dus de kinderen kunnen er makkelijk hun gang gaan. Ik zie nu ik beter lees staan dat je heeeel graag bij het strand wil zitten. Dat is mijn tip dus niet, maar toch, het is echt een aanrader. Wij houden helemaal niet van die hysterische campings met 5 zwembaden en 24/7 animatie, dus deze camping was echt heerlijk voor ons.
hoi, wel lief je tip, ik ga hem zeker opzoeken....eigenlijk is strand wel een must, dat geeft mij echt het ultieme vakantiegevoel. Kan het niet zo goed uitleggen. Net als bv Stortemelk op Vlieland, dat je lekker wat heen en weer banjert tussen je tentje en het strand op je slippertjes. Verder maakt het me allemaal niet zoveel uit, zolang het maar geen armoedige boel is zonder warm water etc. Maar ik ga sowieso even jouw camping zoeken!
Vind ik ook hoor, over het strand. Wij gingen vroeger altijd naar Texel, 3 weken kamperen. Lagen we ook de hele vakantie op het strand. Helaas houdt mijn man echt niet van het strand. Althans, niet in de zomer 😏.
Wij stonden afgelopen zomer een paar dagen op camping Antioch op het eiland Ile de Ré. Dat ligt net iets onder de Vendee. De camping ligt in de duinen, je loopt in een paar minuten over een zandpaadje naar een groot strand. Er zit soort waterspeeltuin bij, niet echt een zwembad, maar voor kleine kinderen heel erg leuk. Sanitair was erg goed, er was wat kleinschalige animatie. Het was ook geen grote camping. Het eiland is klein, een beetje zoals Terschelling, maar dan wat tropisch-aandoend. Leuke oude dorpjes, mooi blauw water in de zee. Het was alleen echt een Franse camping, ze spraken geen woord buiten de eigen taal. Maar wel heel vriendelijk en behulpzaam. Onze camper zakte door de zandbodem en moest met heel veel moeite uitgegraven en getrokken worden en iedereen schoot te hulp. De hele bodem van onze plek ging eraan, maar de campingbaas deed nergens moeilijk over.
http://www.mediterranee-plage.com/fr/index.html Deze camping is mijn favoriet , als je een goed plekje hebt ben je binnen 5 min op het strand , camping heeft verschillende straatjes het liefst sta ik zo ver mogelijk van het animatie podium af ivm de muziek. Deze camping is niet geheel kleinschalig maar ook niet super groot mijn kinderen banjeren de hele camping rond nu 6 en 8 zijn er 2 jaar achter elkaar geweest. Ik wil heel graag terug naar deze camping maar ben al 4 jaar lang in dit gedeelte Z Frankrijk geweest Daarvoor 2 jaar op deze camping. Camping Valras plage dans l'Herault (34) en Languedoc Roussillon: Camping La Plage & Bord de Mer ook heerlijk maar ik ben op zoek naar iets anders dit jaar valt niet mee na 4 jaar lang verwend te zijn aan het strand.