Nog tijdens de vakantie vind ik het heerlijk om alvast ideeën op te doen voor volgend jaar. Ik zou graag een keer met de kinderen naar Frankrijk gaan maar geen idee waar dan te beginnen. Wensen: - niet te ver weg, een uur of 10-12 max, dus ik vermoed dat je dan zo rond de jura uitkomt, mss bretagne nog net of de provence.. - een rustige camping waar ook verhuur van acco of tent is. Wel jonge gezinnen, maar dan zoals een natuurcamping. - geen disco etc.. een knutselclub ofzo is wel prima - iets om te zwemmen.. zwembad, zwemmeer, rivier. Tips zijn welkom
https://www.camping-roubine.com/nl/ Wij zijn een aantal jaar geleden op deze camping geweest. Was de meest relaxte vakantie tot nu toe. Kleinschalige camping en prachtige omgeving!
Wij komen net van twee verschillende Huttopiacampings af. Huttopia Les Pin op eiland Ile d’Oleron is echt een aanrader. Prachtig eiland en een geweldige camping. Bosrijk, pmekken door elkaar, geen rintjes. Leuke kidsclub: knutselen, avondspellen, leuke speeltuin, leuk terras met een foodtruck. Echt top!
https://campingleparadou.com/ Wij staan hier nu 1,5 week en echt een super leuke camping. Ontzettend veel kinderen van jong tot ouder.
Ambiance de morvan. Echt mini mini camping. 1 verhuur safaritent. Opzet zwembad. Wel midden in het dorp, dus lopend vers brood halen. Veel zwemgelegenheid in de buurt. Prachtige omgeving
Mooie omgeving met enorm zwemwater: lac de serre-poncon. Groot stuwmeer in de Franse Alpen. Campings genoeg eromheen. Ik vind een groot meer met kinderen sowieso de fijnste plek. Je kan heerlijk op de oever zitten, en het water heeft bij de strandjes vaak een groot ondiep stuk zonder stroming waar ook minder ervaren zwemmers (zeg maar niveautje net je B diploma) veilig kunnen spelen en zwemmen, in tegenstelling tot de open zee. En de natuur is vaak supergaaf, en je kan bv een waterfiets huren om de oevers te verkennen of samen in de diepere delen gaan zwemmen. Een paar jaar geleden hebben wij in de Jura vakantie gevierd tegen de Zwitserse grens aan. We zijn toen ook een paar keer naar het Lac de Neufchatel gereden voor dagjes strand. Ook prachtig!
Wij zijn 3 jaar terug naar deze camping geweest: http://www.domainedesmessires.com/nl/ vonden het een heerlijke camping. We zijn met onze eigen caravan geweest, maar je kan daar ook tenten ed huren. Het is een kleinschalige camping aan een meer waar je ook kunt zwemmen.
Wat een leuke tips allemaal, bedankt! Ik zag er ook een luxe rustzoekerscamping met spa bij zitten. Dat is niet wat we zoeken.. het moet meer een geitenwollensokkencamping zijn huttopia lijkt goed te passen, ik zie geen prijzen maar vermoed flink aan de prijs.. kleinere locale tips blijven welkom
Wij zijn dit jaar voor de tweede keer op Camping Des Alouettes geweest (Cognac la Foret). Nederlandse eigenaren (dus ook wel veel Nederlanders), prachtige huurtenten die erg betaalbaar zijn, dat geldt ook voor de paar stacaravans die tussen de gewone kampeerders verspreid zijn. Klein zwembad op de camping, klein zwemmeer vlakbij. Geen toeristisch gebied, enorme plekken op de camping, erg gemoedelijk allemaal. Geen animatie, veel kinderen, ze spelen allemaal met elkaar. Ongeveer 900 km vanaf Utrecht.